Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که نزدیک به موج اومیکرون باشیم؛ از درخواست برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی رمدسیویر برای برخی از بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا جماعتی با اشاره به نتایج جلسه کمیته علمی کرونا اظهار کرد: با توجه به روند فزاینده تعداد موارد مثبت مبتلا به اومیکرون در سراسر کشور بنظر می‌رسد که نزدیک به پیک اومیکرون باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه روز گذشته کمیته علمی برای پیشگیری از موج سنگین کرونا، بحث و بررسی‌های زیادی شد. یکی از توصیه‌ها این بود که استفاده از ماسک در تمامی مجامع، سازمان‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و تمامی محل‌های تجمع مسقف، الزامی شود و از ماسک‌های استاندارد استفاده شود چراکه ماسک های پارچه ای، کارایی چندانی ندارند و ماسک های استاندارد و سه لایه برای افراد عادی، مورد تایید است.

وی افزود: در مطالعات نشان داده شده که استفاده از ماسک حدود 30 درصد می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به اومیکرون موثر باشد.   دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد: باتوجه به مطالعاتی که در مورد اثرات واکسیناسیون انجام شده، توصیه کمیته علمی این است که مردم سریعاً نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند چراکه تزریق دوز سوم، می‌تواند بیش از 80 درصد از بستری شدن در بیمارستانها پیشگیری کند همچنین واکسیناسیون کارکنان سازمانها و ادارات دولتی، باید الزامی شود.   جماعتی خاطرنشان کرد: به معاونت بهداشت وزارت بهداشت توصیه شد که افرادی که تست سریع کرونا انجام می‌دهند و دارای علائم و تست مثبت هستند، در سامانه‌ای بتوانند نتایج این تست‌ها را به صورت خوداظهاری ثبت کنند.   وی تاکید کرد: اخیرا سازمان غذا و دارو آمریکا، مصرف داروی سه روزه رمدسیویر را در کلینیک‌های سرپایی تایید کرد و این مسئله نیز در جلسات گذشته کمیته علمی مورد بحث و تصویب قرار گرفته بود و مقرر شد که تزریق رمدسیویر در کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت که قبلا از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت مجوز دارد، برای افرادی که تا 7 روز از شروع علائم آنها گذشته باشد و واجد عوامل خطر و بیماری‌های زمینه ای و نقص ایمنی باشند که باعث افزایش بستری و مرگ و میر آنها شود، به صورت 3 روزه مورد استفاده قرار گیرد و مذاکراتی از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت با سازمان های بیمه‌گر انجام شود تا این دارو، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.     انتهای پیام/
 منبع: تسنیم

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب شد که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی افزود: حدود ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

کد خبر 6093169

دیگر خبرها

  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه