Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@21:11:50 GMT

حماس: شعار "مرگ بر آل سعود" سیاست ما نیست

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۸۹۲

حماس: شعار 'مرگ بر آل سعود' سیاست ما نیست

جنبش حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، دیروز با صدور بیانیه ای به تجمع اعتراض آمیز روز شنبه اعضا و حامیان جنبش جهاد اسلامی فلسطین واکنش نشان داد و اعلام کرد شعارهای مطرح شده در این تظاهرات علیه حکام آل سعود و امارات، بازتاب دهنده سیاست جنبش حماس نیست.


به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز شنبه هزاران نفر از حامیان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اعتراض به حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن، در نوار غزه تجمع کرده و علیه حاکمان آل سعود وامارات شعار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معترضان با در دست داشتن پلاکاردهای تصاویر شهید "قاسم سلیمانی"، "سید حسن نصرالله" و "عبدالمالک حوثی" (رهبر جنبش انصارالله یمن) شعار" مرگ بر آل سعود" سر داده و خواستار توقف حملات هوایی " وحشیانه" عربستان و امارات به یمن شدند.


همچنین اعضا و هواداران جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته (یکشنبه) با گرم کردن هشتگ" "#فلسطینی‌ها از حوثی‌ها حمایت می‌کنند" حمایت خود را از جنبش انصارالله یمن در برابر حملات هوایی ائتلاف به رهبری سعودی ابراز داشتند.


سردادن شعار علیه آل سعود اقدامی کم سابقه در فلسطین محسوب می شود؛ اما پس از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین با اسراییل، بخش عمده ای از افکار عمومی فلسطین که از جنبش مقاومت علیه اسراییل حمایت می کنند، نسبت به سیاست های دولت های عربی کرانه خلیج فارس تحت رهبری عربستان سعودی و تلاش برای عادی سازی روابط این کشورها با اسراییل، نگرانی داشته و از آنها انتقاد می کنند.


جنبش حماس اما دیروز(یکشنبه) با صدور بیانیه ای تلاش کرد موضع خود را جنبش جهاد اسلامی متمایز کند.


در بیانیه حماس آمده سر دادن شعار علیه کشورهای عربی کرانه خلیج فارس سیاست این جنبش نیست.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جنبش جهاد اسلامی آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان