Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی با عنوان «چرا عربستان و امارات در مقابله با حملات حوثی ها شکست خورده اند؟» به بررسی تازه‌ترین تحولات مربوط به حملات موشکی و پهپادی نیروهای مشترک یمنی به عمق خاک عربستان و امارات و دلایل ناکامی این دو کشور در مقابله با این حملات پرداخت.

در گزارش عربی ۲۱ آمده است: سامانه دفاع هوایی امارات و عربستان در مقابله با حملات حوثی ها عاجز مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حملات برای نخستین بار از سال ۲۰۱۹ ابوظبی پایتخت امارات هدف قرار گرفت و شماری در این حمله کشته یا زخمی شدند. کارشناسان معتقدند امارات پس از مشارکت فعال در جنگ علیه یمن در چند هفته گذشته، مانند عربستان هدف مستقیم موشک‌ها و پهپادهای حوثی قرار گرفته است و در آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.

نیروی هوا فضای آمریکا فقط ۶ دقیقه فرصت دارد هشدار حملات موشکی حوثی ها را قبل از رسیدن این موشک‌ها به اهدافشان، به عربستان و امارات اطلاع دهد «فایز دویری» کارشناس نظامی در مصاحبه با عربی ۲۱ در این خصوص گفت: توقف حملات نیروهای یمنی به امارات از سال ۲۰۱۹ تاکنون، کوتاهی و بی خیالی غیر قابل توجیهی را در زمینه مقابله با حملات در امارات به وجود آورده بود.

دویری در تحلیل مشارکت نکردن عربستان در مقابله با حملات نیروهای یمنی علیه امارات با وجود عبور موشک‌ها و پهپادهای یمنی از حریم هوایی این کشور گفت: ریاض اولویت دفاعی خود را بر اهداف با اهمیت تر و حساس‌تر مانند شرکت آرامکو، نیروگاه «دقیق» و فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی قرار داده است و همین رویکرد باعث ایجاد اختلال و نقص در فعالیت سامانه دفاع هوایی سعودی با وجود گستردگی پوشش مساحت آن شده است.

این کارشناس نظامی تأکید کرد: حملات گاه و بیگاه موشکی و پهپادی به عربستان و امارات تا زمانی که جنگ علیه یمن ادامه داشته باشد و حوثی ها در این کشور حضور داشته باشند، ادامه خواهد یافت.

وی اذعان کرد: عربستان و امارات مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی پیشرفته در اختیار دارند اما قدرت استفاده بهینه از این تسلیحات و ایجاد تکامل و هماهنگی بین سامانه‌ها را ندارند. راداری که دامنه پوشش آن هزار کیلومتر است، اگر نیروی توانا و کارآمد برای استفاده از آن وجود نداشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

«مأمون ابو نوار» یکی دیگر از کارشناسان نظامی در گفتگو با عربی ۲۱ با بیان اینکه آمریکا خبر حملات موشکی حوثی ها به عربستان و امارات را به علت در اختیار داشتن تصاویر دریافتی از هشت ماهواره این کشور بر فراز منطقه اطلاع رسانی می‌کند، افزود: نیروی هوا فضای آمریکا فقط ۶ دقیقه فرصت دارد هشدار حملات موشکی حوثی ها را قبل از رسیدن این موشک‌ها به اهدافشان، به عربستان و امارات اطلاع دهد.

سامانه‌های راداری استفاده شده در عربستان سنتی هستند و با وجود کثرت تعداد، قادر به رهگیری و هدف قرار دادن پهپادهایی که در ارتفاع متوسط پرواز می‌کنند، نیستند وی ادامه داد: حملات گسترده نیروهای یمنی به امارات با موشک‌های بالستیک، این کشور را به صورت کامل فلج می‌کند به ویژه اگر این حملات خطوط ارتباطی و زیر ساخت‌های امارات را هدف قرار دهد. در صورت وقوع چنین حملاتی، اوضاع برای امارات فاجعه بار خواهد بود.

این کارشناس نظامی تأکید کرد: تلاش امارات برای خریدار سامانه ضد پهپادی «اسکای لاک» از تل آویو هیچ سودی برای این کشور در زمینه مقابله با حملات پهپادی یمنی‌ها یا جلوگیری از رسیدن آنها به اهدافشان در امارات ندارد، به ویژه که سلاح پهپادی یمنی‌ها ماهیت جنگ را تغییر داده است.

وی فاش کرد: سامانه‌های راداری استفاده شده در عربستان سنتی هستند و با وجود کثرت تعداد، قادر به رهگیری و هدف قرار دادن پهپادهایی که در ارتفاع متوسط پرواز می‌کنند، نیستند. ایجاد راهکار برای مقابله با حملات پهپادی یمنی‌ها در شرایط فعلی دشوار است. این در حالی است که تلاش‌های امارات هم برای خرید تسلیحات چینی، روسی، کره‌ای و اسرائیلی مشکلات دیگری ایجاد می‌کند زیرا این سامانه‌ها با سامانه‌های راداری خریداری شده از کشورهای غربی تجانس و همخوانی ندارد.

کد خبر 5407593

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی عربستان سعودی جنبش انصارالله یمن جنگ 2015 یمن حمله پهپادی عراق اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه عربستان سعودی سوریه جنگ 2015 یمن آنتونی بلینکن مسکو رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی داعش لبنان ایران عربستان و امارات مقابله با حملات نیروهای یمنی حملات موشکی سامانه ها هدف قرار حوثی ها عربی ۲۱ موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد بزدلی و تعلل نتانیاهو باعث شد تا حزب الله ده‌ها هزار موشک در اختیار داشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در یادداشتی اعلام کرد، بزدلی و تعلل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر باعث شد تا حزب الله امکان مسلح شدن با ده‌ها هزار موشک را پیدا کند.

نحیما شتراسلر نویسنده این یادداشت با اعلام این مسئله افزود، تصور می‌شد که حزب الله از موشک‌هایش که برخی از آنها دور برد هم هستند استفاده نخواهد کرد اما حزب الله نشان داد که می‌تواند الجلیل را با کمک این موشک‌ها شخم بزند.

و افزود: بزدلی و تعلل نتانیاهو دو علت اصلی ادامه جنگ و عدم پایان یافتن آن بعد از 203 روز است، چون به جای آن که جنگ برق آسا و کوتاه مدت را با تمام توان در همان روزهای اول بعد از 7 اکتبر که جهانیان با ما همراهی می‌کردند به انجام برساند، وی برای ادامه بقا در در قدرت ما را در جنگ بلند مدتی غرق کرد.

نویسنده در پایان اعتراف کرد این جنگ بر خلاف راهبرد کلان اسرائیل است که همواره به دنبال جنگ‌های کوتاه مدت است، اسرائیل ساختاری کوچک است که به شدت به افکار عمومی جهانی تکیه داشته و به کمک‌های تسلیحاتی ایالات متحده متکی است، از اینرو قادر به انجام جنگ‌های طولانی مدت نیست و در واقع هر روز که از جنگ می‌گذرد شرایط ما در جهان بدتر می‌شود، تحریم‌ها علیه ما افزایش یافته و توان اقتصادی ضربه بیشتری می خورد به نحوی که ما را به سوی پایان بدون نتیجه جنگ پیش می‌برد.

حمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید