Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:17:00 GMT

وی‌چت نخست‌وزیر استرالیا ناپدید شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۹۵۲

وی‌چت نخست‌وزیر استرالیا ناپدید شد

مقامات استرالیا گزارش دادند، حساب کاربری نخست وزیر این کشور در شبکه اجتماعی "وی چت" که متعلق به یک شرکت چینی است، ناپدید شده است؛ اتفاقی که برخی اعضای ارشد دولت او را به متهم کردن چین به "مداخله" واداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش شده که ظاهرا حساب کاربری اسکات موریسون در شبکه اجتماعی چینی وی چت که در فوریه ۲۰۱۹ شروع به کار کرده بود، با حساب دیگری تحت عنوان "زندگی جدید چینی استرالیایی" جایگزین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چت در چین که در آن خدمات رسانی پیام رسانها و شبکه های اجتماعی غربی نظیر واتساپ، فیسبوک و توئیتر بلوکه می شود، پرکاربرد ترین پلتفرم پیام رسانی و رسانه اجتماعی در این کشور است.

اسکات موریسون اظهار نظری فوری در این مورد مطرح نکرد اما یک سناتور حزب راست میانه روی لیبرال حاکم در استرالیا، پکن را متهم کرد به این که پشت این تغییر است.

جیمز پاترسون امروز دوشنبه در این مصاحبه گفت: کاری که دولت چین با بستن حساب نخست وزیر استرالیا انجام داده عملاً مداخله خارجی در دموکراسی ما است.

پاترسون از سیاستمداران استرالیایی خواست در پاسخ به این اقدام وی چت را تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز پاترسون، رئیس کمیته مشترک اطلاعات و امنیت پارلمان استرالیا گفت که وی چت به درخواست دولت استرالیا مبنی بر بازگرداندن حساب نخست وزیر این کشور پاسخی نداده است.

پاترسون حزب کمونیست چین را به سانسور نخست وزیر استرالیا در حالی که این کشور به موعد برگزاری انتخاباتش در ماه مه نزدیک میشود متهم کرد.

اطلاعات درج شده در قسمت "درباره" در حساب کاربری "زندگی جدید چینی استرالیایی" نشان می دهد که این نام در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ ثبت شده است. اما در این حساب پست‌هایی به تاریخ ۱ فوریه ۲۰۱۹ از جمله اولین پست منتشر شده از سوی موریسون وجود دارد؛ پستی که او در آن نوشته است: "خیلی خوشحالم که حساب رسمی خود را در وی چت باز می‌کنم."

خبرگزاری فرانسه نوشت که با شرکت مادر صاحب شبکه اجتماعی وی چت تحت عنوان شرکت تنسنت برای اظهار نظر درباره این گزارش تماس گرفته است.

موریسون ابتدا حساب وی چت خود را برای برقراری ارتباط با جمعیت قابل توجه جامعه شهروندان چینی-استرالیایی در کشورش در آستانه انتخابات سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد. در آن سال خبرنگاران از موریسون پرسیدند که آیا این خطر وجود دارد که حساب کاربری او توسط حزب کمونیست چین سانسور شود و او گفت: ما چنین سانسوری را تجربه نکرده‌ایم.

در دسامبر ۲۰۲۰، وی چت یک پست موریسون در دفاع از تحقیقات استرالیا در مورد اتهام جنایات جنگی وارده شده به سربازان استرالیایی را حذف کرد.

در این پست همچنین از ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین که تصویر "جعلی" یک سرباز استرالیایی چاقو به دست را در توییتر منتشر کرده بود، انتقاد شده بود.

آخرین پست در حساب "زندگی جدید چینی استرالیایی" مربوط به ۹ ژوئیه ۲۰۲۱ است. دیلی تلگراف گزارش داد موریسون از آن زمان به بعد به حساب کاربری خود دسترسی پیدا نکرده بود. همه پست‌های موجود در حساب "زندگی جدید چینی استرالیایی" مرتبط با اطلاعیه‌های دولت استرالیاست یا به پیام‌های موریسون مربوط می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین دولت استرالیا استرالیا اسکات موریسون پیام رسان وی چت حساب کاربری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم

برخی از فروشگاه‌ها در جنوب استرالیا برای جلوگیری از سرقت محصولات پروتئینی خود، روی آنها ردیاب ماهواره‌ای نصب می‌کنند. هر کدام از این ردیاب‌ها ۳۰ دلار برای فروشنده‌ها هزینه در بر دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم