Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات امروز (دوشنبه) علیه ابوظبی و عربستان سعودی را که با موشک بالستیک و پهپاد انجام شد، اعلام کرد.

شبکه المسیره یمن گزارش داد، سرتیپ«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات امروز (دوشنبه) در عمق عربستان سعودی و امارات را با عنوان « اعصار الیمن ۲» (طوفان یمن ۲) اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد، پایگاه هوایی «الظفره» و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد.

وی گفت: تعدادی از پایگاه‌های نظامی در عمق عربستان سعودی در منطقه «شروه» و مناطق دیگر با پهپادهای «صماد ۱» و «قاصف k۲» در هم کوبیده شد.

یحیی سریح تصریح کرد، مراکز حساس و حیاتی در «جازان» و «عسیر» در جنوب سعودی با تعداد زیادی موشک‌های بالستیک هدف گرفته شد و اهداف این عملیات با دقت بالا محقق شد.

وی با تاکید بر این که نیروهای مسلح یمن آمادگی کامل برای افزایش عملیات در مرحله آینده دارند، بار دیگر به شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران در امارات توصیه کرد که این کشور را ترک کنند زیرا دیگر امن نیست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد، تا زمانی که تجاوز امارات به یمن و محاصره ادامه داشته باشد این کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

حمله موشکی یکشنبه شب و بامداد امروز (دوشنبه) به عمق خاک عربستان سعودی و امارات (ابوظبی) حدود یک هفته بعد از حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به امارات صورت گرفته است. این عملیات‌ها پس از هشدارهای یمن به عربستان و به ویژه امارات مبنی بر لزوم توقف تجاوزگری به خاک این کشور صورت می گیرد.

به دنبال حمله موشکی نیروهای یمنی به ابوظبی، خبرگزاری دولتی امارات خبر رسانه ها مبنی بر حمله بامداد امروز (دوشنبه) به ابوظبی را تایید اما علام کرد که دو موشک بالستیک که ابوظبی را هدف قرار داده بود، رهگیری کرده است.

همچنین ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد، پدافند هوایی سعودی با دو موشک بالستیک شلیک شده به سمت «ظهران» (جنوب) مقابله کرده و ترکش‌های آن به منطقه صنعتی در ظهران اصابت کرده که خسارات مادی به برخی کارگاه‌ها و خودروهای غیرنظامی وارد شده است.

خبرگزاری واس عربستان سعودی نیز اذعان کرد که موشک بالستیکی که انصار الله یمن به سمت جازان شلیک کرده است در منطقه صنعتی اصابت کرده است.

 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که اخیرا به شکل وحشیانه ای یمن را بمباران کرده و دها غیرنظامی را کشت، مدعی شده است که این موشک غیرنظامیان از ملیت ها مختلف را در منطقه صنعتی جازان هدف قرار داده است.

حملات وحشیانه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی واکنش های کمرنگ،خنثی و حتی حمایت هایی از این توحش ها را به طور خاص از جانب اتحادیه عرب که ابزار عربستان و متحدانش شده است را در پی داشت.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از ادامه حملات هوایی روزهای اخیر به صنعا، حدیده و سایر نقاط یمن ابراز نگرانی کرد.

دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی با ابراز نگرانی خاطرنشان کرد که حملات موشکی و گلوله باران در چندین منطقه در یمن ادامه دارد. همه این اقدامات منجر به آسیب دیدن غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی این کشور شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از طرف‌ها خواست تا حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند و از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری و بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه به تعهدات خود عمل کنند.

در تحولی دیگر، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، به تازگی سفر خود به عربستان را به پایان رسانده است. وی با شاهزاده خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان، احمد بن مبارک وزیر خارجه یمن و دیگر مقامات سعودی و یمنی دیدار کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که گراندبرگ در دیدارهای خود همچنین موج اخیر تشدید حملات نظامی از جمله حملات هوایی شدید به صنعا را که به سراسر یمن گسترده شده و از مرزهای یمن فراتر رفته و به امارات و عربستان سعودی سرایت کرده است، محکوم کرد.

به گفته استفان دوجاریک، گراندبرگ در عربستان، در خصوص گزینه های احتمالی برای کاهش فوری تنش ها و هموار کردن راه برای گفت و گوهای سیاسی جامع تبادل نظر کرد.

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی مناطقی در الحدیده یمن را بمباران کردند که بر اثر آن تاکنون 3 غیرنظامی کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند.

پیش تر ائتلاف سعودی اعلام کرده بود که حملات هوایی را در شهر الحدیده آغاز کرده است. این در حالی است که بر اساس توافق استکهلم سوئد زیر نظر سازمان ملل متحد، قرار بود که آتش بس در الحدیده به اجرا درآید؛ اما ائتلاف سعودی با کارشکنی همواره آتش بس ادعایی را نقض کرده است.

طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته است.

در همین حال، اتحادیه عرب که طی سال‌های گذشته پس از حمله عربستان سعودی به یمن و به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه این کشور فقیر عربی و دفاع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سرزمین خود، هر چند ماه با فشار عربستان یا کشورهای هسمو با وی تشکیل جلسه داده است و بیانیه‌هایی را علیه انصارالله، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صادر کرده است، روز گذشته-یکشنبه- نیز پس از نشست فوق العاده خود که به درخواست امارات برگزار شد، حمله موشکی و پهپادی اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پالایشگاه «آیکاد سه» امارات و فرودگاه ابوظبی که در پاسخ به حملات و تجاوزات نیروهای تحت حمایت ابوظبی انجام شد را محکوم کرد.  

اتحادیه عرب که به اذعان بسیاری از کارشناسان منطقه و مقامات برخی از کشورهای عربی طی سال‌های گذشته به دلیل اتخاذ راهبردهای یکجانبه گرایانه و همسو با برخی از کشورهای ذی نفوذ از جمله عربستان و امارات از اهداف اصلی خود دور و به ابزاری برای فشار بر کشورهای عربی دیگر تبدیل شده است در بیانیه اخیر خود از همبستگی کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی با امارات تقدیر کرد. 

اتحادیه عرب با چشم پوشی از تجاوز و حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان که امارات نیز در آن حضور دارد به یمن، پاسخ ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به این جنایات که با هدف قراردادن مراکز حساس نظامی و اقتصادی در عمق خاک دشمن متجاوز انجام شده است را حملات تروریستی توصیف کرد و دفاع مردم یمن از خود را نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشر دانست. 

این اتحادیه که پس از حملات وحشیانه اخیر نیروهای ائتلاف به مراکز زیربنایی و حیاتی یمن و همچنین بمباران مناطق مسکونی و یک بازداشتگاه در این کشور، سکوت اختیار کرد، حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نظامی ابوظبی را تهدید جدی برای تاسیسات حیاتی غیرنظامی، منابع انرژی و ثبات اقتصاد جهانی و همچنین تهدیدی برای صلح منطقه‌ای ارزیابی کرد. 

اتحادیه عرب در بیانیه خود، بدون در نظر گرفتن تجاوز عربستان به یمن و کشورهای متحد ریاض در این جنگ، حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که در پاسخ به دشمن متجاوز انجام شده است را عامل بی‌ثبات کننده منطقه و تضعیف کننده امنیت ملی اعراب دانست و افزود: این حملات به صلح و امنیت بین المللی آسیب می‌رساند و خطری برای خطوط کشتیرانی تجاری بین المللی است. 

اتحادیه کشورهای عربی بدون در نظر گرفتن حملات متعدد نیروهای متجاوز ائتلاف به بیمارستان‌ها، مناطق مسکونی، مدارس و تاسیسات زیربنایی از جمله بنادر، انبارهای مواد غذایی، تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و فرودگاه صنعا و همچنین بدون در نظرگرفتن پرونده قتل جمال خاشقچی و حادثه ۱۱ سپتامبر، اقدامات دفاعی انجام شده توسط انصارالله و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را ماهیت تروریستی آن‌ها توصیف کرد و مدعی شد که این اقدامات دفاعی و مقابله به مثل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امنیت و ثبات منطقه را از بین می‌برد و قواعد بین المللی و قانون بین المللی حقوق بشر را تهدید می‌کند.  

اتحادیه عرب در بیانیه خود با یکجانبه گرایی بر همبستگی مطلق با امارات و ایستادگی در کنار آن و حمایت از آن در همه اقداماتی که برای دفاع از این کشور و امنیت مردم و افراد مقیم آن و حفظ منافع ملی و توانمندی‌های آن انجام می‌دهد، تاکید کرد. 

اتحادیه عرب بدون اشاره به اینکه آیا مردم یمن نیز بر اساس قوانین بین المللی در برابر تجاوز نیروهای ائتلاف حق دفاع از خود را دارند یا نه، حق امارات برای دفاع از خود و پاسخ به حملات را بر اساس قوانین بین المللی دانست و از آن حمایت کرد.  

در حالی که بسیاری از کشورها و سیاستمداران منطقه حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدایت انصارالله را دفاع از خود و نه اقدامی تروریستی ارزیابی می‌کنند،  اتحادیه عرب در بیانیه خود از همه کشورها خواست که پس از حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  به امارات متحده عربی، انصارالله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند. 

در شرایطی که سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان در پی حملات وحشیانه نیروهای متجاوز ائتلاف و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم یمن توسط جنگنده‌های عربستان و امارات سکوت اختیار کرده است، اتحادیه عرب در بیانیه خود از سازمان ملل و شورای امنیت خواست که مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و موضعی قاطع و متحد در برابر حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان و امارات اتخاذ کنند.  

اتحادیه عرب در بیانیه خود که در پایان نشست اضطراری این اتحادیه به درخواست امارات برگزار شد از دبیرکل این اتحادیه خواست تا اجرای این قطعنامه را پیگیری کند و گزارشی آن را در نشست عادی بعدی ارائه کند.

بنابر این گزارش، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا انصار الله یمن افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ارتش و کمیته های مردمی یمن اتحادیه عرب در بیانیه خود سخنگوی نیروهای مسلح یمن قوانین بین المللی سازمان ملل متحد حملات وحشیانه عربستان سعودی ائتلاف سعودی موشک بالستیک حملات هوایی انجام شد هدف قرار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • (عکس) روز‌های تلخ موشک باران در تهران
  • ببینید | نظر جنجالی تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه