Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل کشور تاکید کرد: تخریب ساختمان مربوط به قوه قضاییه در بستر رود چالوس نمادی است در راستای مبارزه با هرگونه تعدی به اموال و اراضی ملی و بیت المال که البته این کار استمرار خواهد داشت و همه باید بدانند قوه قضاییه در برخورد با مجرمان و متخلفان اراده جدی داشته و این عزم را از خود شروع کرده است. خبرگزاری میزان-  نشست پیگیری اجرای سند تحول قضایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور و صاحبکار معاون راهبردی قوه قضاییه در جلسه شورای معاونین دادستانی کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه که معاونین دادستان کل و قائم مقام معاونت راهبردی و اعضای کمیسیون ویژه اجرای سند تحول قضایی حضور داشتند وضعیت اجرای تکالیف دادستانی کل در سند تحول قضایی بررسی و گزارشی از اقدامات صورت گرفته و میزان پیشرفت اجرای سند تحول ارائه شد.

دادستان کل کشور در این جلسه ضمن تاکید بر اجرای کامل سند تحول قضایی اظهار کرد: سند تحول قضایی از جمله اقدامات مهم دستگاه قضایی است که اجرای آن مورد سفارش و تاکید مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه است و با اجرای درست آن رضایتمندی عمومی از عملکرد قوه قضاییه ارتقا خواهد یافت.

وی گفت: در طول اجرای سند تحول ممکن است متوجه شویم که سند نیازمند اصلاحات و تغییرات است که این امر با هماهنگی با معاونت راهبردی و دیگر بخش‌های ذی ربط مقدور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اهمیت اجرای سند تحول با محوریت صیانت از حقوق عامه اشاره کرد و گفت: در حوزه صیانت از حقوق عامه نیازمند عزم همگانی و جدی هستیم و قوه قضاییه این عزم برخورد با تجاوز به حقوق عامه را از خود شروع کرده است.

وی گفت: شاهد این سخن تخریب ساختمانی در حریم رودخانه چالوس بود که با دستور رییس قوه قضاییه این اقدام صورت گرفت.

این مقام قضایی افزود: البته ساخت این ساختمان مربوط به قبل از انقلاب است، اما در حریم و بستر رودخانه بنا شده و جزو اموال دستگاه قضایی بوده است؛ لذا رییس قوه قضاییه دستور تخریب آن را صادر کرده و با این کار به دستگاه‌های دیگر و مردمی که به حریم و اراضی ملی تجاوز کرده اند هشدار داد که دستگاه قضایی در صیانت از حقوق عامه از خود شروع کرده و عزم خود را برای این منظور بیش از پیش جزم کرده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: این کار نمادی است در راستای مبارزه با هرگونه تعدی به اموال و اراضی ملی و بیت المال که البته این کار استمرار خواهد داشت و همه باید بدانند قوه قضاییه در برخورد با مجرمان و متخلفان اراده جدی داشته و این عزم را از خود شروع کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و بیت المال محدود و زودگذر نیست اظهار کرد: در گذشته در استان مازندران شاهد بودیم که دستگاه‌های مختلف تصرفاتی در اموال عمومی و تجاوز به حریم جنگل و ساحل دریا داشته اند که در زمان ریاست وقت قوه قضاییه با بسیاری از آن‌ها برخورد شد و امروز هم شاهد برخورد با این مسئله در استان البرز هستیم که ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت. این تخریب بنای دستگاه قضایی که در حریم رودخانه چالوس ساخته شده بود درس عبرتی خواهد بود برای اشخاص حقیقی و حقوقی که بدانند باید حریم و حدود حقوق مردم و اراضی ملی و بیت المال را رعایت کنند، در غیر این صورت دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد جدی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: لازم است دادستان‌های سراسر کشور این اقدام را برای خود سرمشقی دانسته و اگر دیدند خدایی ناکرده در جایی تخلفی از سوی دادسرا و یا دادگستری رخ داده است با آن برخورد قاطع کنند.      بیشتر بخوانید:     رئیس کل دادگستری البرز: دستگاه‌هایی که در حاشیه رود چالوس ساخت‌ساز کرده‌اند در آزادسازی متصرفات پیش‌قدم شوند انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان کل کشور چالوس تخریب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان کل کشور چالوس تخریب اراضی ملی و بیت المال خود شروع کرده دادستان کل کشور سند تحول قضایی اجرای سند تحول قوه قضاییه دستگاه قضایی اراضی ملی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار مشهد در دومین جلسه قرارگاه پایش آب مشهد در سال جاری که در شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد گفت: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی انجام و با متخلفانی که دارای انشعاب غیرمجاز آب بویژه در باغ ویلا‌ها هستند برخورد می‌شود.

محسن داوری افزود: بالادست سد‌ها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسئولان اجرایی است؛ و لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب بویژه در بالادست سد‌ها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط شهرستان مشهد باشد.

وی گفت: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست درحالکیه مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز، ضمن اجحاف در حق سایر مشترکین مجاز، به منابع آبی صدمه بزنند و فقط به دنبال منافع خود باشند در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب شدید برای دومین کلانشهر مشهد روبه رو هستیم.

فرماندار مشهد با  اشاره و تأکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت‌های غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده افزود: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلا‌ها ضمن تشکیل پرونده قضایی برخورد جدی خواهد شد.

داوری  تأمین منابع مالی برای تکمیل طرح های آبرسانی به مشهد را ضروری دانست و گفت:  تکمیل طرح های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است که برای تأمین منابع مالی تکمیل طرح های آبرسانی باید اقدامات فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه