Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - این پرونده که به «سه هزار» معروف است افراد مورد اعتماد و نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی را درگیر کرده و آن‌ها را به مخمصه انداخته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این پرونده رسوایی مربوط به تضاد منافع و رشوه خواری است که خرید کشتی‌های نیروی دریایی از شرکت تیسن کروپ آلمان را در سال ۲۰۱۷ به ارزش حدود ۲ میلیارد یورو شامل می‌شود که برخی از نزدیک‌ترین همکاران نتانیاهو را درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیامین نتانیاهو در این پرونده رسوایی که در زبان عبری به عنوان «پرونده سه هزار» از آن نام برده می‌شود، مورد بازجویی قرار گرفته، اما به عنوان مظنون نام برده نشده است.

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مجوز تحقیق در مورد این پرونده را با رأی گیری صادر کرد، اما نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم به آن رای ممتنع داد.

این کمیسیون تحقیق، اختیارات گسترده‌ای برای تحقیق و احضار شاهدان دارد و توصیه‌های آن معمولاً خط مشی کابینه را تعیین می‌کند.

تصویب آغاز تحقیقات در خصوص این پرونده، بیش از یک سال پس از آن صورت گرفت که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مجوز تحقیق درباره نقش نتانیاهو را در این ماجرا صادر کرد.

ایهود باراک، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز این موضوع را «جدی‌ترین رسوایی فساد در تاریخ اسرائیل» نامید.

معترضان ضد نتانیاهو که تا زمان برکناری وی از قدرت در سال گذشته مقابل اقامتگاهش در قدس (اشغالی) تظاهرات کردند، هم تحقیق درباره نقش وی را در این پرونده رسوایی زیردریایی خواستار شدند. نتانیاهو در حال حاضر در سه پرونده فساد دیگر در حال محاکمه است و ارتکاب هرگونه تخلف را رد کرده است.

نتانیاهو که پس از ۱۶ سال از قدرت حذف شد، اکنون به عنوان رهبر مخالفان در کنست پارلمان رژیم صهیونیستی» مشغول به کار است.

تل آویو هفته گذشته قراردادی را برای خرید سه زیردریایی پیشرفته دیگر از شرکت تیسن کروپ آلمان به ارزش سه میلیارد یورو امضا کرد.

حزب لیکود نتانیاهو به این قرار داد واکنش نشان داد و اعلام کرد که این تحقیقات باید بررسی کند که چگونه همه افرادی که سال‌ها با خرید سه زیردریایی دیگر مخالف بودند، به طور ناگهانی این قرارداد خرید را تأیید کردند.

روزنامه عبری مارکر نیز فاش کرد که آلمان قیمت ۳ زیر دریایی هسته‌ای خود که قرارداد آن پیشتر هم جنجال برانگیز بود را دو برابر کرده و با این حال کمیته وزراتی مربوطه آن را تصویب کرده است.

این روزنامه تصویب این معامله را یک «رسوایی» توصیف کرد، زیرا کابینه تل آویو نه افزایش قیمت زیردریایی‌ها را اعلام کرد و نه به کنست این موضوع را اطلاع داد.

رژیم صهیونیستی دو زیردریایی از این سه زیردریایی قرارداد سابق را دریافت کرده است، در حالی که پیش بینی می‌شود سه زیردریایی دیگر نیز تا پایان دهه جاری دریافت کند و آن‌ها را جایگزین زیردریایی‌های خریداری شده در سال ۲۰۰۰ کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی زیردریایی دولت آلمان رژیم صهیونیستی سه زیردریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد