Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@00:05:31 GMT

والدین سنجش اضطراب کودکان را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۲۵۸

والدین سنجش اضطراب کودکان را جدی بگیرند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود گفت: سامانه غربالگری اضطراب به نشانی http://moshavereh.behzisti.gov.ir در دسترس والدین است و ضروری است خانواده های دارای کودک ۵ و ۶ ساله با مراجعه به نشانی فوق نسبت به ثبت نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  رضا نوروزی اظهار کرد: در صورت بی توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن  اضطراب در دوره نوجوانی و بزرگسالی شاهد  افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حمایت بهزیستی از هزار نفر از اقشار کم برخوردار و دارای معلولیت خبر داد و گفت: در شهرستان ایجرود ۸۰۰ فرد دارای معلولیت و ۱۱۵ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این بهزیستی قرار دارند.

این مسئول با اشاره به فعالیت دو مرکز مثبت زندگی در این شهرستان افزود: در حال حاضر ۹۷۹ پرونده مددجویان واحد اجتماعی و توانبخشی  تحت پوشش بهزیستی به مراکز  مثبت زندگی واگذار شده است و دسترسی مددجویان برای دریافت خدمات به این مراکز تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون تومان مشارکت نقدی و غیر نقدی توسط خیرین ایجرودی به مددجویان نیازمند تحت حمایت این بهزیستی اهدا شده است، افزود: در طی سه ماهه اخیر نیز ۷۵ بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۳۷۵ میلیون ریال اهدایی از سوی خیرین این شهرستان در بین مددجویان بی بضاعت تحت حمایت بهزیستی توزیع گردیده است.

نوروزی با اعلام اینکه در شهرستان ایجرود، در حال حاضر ۷۰ دانش آموز بی بضاعت تحت حمایت بهزیستی قرار دارد، افزود: از این تعداد ۱۱ دانش آموز معلول در مدارس عادی تحصیل می کنند و ۱۹ دانش آموز معلول نیز در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند و ۴۰ نفر  از دانش آموزان نیز فرزندان معلولین و زنان سرپرست خانوار هستند که تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

وی اضافه کرد: ۶ دانشجوی دارای  معلولیت ویا عضوخانواده معلول در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند، و پرداخت هزینه تحصیل و تهیه سمعک، عینک و لوازم توانبخشی و ... از دیگر اقدامات اداره بهزیستی برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت است.

  //انتهای پیام//

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا درمان افسردگی مواد مخدر بهزیستی پوشش دانش آموز دانش آموزان زنان کارشناسی کارشناسی ارشد افسردگی بهزیستی پوشش درمان مواد مخدر حمایت بهزیستی تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)