Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید راشد جزایری گفت: ۵۵ مورد بیمار مبتلا به اومیکرون در استان گزارش شد، از این تعداد ۴۲ مورد مربوط به شهرکرد، یک مورد بروجن، سه مورد فارسان، پنج مورد لردگان، یک مورد کیار و سه مورد هم مربوط به شهرستان سامان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان؛ در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: خوشبختانه سویه اومیکرون در ایران به صورت انفجاری نبود و یک شیب ملایم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 765 مورد فوت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز به ثبت رسیده است، در نمونه‌های مثبت 87 هزار و 560 مورد نمونه مثبت بود، به عبارتی از 35 درصد مردم استان تست کرونا گرفته و جواب آزمایش آنان مثبت اعلام شده است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شیب موارد بستری در استان روند کاهشی دارد و موارد فوتی هم به حداقل ممکن رسیده است، ادامه داد: یکی از موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا طی چند هفته گذشته به دلیل سویه اُمیکرون بوده است.
 
جزایری با بیان اینکه همه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن که در وضعیت زرد قرار دارد، در وضعیت آبی هستند، عنوان کرد: 55 مورد بیمار مبتلا به اُمیکرون در استان گزارش شد، از این تعداد 42 مورد مربوط به شهرکرد، یک مورد بروجن، سه مورد فارسان، پنج مورد لردگان، یک مورد کیار و سه مورد هم مربوط به شهرستان سامان است.
 
وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث کرونا و سویه اُمیکرون در استان‌های سردسیر موضوع آنفولانزا مطرح است، برای اولین بار در دو هفته گذشته آزمایشگاه آنفولانزا در استان راه‌اندازی شد.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: 466 نمونه آنفولانزا گرفته شده که 68 مورد آن مثبت اعلام شده است، 45 نفر بستری و 23 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، بیشتر موارد آنفولانزا در گروه سنی 20 تا 40 سال و دانش‌آموزان 12 تا 18 سال بوده است که منجر به تعطیلی دو مدرسه با همکاری آموزش و پرورش شد.
 
جزایری بیان کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، تهویه مناسب در مدارس دانشگاه‌ها و...، کاهش تجمعات و جلوگیری از برگزاری تجمعات بالای 30 نفر، تکمیل پوشش واکسیناسیون دوز سوم از 21 تا 50 درصد و... در کنترل سویه اُمیکرون بسیار مهم است.
 
وی تاکید کرد: یک میلیون و 662 هزار و 473 دوز واکسن تا کنون تحویل استان شده است، از این میزان یک میلیون و 600 هزار دوز آن توزیع شده است، یک میلیون و 400 هزار دوز آن تزریق شده است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از گروه‌های مهم تزریق واکسن گروه سنی 12 تا 18 سال است که پوشش استانی در مرحله اول تزریق واکسن برای آن‌ها 97 درصد و در مرحله دوم 78.6 درصد است.
 
جزایری یادآور شد: پوشش واکسیناسیون مادران باردار در چهارمحال و بختیاری به 61 درصد رسیده است، همچنین بحث واکسیناسیون فرهنگیان نیز که بسیار مهم بود تا 97 درصد انجام شد.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ا میکرون یک مورد سه مورد سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آنها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلاء به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آنها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین منجر به اکثر موارد تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6097590

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران