Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارق گردنبند علی دایی با مجازات سنگینی مواجه شده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از جام جم، این متهم جوان که سابقه سرقت و زورگیری دارد با یکی از دوستان سابقه‌دارش با پرسه در محله‌های تهران، گردنبندقاپی می‌کردند.

آنها غروب هفتم آبان سال گذشته موقعی که علی دایی همراه دخترش از دفتر کار خود در خیابان آصف زعفرانیه خارج شدند، سراغش رفته و گردنبند او را قاپیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار روز بعد از این ماجرا، جوان سارق به نام فرشید بازداشت شد. او علاوه بر سرقت گردنبند طلای علی دایی به سرقت گردنبندهای بیست نفر دیگر از شهروندان تهرانی اعتراف کرد. این در حالی بود که همدستش از کشور فرار کرده و ماموران موفق به دستگیری وی نشدند.

سرانجام پرونده این متهم با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه او به شعبه ۱۱۴۸ دادگاه بعثت تهران ارسال شد. پرونده همدست فراری‌اش نیز در دادسرای سرقت تهران همچنان مفتوح است. در این جلسه شاکیان حاضر به بخشش متهم نشدند. علی دایی نیز گذشت نکرد و خواستار مجازات متهم شد.

متهم در جلسه دادگاه پشیمان از ارتکاب سرقت‌هایش گفت:

معتاد به شیشه بودم و همین باعث شد که دوباره به سرقت رو بیاورم. علی دایی که بهترین مهاجم فوتبال کشورمان است را می‌شناختم. شیفته فوتبالش بودم و آن را را دنبال می‌کردم من و دوست فراری‌ام مدتی بود در تهران گردنبندقاپی می‌کردیم. آن روز نیز به‌دنبال سوژه‌ای برای سرقت بودیم که با دیدن گردنبند مردی از پشت سر سراغش رفته و گردنبند را قاپیدم. اگر می‌دانستم او علی دایی است این سرقت را مرتکب نمی‌شدم. گردنبند طلای او را که ۱۵۰ میلیون تومان ارزش داشت به نصف قیمت فروختیم. در این مدت که در زندان هستم پشیمانم و از شاکیان و اسطوره فوتبال تقاضای بخشش دارم.  

متهم بعد از جلسه دادگاه به زندان بازگشت و قاضی دادگاه این متهم را به پنج سال و نیم حبس بابت مشارکت در سرقت‌های مقرون به آزار و ۷۴ ضربه شلاق و از باب مشارکت در قاپیدن گردنبند به تحمل سه سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال به علی‌دایی و بقیه شاکیان محکوم کرد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت