Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:24:53 GMT

تفاوت ترموود و چوب پلاست در چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۴۵۷

تفاوت ترموود و چوب پلاست در چیست؟

چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست یک فرآورده چوبی بسیار نوآورانه و جدید است که به شکل پروفیل‌های کامپوزیتی تولید می‌شود. این فرآورده حاصل ترکیب میزان معینی از گرانول چوب یا همان پودر چوب و مواد پلیمری است. در روند تولید چوب پلاست‌های رنگی، از پیگمنت‌های رنگی نیز به عنوان ماده رنگ‌زا استفاده می‌شود. چوب پلاست به روش اکستروژن و در ابعاد و قالب‌های متعددی تولید و روانه بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترموود چیست؟

همانطور که گفتیم، ترموود نیز مانند چوب پلاست نوعی فرآورده چوبی است که با استفاده از یک مکانیزم پیشرفته حرارتی تولید می‌شود. این مکانیزم باعث استحکام و ماندگاری بیشتر چوب می‌شود. جالب است بدانید که در روند تولید ترموود از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. به همین خاطر ترموود یک محصول سازگار با محیط زیست است. علاوه بر این، پروسه اصلاح حرارتی باعث می‌شود که محصول تولید شده خاصیت ضد کپک، ضد قارچ و ضد حشره پیدا کند. ضمن اینکه ترموود اگر به روش استاندارد و با استفاده از تجهیزات پیشرفته تولید شود؛ ثبات رنگی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند با وجود تماس با عوامل محیطی، تا چندین سال عمر مفید داشته باشد. در اکثر کارخانجات تولیدی ترموود از چوب درخت کاج یا چوب درخت زبان گنجشک برای تولید ترموود استفاده می‌شود.

مزایا و معایب چوب پلاست

این محصول از ترکیب چوب و پلاستیک ساخته می‌شود. پس نمی‌توان لقب "متریال طبیعی" را به آن نسبت داد. از طرفی نصابی که قرار است از این ماده در طراحی و ساخت سازه استفاده کند باید مهارت کافی را داشته باشد. این دو مورد به عنوان اصلی‌ترین معایب چوب پلاست شناخته می‌شوند. در نقطه مقابل چوب پلاست دارای مزایای زیر است:

مقاوم در برابر تغییر رنگ و اشعه‌های مضر خورشید

مقاومت در برابر حمله حشرات موذی و پوسیدگی

ضد رطوبت

قیمت پایین نسبت به سایر رقبا

تولید در ابعاد و اندازه‌های گوناگون

مزایا و معایب ترموود

وزن کم

حفظ رطوبت محیط

نصب سریع و آسان

مقاومت در برابر آتش، طوفان و آب

قابل بازیافت بودن

مقاوم در برابر عوامل و بلایای طبیعی مانند زلزله

عایق صدا

دوام فوق‌العاده در برابر پوسیدگی

قابل استفاده در مناطق مرطوب

مقاومت در برابر تغییر ابعاد

ضد حشرات، ریز ارگانیسم‌ها و انواع قارچ و کپک

با توجه به اینکه در تولید این فرآورده هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ به کار بردن آن در سازه‌ها نه تنها موجب محافظت از محیط زیست شده بلکه ضرری برای بدن انسان ندارد.

اگرچه ترموود مزایای زیادی دارد؛ اما تخریب جنگل‌ها در جهت تامین الوار برای کارخانجات تولید ترموود و افزایش هزینه ساخت نسبت به برخی از مصالح ساختمانی دیگر از جمله معایب ترموود به حساب می‌آیند.

ترموود با چوب پلاست چه تفاوتی دارد؟

با نگاهی به مزایا و معایب این ماده و مقایسه آنها با هم می‌توان به مهم‌ترین تفاوت‌های آنها پی برد. مهم‌ترین تفاوتی که بین ترموود و چوب پلاست وجود دارد عبارتند از:

چوب پلاست از مواد بازیافتنی تولید می‌شود ولی برای تولید ترموود باید درخت قطع کرد

چوب پلاست حاوی مواد شیمیایی است اما ترموود ماده‌ای کاملا طبیعی محسوب می‌شود

چوب پلاست ارزان‌تر از ترموود است

ترموود نسبت به چوب پلاست حس گرمی بیشتری به فضا می‌دهد

اجرای چوب پلاست یا ترمووود، کدوم بهتره؟

پاسخ این سوال بستگی به فضایی دارد که قرار است در آن از ترموود و چوب پلاست استفاده شود. همانطور که گفتیم؛ کاربردهای این مواد تقریبا یکسان هستند. بنابراین این انتظار شما از نتیجه اجرای پروژه است که تعیین می‌کند کدام ماده مناسب کار شماست. به عنوان مثال افرادی که به دنبال دوام بیشتر و زیبای طبیعی هستند؛ طبیعتا باید ترموود را انتخاب کنند. اما افرادی که هزینه اجرا و مراقبت از محیط زیست برای‌شان اهمیت دارد؛ بهتر است چوب پلاست را انتخاب کنند.

نمای چوبی ترموود یا چوب پلاست، کدام قوتی تر

برای پاسخ به این سوال باید این دو ماده را از 3 جنبه مختلف با یکدیگر مقایسه کرد. اولین جنبه ثبات و پایداری ابعاد و رنگ است که خوشبختانه هر دو ماده از درجه ثبات خوبی برخوردار هستند. علاوه بر این چوب پلاست معمولا نیاز به نگهداری و مراقبت و انجام اعمالی مانند روغن‌کاری و واکس و پولیش زدن ندارد. این در حالی است که ترموود نیاز به نگهداری دوره‌ای دارد. جنبه آخر همان میزان مقاومت در برابر عوامل طبیعی است که برنده آن قطعا ترموود است. اگر به درستی از نمای چوبی ترموود مراقبت شود؛ سال‌ها می‌تواند عمر کند.

کلام آخر 

با توجه به اینکه چوب پلاست و ترموود بسیار پر مصرف است ما این مقاله را نوشتیم که انتخاب آن راحت شود و می توایند با کارشناسان آلتن (parsa-group.com) تماس بگیرید تا مشاوره رایگان بگیرید.

آدرس: تهران، خیابان نیاوران، نرسیده به خیابان مژده، پلاک ۳۹۵ ،طبقه ۳، واحد ۶- سالنA9

تلفن: 26851523-021

سایت: https://parsa-group.com 

برچسب‌ها تبلیغات آنلاین صنعت چوب آگهی بازرگانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبلیغات آنلاین صنعت چوب آگهی بازرگانی تبلیغات آنلاین صنعت چوب آگهی بازرگانی مقاومت در برابر چوب پلاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود

آفتاب‌‌نیوز :

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

در این نامه آمده است: ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیر فعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یاد شده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمائید در گام بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت هستند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی