Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@14:07:49 GMT

پوشیدن ماسک در داخل هواپیما الزامی است؟

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۶۵۰

محققان می‌گویند پوشیدن ماسک در داخل هواپیما خطر شیوع کووید را کاهش می‌دهد.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان چینی صورت گرفته نشان می‌دهد پوشیدن ماسک در هواپیما خطر شیوع کووید را کاهش می‌دهد.

این مطالعه از شبیه‌سازی برای آزمایش قطرات مملو از ویروس که تا چه اندازه می‌تواند منتقل شود و محیط و فرد را آلوده کند استفاده کرد؛ مدل محققان ۸۰ درصد درست پیش بینی می‌کرد که چه کسی ویروس را دریافت کرده و چه کسی دریافت نکرده و آلوده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج به دست آمده از این پژوهش تأیید کرده، گرچه بسیاری از مسافران از پوشیدن ماسک در زمان پرواز ناله می‌کنند، اما این امر احتمال شیوع کووید را کاهش می‌دهد.

این تیم از دانشگاه شانگ‌های جیائو تونگ محاسبه کرد که اگر همه مسافران از ماسک جراحی استفاده کنند، به میزان قابل توجهی شمار افرادی که ممکن است در طول یک پرواز به کرونا مبتلا شوند، کاهش می‌یابد.

دای لای، نویسنده این مطالعه گفت: آخرین تحقیقات تأیید می‌کند که ماسک‌ها «تفاوت قابل توجهی» در ایمنی ناشی از ابتلا به کرونا ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: غیر فعال شدن کرونا با شیر مادر

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ماسک کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماسک کرونا پوشیدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته وی شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو