Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:23:46 GMT

افت ادامه‌دار شاخص بورس در بازار

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۵۵۱

افت ادامه‌دار شاخص بورس در بازار

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۵۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۲۷۳ واحد کاهش به ۳۲۳ هزار و ۹۷۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ ‌هزار و ۶۸۳ واحد افت به ۲۰۳ هزار و ۴۴۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۸ هزار و ۶۷۰ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۵ هزار و ۶۴۴ واحد کاهش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین همه نمادها، ایران‌خودرو (خودرو) با ۲۳۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۹۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۵۸ واحد، پدیده شیمی قرن (قرن) با ۵۵ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۳۳ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۴ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران‌خودرو (خگستر) با ۲۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۳۰۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲ ‌هزار و ۸۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک‌هزار و ۵۸۲ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک‌هزار و ۱۴۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک‌هزار و ۴۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۲۶ واحد، پتروشیمی جم (جم) با یک‌هزار و هشت واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک‌هزار و هفت واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت تهران (شتران)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پتروشیمی نوری (نوری)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۶۹ میلیون و ۴۴۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۱۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۲۴۲ واحد ثابت ماند.

نمادهای سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، مدیریت انرژی امید تابان هور(وهور)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) و توزیع داروپخش (دتوزیع)، با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.      

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه گذاری شاخص فرابورس یک هزار پالایش نفت شاخص بورس بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶۷۱ واحد افت به ۷۵۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص قیمت با ۳۷۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۳۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نماد‌های فملی، فولاد، کچاد و کگل بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های تجلی، سپیدار، توریل و مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس