Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:49:11 GMT

تازه ترین ها از اکسپوی دبی/ نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۰۳۳

تازه ترین ها از اکسپوی دبی/ نمایش سفر به آینده با هوش مصنوعی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به امارات، نمایشگاه اکسپو که از اول اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شده و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ ادامه دارد، بزرگ‌ترین رویداد جهانی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های کشورها و گردهمایی برای به اشتراک گذاری ایده ها محسوب می شود.

این نمایشگاه که امسال به میزبانی کشور امارات در شهر دبی برگزار شده است به ۳ محور فرصت، تحرک و پایداری نگاه ویژه داشته و نزدیک به ۲۰۰ کشور با توجه به این محورها، توانایی ها، برنامه ها و اهداف میان مدت و بلندمدت خود را در قالب پاویون های ملی در معرض دید همگان قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد که کشورها را برای ساخت آینده ای بهتر دورهم جمع کرده است، فرصتی برای یادگیری، شکل گیری ایده های خلاقانه و راهکارهای نوآورانه فراهم شده است و کشورها می توانند نقاط قوت خود در زمینه های همچون فناوری، نوآوری و معماری را به تصویر بکشند.

در اکسپوی دبی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در کنار نمایش فرهنگ و فناوری و معماری بر نقشی که در پیشرفت های آتی بشریت و سیاره زمین دارند تاکید ویژه ای داشتند.

امارات اولین کشور در خاورمیانه محسوب می شود که طی ۱۵۰ سال عمر اکسپو میزبان این رویداد جهانی شده و در این نمایشگاه با تاکید بر شعارهایی از جمله نوآوری، فرهنگ و معماری از ربات های خدماتی، ماشین های هیدروژنی، پنل های خورشیدی و غیره استفاده کرده است.

در همین حال بزرگترین صفحه پروژکتور ۳۶۰ درجه ای جهان در اکسپوی دبی به نمایش گذاشته شده است.

در این رویداد کشورهای مختلف راهکارها و ایده های نوآورانه خود را در خصوص شهرهای هوشمند، هوش مصنوعی، رباتیک، ارتباط دیجیتالی، اکتشاف، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، تغییرات اقلیم و تنوع زیستی و مدیریت منابع به تصویر کشیده اند.

برج «موبیلیتی» در نمایشگاه اکسپو یکی از سازه های منحصر به فرد به لحاظ زیبایی و عملکرد است که با محوریت تحرک پذیری، توسعه پایدار و خلق فرصت برای آینده به نمایش درآمده است. این پروژه که توسط کشور امارات در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی ایجاد شده به موضوع اتصال، حرکت و پرورش ذهن با نگاهی به آینده نگاه ویژه دارد و شعار ایجاد بستری برای تقویت خلاقیت، نوآوری و همکاری در سطح جهانی را ترویج می کند.

برج موبیلیتی از جمله نمادهای اصلی اکسپوی دبی محسوب می شود که در آن بزرگترین آسانسور مسافری جهان به صورت مثلثی تعبیه شده است.

این پاویون که محل تلاقی دنیای فیزیکی و دیجیتال محسوب می شود با شعار «ارتباط ذهن ها و خلق آینده» روایتی از آینده را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد که در آن تمامی ایده ها، اطلاعات و کالاها به سرعت به اشتراک گذاشته می شود و با تحرک، بشر به شهر هوشمند پا می گذارد.

در تصویرسازی های این برج از اولین سفر انسان تا سفرهایی فراتر از زمین تداعی می شود.

در این رویداد کشور ژاپن که میزبان اکسپوی ۲۰۲۵ است با تاکید بر برنامه های کلان و متنوع برای این میزبانی، تجربیات کشور خود را در بخش های مختلفی از جمله فرهنگ، اقتصاد، پزشکی و تکنولوژی روایت می کند و با روش های خلاقانه در بکارگیری ابزارهای مالتی مدیا، در سفر به آینده از فضا و دیتا آنالیز می گوید.

آلمان در این نمایشگاه در کنار ارائه تجربه ای از گذشته خود در توسعه صنعتی، تلاشش برای به نمایش گذاشتن برنامه های خود در خصوص توسعه پایدار و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است.

هند در این نمایشگاه بر شعار تحرک تاکید دارد و با ادغام فناوری و فرهنگ و به کارگیری جذابیت های بصری سعی در جذب مخاطب داشته است.

این کشور توانمندی های خود در خصوص تکنولوژی های مختلفی از جمله بیوتکنولوژی، شیمی و فضا را به نمایش گذاشته است و از هندوستانی جدید برای آینده صحبت می کند.

روسیه با شعار ذهن خلاق و هدایت آینده در اکسپوی دبی حاضر شده است.

این کشور درک عملکرد مغز را به تصویر کشیده است تا این مفهوم را تبیین کند که با به کارگیری هوش انسان، شاهد پیشرفت های غیرقابل توقف و توسعه خواهیم بود.

کد خبر 5407461 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه اکسپو امارات متحده عربی نوآوری هوش مصنوعی نوآوری تحقیقات علمی حاکمیت سایبری گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون ماهواره اینترنت پرسرعت تراشه شرکت اسپیس ایکس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری فضایی ایستگاه فضایی بین المللی اقتصاد دیجیتالی محسوب می شود اکسپوی دبی ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با سرعتی احتمالا جلوتر از تصورات اغلب ما در حال رشد و نفوذ به بخش‌های مختلف است. شاید خلق یک کارمند توسط هوش مصنوعی، آن هم در بدنه دولت یک کشور، اتفاقی نبود که حالا آمادگی شنیدن آن را داشته باشیم؛ اما واقعیت این است که روز چهارشنبه هفته گذشته دولت اوکراین چنین خبری را به‌طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، به این ترتیب نخستین سخنگوی وزارت خارجه زاده هوش مصنوعی در جهان، روز چهارشنبه نخستین اظهارات رسمی خود را از جانب وزارت امور خارجه دولت اوکراین ایراد کرد. وزارت امور خارجه این کشور هم اعلام کرد که این وزارتخانه برای نخستین بار در تاریخ از یک سخنگوی مجازی برای اعلان دیدگاه‌ها و مسائل مورد نظر خود استفاده می‌کند که البته هنوز این اظهارات توسط کارمندان انسانی نوشته می‌شوند.

الگوبرداری از ظاهر یک خواننده

«ویکتوریا شی» (Victoria Shi) در یک سخنرانی که از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد، در حالی که در مقابل پرچم کشور اوکراین ایستاده بود، با کت و شلوار مشکی و سنجاقی از پرچم این کشور بر یقه ظاهر شد و خودش را به عنوان یک انسان دیجیتالی معرفی کرد. او درست شبیه یک انسان واقعی زمانی که صحبت می‌کرد، بدن، سر و دستانش را حرکت می‌داد. در این ویدئوی مقدماتی، ویکتوریا شی سرش را حرکت می‌دهد و با دستانش اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که اطلاعات عملیاتی و تایید شده کنسولی را در وب‌سایت رسمی وزارتخانه و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی با مردم به اشتراک می‌گذارد. او همچنین قرار است خبرنگاران را از تلاش‌های کنسولی برای حفاظت از حقوق و منافع شهروندان اوکراینی در خارج از کشور مطلع کند و اطلاعاتی را در مورد موقعیت‌های اضطراری و سایر اخبار فوری و مهم ارائه خواهد کرد.

خالقان و توسعه‌دهندگان ویکتوریا شی، تیمی به نام «گیم چنجر» (Game Changers) هستند که محتوای آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی را هم برای افزایش آگاهی مردم درباره جنگ در اوکراین تولید کرده‌اند. نام این سخنگوی مجازی وزارت خارجه بر اساس ترکیب واژه پیروزی (victory) و عبارت هوش مصنوعی در زبان اوکراینی (shtuchniy intelekt) انتخاب شده است.

ظاهر و صدای ویکتوریا شی هم از یک شخص واقعی الگوبرداری شده است. الگوی واقعی سخنگوی مجازی وزارت خارجه اوکراین، «روزالی نومبر»، خواننده و اینفلوئنسر بوده است که به دلیل حضور در نسخه اوکراینی برنامه رئالیتی شو (به نام The Bachelor)، در این کشور به‌طور گسترده شناخته می‌شود.

روزالی نومبر متولد شهر دونتسک در شرق اوکراین است که در حال حاضر در کنترل روسیه قرار دارد و موافقت کرد که فیلم‌برداری و دیجیتالی شدن او برای این پروژه حرفه‌ای انجام شود. این وزارتخانه اعلام کرد که روزالی نومبر به صورت رایگان در این طرح مشارکت کرده است. حساب کاربری او در اینستاگرام ۵۴ هزار دنبال‌کننده دارد و از همین طریق با مخاطبانش درباره کلیشه‌های مربوط به اوکراینی‌هایی با نژاد مخلوط و آن‌هایی صحبت می‌کند که به عنوان یک روس‌زبان بزرگ شده‌اند.

نومبر با انتشار پستی درباره این موضوع در حساب اینستاگرام خود نوشت: «خوشحالم که نمونه اولیه نخستین نماینده دولتی دیجیتال شدم. نادیده گرفتن سایر اقوام ساکن اوکراین، کافی است. از پیروی از سنت‌های قدیمی میهن‌پرستی متعصبانه دست‌بردارید.»

بخشی از یک استراتژی تکنولوژیک گسترده‌تر

بخش ارتباط با رسانه‌های وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که بیانیه قرائت شده توسط ویکتوریا شی، از سوی هوش مصنوعی نوشته نشده و همچنان این اظهارات را کارمندان انسانی این وزارتخانه می‌نویسند و تایید می‌کنند.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، درباره سخنگوی جدید وزارتخانه متبوعش گفت: «تن‌ها برای خلق تصویر این سخنگوی مجازی از هوش مصنوعی کمک گرفته‌ایم و ویکتوریا شی در واقع جهش و پیشرفت تکنولوژیک است که تا کنون هیچ بخش دیپلماتیکی در جهان نمونه آن را ایجاد نکرده. دیپلمات‌های واقعی می‌توانند موثرتر باشند و بر انجام سایر وظایف در کمک به شهروندان تمرکز کنند.»

وزیر خارجه اوکراین تاکید کرده است که دلیل اصلی خلق سخنگوی مجازی برای این وزارتخانه، صرفه‌جویی در زمان و نیرو‌های دیپلماتیک، به خصوص در زمان جنگ بوده است. اکنون بیش از دو سال از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و روسیه به مبارزه با تیپ‌های رزمی ضعیف اوکراین ادامه می‌دهد و ایالات‌متحده هم بار‌ها روسیه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه نیرو‌های اوکراین متهم کرده است.

در جهانی مملو از اطلاعات غلط و جعل‌های عمیق، وزارت امور خارجه اوکراین تاکید کرد که اقداماتی را برای اطمینان از مشروعیت اظهارات سخنگوی زاده هوش مصنوعی خود انجام داده است. این وزارتخانه اعلام کرد که ویکتوریا شی و روزالی نومبر، دو فرد کاملا متفاوت هستند و تنها شکل ظاهری شبیه به یکدیگر دارند و همچنین این سخنگوی مجازی تنها قرار است موضوعات و بیانیه‌های رسمی را ارائه کند.

وزارت خارجه اوکراین برای جلوگیری از تقلب و جعل عمیق، تمام بیانیه‌ها و اظهارات را همراه با یک کد کیو آر (QR code) مرتبط با نسخه متنی آن‌ها در وب‌سایت این وزارتخانه ارائه می‌دهد. این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «هر ویدئوی اصلی این سخنگوی مجازی دارای یک کد QR است که به نسخه متنی همان بیانیه و اظهارات در وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه منتهی می‌شود. در صورت فقدان چنین کدی یا انتقال به هر وب‌سایت دیگری، آن ویدئو معتبر تلقی نخواهد شد.»

طبق اعلام وزارت امور خارجه اوکراین، ویکتوریا شی درباره خدمات کنسولی هم که در حال حاضر موضوع حساس و جنجالی است، اظهارنظر خواهد کرد. در هفته گذشته اوکراین ارائه این خدمات را برای مردان در سن اعزام به جنگ که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، به حالت تعلیق درآورد و انجام مراحل اداری برای آن‌ها را منوط به بازگشت‌شان به کشور خود کرده است.

در حالی که این روز‌ها مدل‌ها و اینفلوئنسر‌های زاده هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند و برخی حتی حقوق‌های قابل‌توجهی هم دریافت می‌کنند، وزارت خارجه اوکراین سخنگوی هوش مصنوعی خود را نخستین نمونه در این زمینه می‌داند و مدعی است که ویکتوریا شی بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای گنجاندن تکنولوژی‌هایی از جمله هوش مصنوعی، در تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک خود است. وزارت امور خارجه اوکراین تاکید کرده است که این سخنگوی مجازی، جایگزین سخنگوی اصلی این وزارتخانه نخواهد شد.

اوله نیکولنکو، سخنگوی سابق وزارت خارجه اوکراین، در اوایل سال جاری به پایان دوره کاری خود رسید و اکنون سرکنسول اوکراین در تورنتو است. این وزارتخانه اعلام کرد که جایگزین اوله نیکولنکو قبلا انتخاب شده است و در حال حاضر تحت بررسی‌های امنیتی قرار دارد و سایر مراحل برای دریافت تاییدیه را طی می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی!
  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند