Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:17:04 GMT

آیا به مکمل ها اعتماد دارید؟

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۵۲۵

آیا به مکمل ها اعتماد دارید؟

فصــــلنامه علــمی، فرهــنگی ورزشی «ایســـاتیس» در شماره ۱۸ خود به بررسی موضوع «آیا به مکمل ها اعتماد دارید؟» و « تاثیرات مثبت و منفی ویروس کرونا بر صنعت ورزش» پرداخته است.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، امروزه ترکیبات انرژی زای متعددی وجود دارند که با ادعای موثر بودن در بازار عرضه می شود. حتی می توان مکمل های آمینه و حتی ویتامینی، اسید های چرب، اسیدهای کربوهیدرات ها را نیز در این دسته به شمار آورد ولی این ترکیبات با وجودی که برای فعالیت های عادی بدن و مکانیسم های فیزیولوژیک و بیوشیمیایی بدن لازم هستند، ولی شواهدی وجود ندارد که مصرف بیش ازاندازه آن توانایی ورزشی خاصی برای ورزشکار همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکمل های ورزشی نمی توانند جایگزین یک رژیم غذایی سالم شوند، اما بسته به نوع و شدت فعالیت ورزشی ممکن است برخی از آنها مفید باشند که این مکمل ها باعث می شود تمرینات مداوم و فشرده تر با ارتقاء بهبود بین جلسات تمرین و افزایش عملکرد رقابتی انجام شود. اما به علت عدم تحقیقات کامل بر این مکمل ها، برخی از آن ها ممکن است برای ورزشکاران مضر باشند.

در صورت مشخص بودن مواد مغذی اساسی، افزایش مصرف مواد غذایی یا مکمل ها ممکن است کمک کند، اما بسیاری از ورزشکاران بدون توجه به نیازهای بدنی خود مکمل هایی را در دوزهایی که الزام نیست و حتی ممکن است مضر باشند، مصرف می کنند.

“بایدها و نباید های تغذیه قبل و بعد از ورزش”،  “تاثیرات مثبت و منفی ویروس کرونا بر صنعت ورزش”،  “مقایسه تمرینات ایزوتونیک و ایزو متریک”،  “ورزشکاران و خطاهای ۸ گانه"، "ورزش کاراته و سبک های کارته"، "تاریخچه دارت ایران و جهان"،"تکنولوژی در ورزش"، "گفتگوی صمیمی با دانشجوی مدال آور"، "گفتگو با رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه"، "ورزش پا به پای تحصیل"، "نخستین زن ایرانی که موفق به کسب مدال طلا در سه پارالمپیک پیاپی لندن ۲۰۱۲" و "ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ شد" عنوان مقالات و مطالب دیگری است که در این نشریه چاپ شده است.

نشریه ورزشی «ایســـاتیس» متعلق به دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد، به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی امیر حسین نصیریان و سردبیری مهدیه جوکار، به صورت فصــــلنامه علــمی، فرهــنگی ورزشی  منتشر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شکنی ورزشکار کردستانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان حسین کریمیان مددجوی ندامتگاه سنندج موفق شد در مدت ۶ ساعت و ۸ دقیقه و ۳۴ ثانیه تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ حرکت صحیح را انجام دهد.

بهمنی رئیس زندان مرکزی سنندج گفت: با شناسایی علایق و استعداد ایشان در زمینه ورزش زورخانه‌ای بخصوص شنوی پهلوانی و میل گیری امکاناتی برای تمرین روزانه برای ایشان فراهم نمودیم.

مجتبی محمدی افزود: با دعوت از اداره ورزش وجوانان، هیئت‌های ورزشی وادارات مجموعه ثبت رکورد‌های ورزشی استان وتمامی شرایط را برای حضور اقای کریمیان در ثبت این رکورد فراهم کردیم.

حسین کریمیان در مدت حبس با شرکت در کلاس‌ها ودوره‌های آموزشی توانست ۲۳ بار قرآن کریم را ختم کند.

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید