Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده معصومه هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آمار دریافتی در هفته اخیر، با وجود اینکه تعداد موارد بستری افزایشی نداشته است اما درصد آزمایش های مثبت سرپایی به سرعت در این شهرستان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه حدود ۱۵ درصد تست های شهرستان مثبت اعلام می شود، گفت: با توجه به شیوع سویه جدید اُمیکرون در دنیا و احتمال فراگیر شدن این بیماری و شروع پیک ششم لزوم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی چون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با تشویق شهروندان به تزریق دُز سوم، گفت: توصیه می شود افرادی که زمان تزریق دُز سوم آنها فرارسیده برای واکسیناسیون حتما مراجعه کنند تا میزان ایمنی بدن به حد مطلوب برسد زیرا تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال کرونا می شود.

هاشمی یادآور شد: جدای از مرکز مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در مصلای امام خامنه ای در ۶ پایگاه شهری و در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی نیز تزریق واکسیناسیون قابل انجام است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

هم اینک حدود یک میلیون و ۴۱۷ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که از این میزان ۸۳۸ هزار و ۵۴۹ دُز در مرحله اول، ۴۸۱ هزار در مرحله دوم و بیش از  ۹۷ هزار دُز نیز در مرحله سوم واکسیناسیون عمومی تزریق شده است به این ترتیب ۹۴ درصد جمعیت استان دُز اول، ۸۲ درصد دُز دوم و حدود ۲۵ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آخرین ارزیابیٰ سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، تنها شهرستان گرمه در وضعیت زرد کرونایی و هفت شهرستان بجنورد، اسفراین، جاجرم، مانه و سملقان، شیروان، فاروج، رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 شیروان ویروس کرونا واکسن کووید 19 شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه