Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق البرز گفت: اگر مصرف برق مشترکان پرمصرف به ۱.۵ برابر الگو برسد، مصرف مازاد بر الگوی آنها برای هر کیلووات ساعت معادل ۱.۵ برابر هزینه تامین برق پایه که در حال حاضر ۳۰۰ تومان است محاسبه خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» محمد مهدی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نگرانی مردم از گران شدن تعرفه پرداختی برق در شرایط اقتصادی کنونی اظهار کرد: برق گران نشده و صرفا یارانه پرداختی به مشترکان پرمصرف کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق جدول شرکت توزیع نیروی برق، تعرفه برق مصرفی در ۴ ماه سال در قالب فصل گرم و ۸ ماه باقی مانده هم با نرخ فصول سرد محاسبه می‌شود.

وی توضیح داد: الگوی مصرف تعیین شده در فصول سرد ماهانه ۲۰۰ کیلووات و در فصول گرم هم ماهانه ۳۰۰ کیلووات لحاظ شده است.

این مسئول تاکید کرد: خوشبختانه ۸۵ درصد مشترکین خانگی استان در فصول سرد سال طبق الگوی اعلام شده برق مصرف می‌کنند و جزو مشترکین خوش مصرف محسوب می‌شوند.

بهرامی تاکید کرد: در ماه‌های گرم سال هم با توجه به افزایش نسبی مصرف، ۷۵ درصد مشترکان خانگی استان طبق الگوی اعلام شده برق مصرف می‌کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین گفت: با تغییرات به وجود آمده در نحوه محاسبه نرخ برق مصرفی، به عنوان مثال حالا که در فصل سرد سال قرار داریم، نحوه محاسبه مصرف ماهانه بیش از ۲۰۰ کیلووات به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، اگر مصرف برق مشترکان پرمصرف به ۱.۵ برابر الگو برسد، مصرف مازاد بر الگوی آنها برای هر کیلووات ساعت معادل ۱.۵ برابر هزینه تامین برق پایه که در حال حاضر ۳۰۰ تومان است محاسبه خواهد شد.

بهرامی اضافه کرد: اگر مصرف به دو برابر الگو برسد، تعرفه مازاد مصرف به ۲.۵ برابر بهای هزینه تامین برق پایه و اگر به بیش از دو برابر برسد، به ۳.۵ برابر بهای هزینه تامین برق پایه افزایش خواهد یافت.

این مسئول اظهار کرد: اتخاذ این سیاست و پرداخت غیریارانه‌ای هزینه مازاد مصرف برق، سبب می‌شود مشترکینی که بیش از الگو مصرف می کنند، درصدد تغییر رفتار مصرفی خود برآمده و هزینه‌های مصرف بالای آنها از جیب خودشان پرداخت شود.

وی گفت: طبق این سیاست مشترکان خوش مصرف و کم مصرف هم بسته‌های تشویقی دریافت می‌کنند.

برچسب هاشبکه توزیع برق مشترکان کم مصرف وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شبکه توزیع برق مشترکان کم مصرف وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مشترکان پرمصرف ۱ ۵ برابر مصرف برق برق مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مهدی شفیعی‌زاده اظهار کرد: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

وی اضافه کرد: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌رضوی گفت: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

وی به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی