Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:29:57 GMT

نتایج مثبت اثربخشی واکسن برکت در استان فارس

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۴۰۷

نتایج مثبت اثربخشی واکسن برکت در استان فارس

به گزارش خبرنگار مهر واکسن برکت اولین واکسن تولید داخل بوده است که از ابتدای امسال فازهای مطالعاتی آن آغاز شده و امروز در سبد واکسیناسیون کشوری قرار گرفته است.

چندی قبل تحقیقات مربوط به تأثیرگذاری این واکسن بر ابتلاء، بستری و مرگ و میر افراد واکسینه شده در استان اصفهان انجام گرفت و حالا نتایج مطالعه تأثیرگذاری واکسن‌های کووید -۱۹ شامل؛ برکت، استرازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک در استان فارس نیز در قالب پیش مقاله در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس نتایج این تحقیق مشخص شده است که تأثیرگذاری برکت در پیشگیری از مرگ، بستری و تست مثبت کووید -۱۹ از دیگر واکسن‌های دیگر بیشتر ذکر شده است.

واکسن برکت در حوزه پیشگیری از فوت ۸۷.۱ درصد، در حوزه پیشگیری از نیاز به بستری ۸۶.۴ درصد و در حوزه پیشگیری از ابتلاء (تست مثبت) ۹۸.۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

این مقادیر برای واکسن آسترازنکا به ترتیب در حوزه پیشگیری از فوت ۸۴.۴ درصد، در حوزه پیشگیری از نیاز به بستری ۸۱.۵ درصد و در حوزه پیشگیری از ابتلاء (تست مثبت) ۹۱.۸ درصد بوده است.

این مقادیر برای واکسن سینوفارم به ترتیب در حوزه پیشگیری از فوت ۷۹.۹ درصد، در حوزه پیشگیری از نیاز به بستری ۷۱.۹ درصد و در حوزه پیشگیری از ابتلاء (تست مثبت) ۸۶.۱ درصد بوده است.

این مقادیر برای واکسن اسپوتنیک به ترتیب در حوزه پیشگیری از فوت ۷۴۰۷ درصد، در حوزه پیشگیری از نیاز به بستری ۶۷.۵ درصد و در حوزه پیشگیری از ابتلاء (تست مثبت) ۷۴.۷ درصد بوده است.

اما در حوزه تأثیرگذاری برای کاهش ابتلاء به عفونت در گروههای سنی بالای ۶۴ سال، برای برکت، استرازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک به ترتیب ۶۷ درصد، ۶۲.۴ درصد، ۲۹.۱ درصد و ۷۶.۳ درصد بوده است.

تأثیرگذاری برای کاهش بستری در گروه سنی بالای ۶۴ سال به نسبت پایین بوده است. تأثیر واکسن در این حوزه برای واکسن برکت، استرازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک به ترتیب برابر با ۸۰.۳ درصد، ۷۶ درصد، ۴۵.۷ و ۴۵.۵ درصد بوده است.

این در حالی است که کاهش مرگ و میر برای همه واکسن‌ها در همه گروههای سنی حداقل ۹۵ درصد گزارش شده است. فقط در دو گروه سنی ۱۸ تا ۴۴ سال و همچنین بالای ۶۴ سال که سینوفارم دریافت کرده اند، تأثیرگذاری در کاهش مرگ به ترتیب، ۸۷.۳ و ۸۶.۳ گزارش شده است.

از کل جمیعت مورد بررسی، ۷۵.۳۳ درصد واکسن سینوفارم دریافت کرده بوده اند. همچنین ۱۴.۸۷ درصد نیز واکسن استرازنکا، ۸.۱۸ درصد نیز واکسن برکت و ۱.۶۲ درصد واکسن اسپوتنیک دریافت کرده بوده اند.

در این مطالعه افراد با سابقه ابتلای قبلی کووید -۱۹ کنار گذاشته شده اند. فقط افرادی مورد مطالعه قرار گرفته اند که دو دز واکسن (بیش از ۸۸۱ هزار نفر) را دریافت کرده اند.

اما در حوزه تأثیرگذاری واکسن‌ها در برابر تست مثبت کووید -۱۹ شاهد آن هستیم که واکسن برکت با اخذ ۸۷.۱ درصد و فاصله اطمینان ۹۵ درصد بین ۸۶ تا ۸۸.۳ درصد گزارش شده است در حالی که واکسن‌های استرازنکا با اخذ ۸۴.۴ درصد، واکسن سینوفارم ۷۹.۹ درصد و اسپوتنیک با ۷۴.۷ درصد در جایگاهای بعدی قرار دارند.

در خصوص تأثیرگذاری واکسن‌های مورد بررسی در کاهش بستری هم براساس نتایج تحقیق شاهد آن هستیم که واکسن برکت با اخذ ۸۶.۴ درصد و فاصله اطمینان ۹۵ درصد بین ۸۴.۱ تا ۸۸.۸ درصد گزارش شده است در حالی که واکسن آسترازنکا با اخذ ۸۱.۵ درصد، واکسن سینوفارم با اخذ ۷۱.۹ درصد، واکسن اسپوتنیک با اخذ ۶۷.۵ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در خصوص تأثیرگذاری در برابر مرگ ناشی از کووید -۱۹ هم براساس نتایج تحقیقات شاهد آن هستیم که واکسن برکت با اخذ ۹۸.۳ درصد و فاصله اطمینان ۹۵ درصد بین ۹۶.۳ تا ۱۰۰ درصد گزارش شده است در حالی که واکسن استرازنکا با اخذ ۹۱.۸ درصد واکسن سینوفارم با اخذ ۸۶.۱ درصد و واکسن اسپوتنیک با اخذ ۷۴.۷ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

این نتایج حاصل کار تحقیقاتی اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد مقایسه اثر بخشی واکسن‌های تزریق شده در ایران بر روی حدود دو میلیون نفر جمعیت بوده است.

کد خبر 5407643

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون کرونا واکسن کووایران برکت ویروس کرونا کووید 19 سویه اومیکرون کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا نسخه نویسی الکترونیک شیوع کرونا سازمان نظام پزشکی بارداری سازمان بیمه سلامت واکسیناسیون واکسن واکسن کووید 19 درصد گزارش شده واکسن اسپوتنیک واکسن سینوفارم درصد بوده دریافت کرده واکسن برکت برای واکسن تست مثبت ۹۵ درصد ۷ درصد ۴ درصد ۸ درصد ۱ درصد ۳ درصد ۵ درصد ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند

براساس نتایج یک نظر سنجی جدید، ۶۳ درصد از اسرائیلی‌ها خواستار استعفاهای بیشتری در صفوف فرماندهان ارشد نظامی رژیم خود هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو اعلام کرد براساس نتایج آخرین نظر سنجی که آن را روز جمعه دیروز انجام داده 63 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند فرماندهان دیگری علاوه بر فرمانده ارتش باید از مقامات عالی خود در ارتش و سازمان‌های امنیتی اسرائیل استعفا داده و مسئولیت این شکست‌ها را بپذیرند.

در این نظر سنجی همچنین بنی گانتس رهبر حزب بلوک دولت که به کابینه جنگ نتانیاهو پیوسته نیز سیر قهقرایی کاهش محبوبیت را طی کرده و 2 کرسی نسبت به نظر سنجی قبلی از دست داده تا از 31 کرسی به 29 کرسی تنزل پیدا کند.

نتایج نظر سنجی معاریو همچنین مشخص کرد، فقط 39 درصد صهیونیست‌ها پیش بینی می‌کنند که تدابیر مهمی در آینده نزدیک برای بازگشت ساکنان شمال اتخاذ خواهد شد در حالی 36 درصد تاکید کردند این احتمال در کوتاه مدت وجود نداشته و 25 درصد هم گفتند نمی‌دانند چه زمانی این شهرک نشینان به خانه‌های خود باز می‌گردند.

احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیلرسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زدبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرددومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران