Web Analytics Made Easy - Statcounter

بورکینافاسو طی مدت زمان اخیر سومین کشوری در غرب آفریقاست که با ناآرامی های نظامی مواجه شده است. خبرگزاری میزان – جدیدترین گزارش‌ها از رویداد‌های کشور آفریقایی بورکینافاسو از بازداشت «چارلز کابوره» رئیس جمهور این کشور حکایت دارند.   به گزارش «فرانس ۲۴ و آسوشیتدپرس»، منابع آگاه اعلام کردند که «کابوره» توسط سربازان شورشی در یک اردوگاه ارتش بازداشت شده و شورشیان مقر تلویزیون دولتی را نیز تحت کنترل خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «بورکینافاسو» از روز گذشته شاهد درگیری و تیراندازی‌های گسترده‌ای بوده است.   درگیری‌ها در اطراف کاخ ریاست جمهوری بورکینافاسو از اواخر روز یکشنبه شدت گرفت و این احتمال را قوت بخشید که کودتای نظامی در جریان است؛ زیرا پیش از آغاز این تیراندازی‎ها، سربازان شورشی یک پایگاه نظامی را تحت کنترل خود درآورده بودند.   اقدام سربازان شورشی با حمایت معترضان ضد دولتی مواجه شد.   دولت بورکینافاسو پیشتر گزارش‌ها مبنی بر به قدرت رسیدن ارتش را رد کرده و تاکید کرده بود که محل اختفای رئیس جمهور این کشور نامعلوم است.   اقدام ارتش در بورکینافاسو یک روز پس از تظاهرات سراسری با هدف استعفای «کابوره» رخ داد. بیشتر بخوانید: وقوع تیراندازی در پادگان‌های نظامی در بورکینافاسو مجروح شدن چهار نظامی فرانسوی در بورکینافاسو سازمان منطقه‌ای غرب آفریقا موسوم به «ECOWAS» که پیشتر عضویت کشور‌های «مالی» و «گینه» را به دلیل بروز کودتای نظامی به حالت تعلیق درآورده بود، با انتشار بیانیه‌ای از رئیس جمهور «بورکینافاسو» حمایت کرد.   غرب آفریقا در ۱۸ ماه گذشته شاهد موجی از کودتا‌های نظامی بوده که باعث شد بلوک منطقه‌ای موسوم به «ECOWAS» برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ دو کشور عضو را به طور همزمان تعلیق کند.   کشور «بورکینافاسو» در سال‌های ۱۹۸۷ و ۲۰۱۵ شاهد کودتا بوده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل بورکینافاسو کودتا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل بورکینافاسو کودتا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی