Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری محله‌ـ مریم قاسمی: باتوجه به مساحت و مختصات جغرافیایی منطقه ۱۸ شامل ۷ ناحیه، ۱۸ محله و تعدد روستاهای حریم تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ تصمیم گرفت تا امسال با کمک و همیاری اعضای گروه‌های جهادی و نهادهای اجتماعی از جمله شهرداری، خیریه‌ها، شورایاری‌ها و پایگاه‌های بسیج، طرح شناسایی و حمایت اجتماعی از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌های شهر را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رحیم محمدنژاد» با اعلام این خبر گفت: «گروه‌های جهادی منطقه ۱۸ در طرح گشتزنی در محله‌ها به نقاط کور و فاقد دید دقت نظر ویژه‌ای دارند، چراکه‌درصد بالایی از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها درجاهایی حضور دارندکه در نزدیکی بافت مسکونی نباشد مثلاً زیر پل‌های سواره‌رو، کانال‌های حاشیه بزرگراه‌ها، خرابه‌ها، ساختمان‌های نیمه‌کاره و رها شده، فضاهای بی‌دفاع شهری، محدوده حریم خط راه‌آهن تهران و... به همین دلیل کار شناسایی اینگونه افراد آسیب دیده اجتماعی همکاری و همت جمعی را می‌طلبدکه خوشبختانه با عنایت شهردار منطقه ۱۸ این تعامل سازنده میان نهادهای اجتماعی و انجمن‌های خیریه و شورایاری‌ها بر قرار شده و در همین مدت زمان نیز نتیجه خوبی به دست آمده است».

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۸ افزود: «طبق بررسی انجام شده در این طرح ویژه، به‌طور میانگین در شبانه‌روز بین ۸۰ تا ۱۰۰ کارتن‌خواب و بی‌خانمان در محدوده نواحی ۷گانه شناسایی و پس از انتقال به گرمخانه توسط پزشکان متخصص، معاینه و در صورت نیاز تحت درمان و مداوا قرار می‌گیرند. اهدای لباس نو و پوشاک مناسب به این افراد و توزیع وعده های غذایی گرم و مقوی بین آنها در اوقات مختلف از جمله اقداماتی است که پیش‌بینی شده تا رضایت اینگونه اقشار محروم و آسیب دیده به دست آید».

محمدنژاد در پایان صحبت‌هایش یادآوری کردکه اگر شهروندان ساکن در هر نقطه و محله از شهر تهران، با دیدن کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند، کارشناسان پایگاه اجتماعی شهرداری در محل حاضر شده و آسیب دیده‌های اجتماعی را به توجه به موقعیت جغرافیایی مناطق ۲۲‌گانه به نزدیک‌ترین گرمخانه انتقال می‌دهند.

کد خبر 651046

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بی خانمان ها بی خانمان کارتن خواب منطقه ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است