Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت:بیشتر فعالیتی که در ۳ ماه اخیر داشتیم بحث مانع زدایی از فرآیند توسعه صادرات و همچنین شناسایی گلوگاه‌های لجستیکی، گمرکی، تعرفه‌ای و ... بوده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، علیرضا پیمان پاک با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محور‌های مورد نظر و سیاست‌های دولت سیزدهم، توسعه صادرات و حمایت از صادر کنندگان غیر نفتی بوده است، گفت: نخستین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مصوبه‌ای بود که سیاست‌های ارزی و تجاری را تسهیل می‌کرد و مشوق‌های مختلفی را مد نظر قرار داده بود که به واسطه فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌هایی که ذیل آن سیاست‌ها انجام شد در کوتاه مدت برنامه‌هایی تدوین و در میان مدت و بلند مدت امید بخشی و انگیزه‌ای برای صادرکنندگان ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بیشتر فعالیتی که در ۳ ماه اخیر داشتیم بحث مانع زدایی از فرآیند توسعه صادرات و همچنین شناسایی گلوگاه‌های لجستیکی، گمرکی و تعرفه‌ای و بخش‌های مختلف بود، اضافه کرد: بر اساس این شناخت، برنامه توسعه صادراتی را تعریف و تدوین کردیم و هم اندیشی‌های مختلفی را با بخش خصوصی و با اتاق‌های بازرگانی، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها داشتیم و با فرآیند هم فکری و کار تیمی توانستیم برنامه‌هایی را تعریف کنیم و اقدامات کوتاه مدتی را انجام دهیم که به افزایش صادرات منجر شد.
پیمان پاک گفت: با این همکاری و هم فکری که وزارت صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی و صادر کنندگان داشته است امیدواریم برنامه‌ها را به گونه‌ای جلو ببریم که رشد قابل توجه بیشتر و جهش صادراتی را شاهد باشیم و این مهم با حمایت وزارتخانه‌های اقتصادی و معاونت اقتصادی رئیس جمهوری و رئیس جمهور، محقق شده است و امیدواریم این روند رو به رشد را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.
پیمان پاک در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط با کشور‌های مختلف از جمله همسایگان و نقش رایزنان بازرگانی در این زمینه، تصریح کرد: تعداد رایزنان به ۱۰ رایزن افزایش یافته و ۷ رایزن، مستقر شدند و ۳ رایزن در حال اعزام هستند و برنامه ما این است که تعداد رایزنان رسمی را به ۳۰ رایزن افزایش دهیم.
معاون وزیر صمت، توسعه مراکز تجاری را از دیگر اقدامات سازمان توسعه تجارت برشمرد و افزود: به ۶ مرکز تجاری مجوز دادیم و با همکاری اتاق ها، تشکل‌ها و صادرکنندگان، تعداد مراکز تجاری را افزایش می‌دهیم.
پیمان پاک در پایان اظهار داشت: مصوبه‌ای هم از نهاد‌های بالادستی گرفتیم که بتوانیم شبکه رایزنان خصوصی را فعال نموده و از رایزنان بخش خصوصی هم بهره‌مند شویم.     بیشتربخوانید: صادرات غیرنفتی تا پایان سال به بیش از ۴۵ میلیارد دلار می‌رسد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی توسعه صادرات مانع زدایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی توسعه صادرات مانع زدایی توسعه صادرات مانع زدایی پیمان پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مجلس شورای اسلامی در بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان از افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه خبر داد. 

سید محمد پاکمهر در حاشیه آیین محوری نکوداشت شوراهای اسلامی شهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجلس یازدهم برای پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد به عوارض ارزش افزوده اضافه شد و به ۱۰ درصد رسید. 

وی بیان کرد: این افزایش سبب اضافه شدن ۶۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که در سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل افزایش بسزایی دارد. 

وی گفت: پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تخصیص قیر رایگان به آنها و همچنین فروش اوراق اسلامی از اقداماتی محسوب می شود که مجلس برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ویژه در مناطق کم جمعیت اما محروم انجام گرفته است.

پاکمهر بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سالانه می‌توانند تا سقف ۳۲ هزار میلیارد تومان از اوراق استفاده کنند که کمکی ویژه به آن‌ها محسوب می‌شود.

این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده چهارم الحاقی برنامه هفتم، تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها به عنوان یک تشکل صنفی قید شده است تا آنها بتوانند موضوعات مرتبط با خود به ویژه مطالبات را به صورت خاص پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: در ماده پنجم الحاقی نیز حضور عضو شورای عالی استان‌ها در شوراهای عالی معماری، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل، راه و... درج شده هست تا جایگاه واقعی آن‌ها تقویت شود.

برقراری فوق‌العاده خاص با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور برقراری فوق العاده خاص کارکنان وزارت بهداشت با ضریب نیم درصد خبر داد.

پاکمهر گفت: اجرای فوق العاده خاص برای نیروهای وزارت بهداشت از جمله مهمترین مطالبات این قشر بوده که سبب افزایش انگیزه برای کارکنان وزارت بهداشت می‌شود، از این رو مسئله فوق‌العاده خاص کادر درمان با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی همچنین از طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان نوعی سرمایه گذاری برای سلامت و آینده کشور یاد کرد و افزود: ممکن است نتایج این طرح اکنون مشخص و ملموس نباشد اما اثرات آن در آینده و سلامت کشور، موثر است. این طرح به همه بیمارستان‌های دولتی نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان