Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - در گوشی‌های آیفون ترفندی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد ویژگی «صفحه نمایش همیشه روشن» را در گوشی‌های خود تجربه کنند.

به گزارش اسکرین رنت، در سال ۲۰۱۷ بود که شرکت اپل آیفون X را روانه بازار کرد. این گوشی اولین مدل آیفون با صفحه نمایش OLED با وضوح ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان، تمام مدل‌های سری آیفون با پنل OLED عرضه می‌شوند. فناوری این صفحه نمایش کنتراست بهتری را ارائه می‌دهد و تجربه کلی کاربر از تماشای صفحه نمایش را بهبود می‌بخشد.

این فناوری مدتی است که وجود دارد و به طور گسترده در تلفن‌های هوشمند اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامسونگ رقیب اپل، گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود را با نمایشگر‌های AMOLED با کیفیت بالا و نرخ تازه سازی بالاتری تولید می‌کند.

حتی برخی از تلفن‌های هوشمند رده پایین این شرکت به جای پنل‌های LCD، با نمایشگر OLED عرضه می‌شوند. صفحه نمایش OLED علاوه بر اینکه کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهد، ویژگی «صفحه نمایش همیشه روشن» را نیز برای کاربران مهیا می‌کند. با استفاده از یک ترفند ساده، کاربران می‌توانند ویژگی نمایشگر همیشه روشن را در آیفون خود فعال کنند. البته این ترفند فقط روی آیفون‌هایی که دارای صفحه نمایش OLED هستند، یعنی همه مدل‌هایی که بعد از آیفون X عرضه شدند از جمله آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ کار می‌کند.

«نمایشگر همیشه روشن» در آیفون را چگونه فعال کنیم؟

اولین گام در این ترفند، پیدا کردن یک برنامه کاربردی است که حاوی تصاویر پس زمینه لایو با پس زمینه سیاه باشد. کاربران می‌توانند برای یافتن برنامه مورد نظر خود به اپ استور مراجعه کنند. پس از دانلود اپلیکیشن مورد نظر، کاربران باید به بخش Guided Access در منوی Accessibility در تنظیمات آیفون مراجعه کرده و آن را فعال کنند. پس از فعال شدن این ویژگی، کاربران باید تنظیمات رمز عبور را باز کنند و مطمئن شوند که گزینه تشخیص چهره نیز فعال است، سپس یک Guided Access Passcode تنظیم کنند. در مرحله بعدی باید گزینه میانبر دسترسی را فعال کنند و قفل خودکار صفحه نمایش هم روی هرگز باشد.

اکنون تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که به برنامه صفحه نمایش بازگشته و تصویر زمینه را با پس‌زمینه مشکی باز کند و سه بار روی دکمه روشن/خاموش ضربه بزند تا Guided Access را فعال کند. این اقدام صفحه را روی صفحه نمایش لایو تنظیم می‌کند که می‌تواند زمان یا تاریخ را نمایش دهد و از ارسال اعلان توسط سایر برنامه‌ها جلوگیری می‌کند. برای خاموش کردن صفحه نمایش همیشه روشن که با استفاده از قابلیت Guided Access اجرا شده، باید سه بار روی دکمه روشن/خاموش ضربه زد.

بیشتر بخوانید

قابلیت انتقال تاریخچه چت‌های واتساپ بین اندروید و ios عمومی می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویژگی مخفی ترفندهای کاربردی گوشی آیفون صفحه نمایش همیشه روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی

گروهی از مقامات عالی‌رتبه ارتش کره جنوبی اعلام کردند نیروی هوایی این کشور یک اطلاعیه داخلی در یازدهم آوریل منتشر کرده که خواستار منع کامل استفاده از هرگونه وسایلی‌ست که قادر به ضبط صدا هستند و گوشی‌های آیفون مشمول این ممنوعیت می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از استریت تایمز، نیروهای مسلح کره جنوبی در نظر دارند یک ممنوعیت گسترده در ساختمان‌های نظامی این کشور برای استفاده از آیفون به خاطر افزایش نگرانی در مورد درز احتمالی اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا، وضع کنند.
گروهی از مقامات عالی‌رتبه ارتش کره جنوبی اعلام کردند نیروی هوایی این کشور یک اطلاعیه داخلی در یازدهم آوریل منتشر کرده که خواستار منع کامل استفاده از هرگونه وسایلی‌ست که قادر به ضبط صدا هستند و گوشی‌های آیفون مشمول این ممنوعیت می‌شوند.
طبق این سند، تصمیم ممنوعیت آیفون در نیروهای مسلح نتیجه اجلاس مشترک سران نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی بوده است.
در این اطلاعیه آمده است:«این ممنوعیت شامل هرگونه ضبط صدا می‌شود، از مکالمات رسمی شامل جلسات، مکالمات دفتری، اطلاعیه‌های تجاری و شکایات گرفته تا مکالمات غیر رسمی مثل تماس‌های تلفنی شخصی در داخل ساختمان‌های نظامی».
بررسی‌های لازم جهت گسترش این ممنوعیت به واحدهای دیگر هم در حال انجام است. سران ارتش کره جنوبی این ممنوعیت را از ماه آوریل به صورت آزمایشی  در شهر گیریونگ اجرا کرده‌اند. در صورت گسترش این ممنوعیت، کل کشور شامل آن خواهد شد.
این ممنوعیت تمام انواع ساعت‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی همراه را شامل می‌شود.
در صورت گسترده شدن این ممنوعیت، حدود 500 هزار نیروی نظامی کره جنوبی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. طبق گزارش موسسه تحقیقات دفاعی کره که زیر نظر وزارت دفاع این کشور فعالیت می‌کند، تعداد کل نیروهای نظامی به 499800 نفر در 2022 می‌رسیده که شامل 365 هزار نفر در نیروی زمینی، 69800 نفر در نیروی دریایی و 65 هزار نفر در نیروی هوایی می‌شود.
طبق گفته برخی منابع، گوشی‌های هوشمند اندروید متعلق به سامسونگ الکترونیک از این ممنوعیت معاف می‌شوند، اما گوشی‌های آیفون کاملاً ممنوع خواهند بود. دلیل آن هم این است که آیفون کاملاً به تعهدات خود نسبت به محدودیت‌های مشخص شده توسط بخش امنیت موبایل وزارت دفاع کره جنوبی عمل نمی‌کند.
صحبت در مورد تحریم احتمالی آیفون در سپتامبر 2023 آغاز شد، وقتی اس‌کی‌تلگرام خبر از یک ویژگی بی‌سابقه ضبط مکالمات تلفنی برای آیفون از طریق نرم‌افزار A-Dot داد.
انتهای پیام/48

دیگر خبرها

  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • (ویدئو) تست فریز گلکسی S۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد