Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد مهدی بهرامی در خصوص نگرانی مردم از گران شدن تعرفه پرداختی برق در شرایط اقتصادی کنونی اظهار کرد: برق گران نشده و فقط یارانه پرداختی به مشترکان پرمصرف کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: طبق جدول شرکت توزیع نیروی برق، تعرفه برق مصرفی در ۴ ماه سال در قالب فصل گرم و ۸ ماه باقی مانده هم با نرخ فصول سرد محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی توضیح داد: الگوی مصرف تعیین شده در فصول سرد ماهانه ۲۰۰ کیلووات و در فصول گرم هم ماهانه ۳۰۰ کیلووات لحاظ شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق البرز تاکید کرد: ۸۵ درصد مشترکین خانگی استان در فصول سرد سال طبق الگوی اعلام شده برق مصرف می‌کنند و جزو مشترکین خوش مصرف محسوب می‌شوند.

بهرامی تاکید کرد: در ماه‌های گرم سال هم با توجه به افزایش نسبی مصرف، ۷۵ درصد مشترکان خانگی استان طبق الگوی اعلام شده برق مصرف می‌کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین گفت: با تغییرات به وجود آمده در نحوه محاسبه نرخ برق مصرفی، به عنوان مثال حالا که در فصل سرد سال قرار داریم، نحوه محاسبه مصرف ماهانه بیش از ۲۰۰ کیلووات به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، اگر مصرف برق مشترکان پرمصرف به ۱.۵ برابر الگو برسد، مصرف مازاد بر الگوی آنها برای هر کیلووات ساعت معادل ۱.۵ برابر هزینه تامین برق پایه که در حال حاضر ۳۰۰ تومان است محاسبه خواهد شد.

بهرامی اضافه کرد: اگر مصرف به دو برابر الگو برسد، تعرفه مازاد مصرف به ۲.۵ برابر بهای هزینه تامین برق پایه و اگر به بیش از دو برابر برسد، به ۳.۵ برابر بهای هزینه تامین برق پایه افزایش خواهد یافت.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق البرز  اظهار کرد: اتخاذ این سیاست و پرداخت غیریارانه‌ای هزینه مازاد مصرف برق، سبب می‌شود مشترکینی که بیش از الگو مصرف می کنند، درصدد تغییر رفتار مصرفی خود برآمده و هزینه‌های مصرف بالای آنها از جیب خودشان پرداخت شود.

وی گفت: طبق این سیاست مشترکان خوش مصرف و کم مصرف هم بسته‌های تشویقی دریافت می‌کنند.

کد خبر 652281 برچسب‌ها وزارت نیرو برق قیمت - برق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو برق قیمت برق برق مصرف ۵ برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

جام جم آنلاین؛سرهنگ علی عباسی‌کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه  با اشاره به دام کلاهبرداران این‌بار برای داوطلبان شرکت در کنکور، اظهار کرد: این نوع کلاهبرداری‌ها نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری به اسم فروش سوالات کنکور می‌شوند.

  وی ادامه داد: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.   رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از داوطلبان شرکت در کنکور خواست، به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.   گفتنی است، نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، همزمان با سرتاسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.به گفته اسماعیل میرزایی‌قلعه مدیرکل امور آموزش دانشگاه رازی کرمانشاه، ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند.   در نوبت صبح پنجشنبه(۶ اردیبهشت‌ماه) آزمون گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی و بعدازظهر آزمون هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. در نوبت صبح روز جمعه نیز آزمون گروه علوم تجربی برگزار خواهد شد.داوطلبان تا پایان روز چهارشنبه(۵ اردیبهشت‌ماه) فرصت دارند کارت ورود جلسه به آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.  

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد