Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:23:23 GMT

رئیس‌جمهور بورکینافاسو دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۴۰۱

رئیس‌جمهور بورکینافاسو دستگیر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که از یکشنبه (دیروز) گمانه‌زنی‌هایی درباره کودتای نظامی در بورکینافاسو مطرح شده است، خبرها از دستگیری رئیس‌جمهور این کشور حکایت دارد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دو منبع امنیتی و یک دیپلمات خبر داد، «راک مارک کریستین کابوره» رئیس‌جمهور بورکینافاسو توسط تعدادی از نظامیان شورشی دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر در شرایطی منتشر شده که روز یکشنبه (دیروز) برخی رسانه‌ها درباره احتمال کودتای نظامی در بورکینافاسو خبر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته گزارش داده بود، تعدادی از نظامیان شورشی بر یک پادگان نظامی در آواگادوگو پایتخت بورکینافاسو مسلط شدند.

طبق این گزارش، روز یکشنبه در پایتخت این کشور برای ساعت‌ها صدای تیراندازی شنیده شد.

تسلط تعدادی از «نظامیان شورشی» بر یک پادگان نظامی در پایتخت، بعد از تظاهرات علیه راک مارک کریستین کابوره و درخواست‌ها برای استعفای او از ریاست جمهوری انجام شد.

طبق گزارش‌ها، به دنبال انتشار خبرها درباره تسلط تعدادی از سربازان بر یک پادگان در آواگادوگو، تجمع حمایتی از آنها در پایتخت بورکینافاسو برگزار شد اما نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور معترضان را متفرق کردند.

«آیم بارتلمی سیمپوره» وزیر دفاع بورکینافاسو روز گذشته در مصاحبه با تلویزیون دولیت این کشور دستگیری رئیس‌جمهور این کشور را تکذیب کرده بود.

سیمپوره ادعا کرده بود که در تعدادی از پادگان‌های پایتخت و دیگر شهرها شورش‌هایی دیده شده است.

وزیر دفاع بورکینافاسو در اظهارات روز گذشته خود توضیحی درباره مکان اقامت و حضور رئیس‌جمهور این کشور غرب آفریقا نداده بود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بورکینافاسو کودتای نظامی دستگیری رئیس جمهور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گوستاو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.

وی طی یک سخنرانی با بیان اینکه از دوم می (13 اردیبهشت) مراودات دیپلماتیک با اسرائیل قطع می شود، تاکید کرد: اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.

پترو در ادامه گفت که فلسطین و غزه را معادل مقاومت می داند.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب هم تعطیل شد

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله موشکی حزب الله به شهرک نظامی شتولا
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • تقدیر حماس از تصمیم کلمبیا در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست