Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواپیماهای روسیه و سوریه در عملیاتی مشترک به گشت زنی بر فراز مناطق مختلف سوریه به ویژه بلندی های جولان پرداختند و همزمان تمرین های رزم هوایی و زمینی نیز انجام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های روسیه و سوریه یک ماموریت گشت هوایی مشترک در امتداد بلندی‌های جولان و رود فرات انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع روسیه در بیانیه مذکور توضیح داد: مسیر این مأموریت در امتداد بلندی‌های جولان، مرز‌های جنوبی، رود فرات و همچنین بر فراز شمال سوریه بود. خلبانان روسی از پایگاه هوایی «حمیمیم» و خلبانان سوری از فرودگاه‌های «سیکل» و «دومیر» در خارج از دمشق به هوا برخاستند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، روسیه با هواپیما‌های سوخو-۳۴، سوخو-۳۵ و هواپیما‌های هشدار و کنترل راداری A-۵۰ و سوریه نیز با هواپیما‌های میگ-۲۳ و میگ-۲۹ این ماموریت مشترک را انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: خلبانان سوری در حین ماموریت گشت زنی، ضمن کنترل حریم هوایی، پوشش هوایی برای دیگر جنگنده‌ها فراهم می‌کردند، در حالی که خلبانان روسی حمله به اهداف زمینی را تمرین می‌کردند.

وزارتخانه مذکور همچنین گفت که خلبانان، حمله به اهداف هوایی و زمینی را در یک میدان آموزشی در مرکز سوریه تمرین کرده اند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: خلبانان دو کشور مهارت‌هایی را برای همکاری در موقعیت‌های مختلف توسعه دادند. این نوع ماموریت‌های مشترک از این پس به صورت منظم انجام خواهد شد.

عملیات مشترک یاد شده در حالی انجام می‌شود که پیشتر نیز معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز ضمن اعلام نگرانی مسکو از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌های جدید در جولان اشغالی سوریه، بر پایبندی روسیه نسبت به حاکمیت سوریه بر جولان تاکید کرده بود.

وی در این باره گفته بود: بار دیگر بر موضع روسیه مبنی بر مخالفت با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان که بخش جدایی ناپذیر سوریه است، تاکید می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جولان اشغالی گشت هوایی روسیه سوریه وزارت دفاع روسیه بلندی های جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین