Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@03:44:12 GMT

ماجرای قحطی دوران پهلوی در ایلام

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۸۹۵

ماجرای قحطی دوران پهلوی در ایلام

نیروی زمینی ارتش پهلوی نتوانست یک پاسگاه مرزی در مهران را که به تصرف نیروهای عراقی درآمده بود را از دست انها خارج کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، اکنون در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلابی که با گذشت این مدت از  عمر بابرکت خود روز به روز بر اعتلای آن افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلابی که به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) برگ زرینی از تاریخ ایران را در سطح جهان رقم زد و اکنون این انقلاب در سطح دنیا بعنوان بی نظیرترین شناخته شده و باعث عزت و افتخار مسلمانان در بین جهانیان شده است.

همه ساله در این دهه مبارک مردم انقلابی ایران به جشن و سرور می پردازند و با آذین بندی و چراغ بندی محله ها در تمامی نقاط استان ها خود را در این پیروزی عظیم سهیم می کنند.

در واقع یکی دیگر از مزایای این دهه مخابره پیام انقلاب اسلامی به دنیا است موضوعی که در گفتگو با یکی از فعالان حوزه فرهنگی و سیاسی استان در گفتگو با ایلام بیدار عنوان شد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی 

دکتر "علی اصغر شریفی راد"، از فعالان سیاسی و فرهنگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما به بیان دستاوردهای انقلاب پرداخته دستاوردهایی که نسبت به سایر انقلاب های دیگر در سطح بی نظیری قرار دارد.

وی می گوید صدای عزت ایران اسلامی این روزها در همه قاره ها شنیده می شود به طوری که در بیخ گوش امریکا و در لس آنجلس نیز این صدا به راحتی شنیده می شود و برای اثبات این موضوع همین بس که دولتمردان امریکایی و اروپایی نسبت به افزایش تعداد مسلمانان در این مناطق از جهان ابراز نگرانی کرده اند.

شریفی راد در این گفتگو اعلام داشت: در واقع با انجام نه یک مصاحبه بلکه چندین مصاحبه نمی توان به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول قریب به چهار دهه پرداخت چرا که میزان این دستاوردها در حدی است که باید وقت های زیادی را صرف ان کرد.

وی یادآور شد: اما اگر بخواهیم به یک نمونه که برای همگام روشن و مبرهن است بپردازیم امنیت است، موضوعی که اکنون در جای جای نقاط از ایران اسلامی برای همگان به اثبات رسیده است.

فعال سیاسی و فرهنگی خاطرنشان کرد: این روزها ناامنی در بسیاری از مناطق جهان به خصوص خاورمیانه به عینه قابل مشاهده است و در برخی از این کشورها روزانه کشت و کشتارهای زیادی با انفجارهای بزرگ به وقوع می پیوندد که باعث کشته شدن تعداد کثیری از انسان ها فقط در یک روز می شود.

وی بیان داشت: اما امروزه و در حالی که حتی همسایه های ایران روزگار خوشی را تجربه نمی کنند اما در داخل کشور چنان امنیتی حاکم است نمونه آن را حتی در کشورهای ابرقدرت نیز مشاهده نمی کنیم و از طرفی این امنیت باعث عزت جمهوری اسلامی در دنیا نیز شده است و امروز این نظام با تمسک به مردم و رهبری در اوج اقتدار خود قرار دارد، برای همین اگر تصمیمی بخواهد در سطح دنیا گرفته شود باید اجازه ایران اسلامی گرفته شود در سطح خاورمیانه نیز که دیگر بدون اجازه و تصمیم ایران اسلامی کاری در پیش نخواهد رفت ، چنانچه پیش از این در موضعاتی از جمله سوریه و عراق نظام استکبار ره به جایی نبرد اما امروزه خودشان به واقعیت این موضوع پی برده اند.

جنگ جهانی دوم؛ قحطی در ایلام در زمان حکومت پهلوی

شریفی را در ادامه گفت: در روزهای سخت جنگ جهانی دوم فشارهای زیادی به همین مردم استان خودمان ایلام آمد، فشارهایی که مردم را با مشقت های فراوانی مواجه کرده  و شرایط در ایلام آن زمان به گونه ای پیش رفت که قحطی همه جا را گرفته بود و این از ضعف خاندان پهلوی حکایت داشت.

وی عنوان کرد: این در حالی است که در ایران اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی حتی این گونه فضایی در کشور ایجاد نشد.

ضعف نیروی زمینی ارتش پهلوی در بازپس گیری یک پاسگاه مرزی مهران

شریفی راد در ادامه با اشاره به ضعف ارتش پلوی گفت: یا در دیگر موضوعات می توان اشاره هایی کرد که از جمله آن می توان به ضعف نیروی زمینی ارتش پهلوی در بازپس گیری یک پاسگاه مرزی در شهرستان مهران اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از حمله های نیروهای عراقی به پاسگاهی در شهرستان مرزی مهران در زمان پهلوی، این پاسگاه به تصرف نیروهای عراقی درمی آید و همین باعث می شود تا نیروی زمینی ارتش پهلوی خود را برای بازپس گیری این پاسگاه به ایلام و مهران برساند.

شریفی راد اظهار کرد: اما نه تنها نتوانست آن یک پاسگاه را پس بگیرد بلکه مردم ایلام متحمل سخت ترین روزها شدند چرا که تمام مواد غذایی در اختیار نیروهای ارتش پهلوی قرار گرفت.

وی یادآور شد: این در حالی است که در دوران جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان در تصرف نیروهای بعثی درنیامد.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران اسلامی یک پاسگاه شریفی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است

استاندار ایلام با بیان اینکه استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است گفت: با توجه به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دیدار با رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

وی از تأمین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان ایلام خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می‌کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

بهرام‌نیا با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، اضافه کرد: استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد بنابراین زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تأمین می‌شود و امید می‌رود این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان ایلام، تصریح کرد: امید می‌رود این بازدیدها منشأ خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

استاندار ایلام با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: این اقدام مایه افتخار هر ایرانی است. سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تأمین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

تأمین امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان محقق می‌شود

امیر بهمن بهمرد، جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز تاکید کرد: کنگره اربعین‌حسینی به عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا از تمام اعضای ستاد اربعین و در رأس آن استاندار ایلام که به صورت میدانی پای کار بودند قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تأمین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

کد خبر 748842

دیگر خبرها

  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی