Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین، امروز یکشنبه ( ۴ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با کاهش ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید تا حرکت آن بر خلاف جهت وعده هایی که تاکنون به سهامداران داده شده است، ادامه دار باشد. 

اما شاخص کل (هم‌وزن) منفی بود و با ۴ هزار و ۲۷۳ واحد کاهش به ۳۲۳ هزار و ۹۷۳ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در بازار سرمایه  ۲۳۹ نماد صف فروش و فقط ۲۳ نماد صف خرید بودند.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۶ هزار و ۲۱۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فملی، فارس، کچاد، تاپیکو، وامید، فولاد و جم بیشترین تاثیر  منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای خودرو، شتران و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.  

اما امروز شاخص فرابورس با کاهش حدود ۱۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۲۴۲ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۶۰ هزار و  ۴۲۰ معامله بود.

امروز نمادهای شگویا، مارون، شاوان، سمگا، کگهر، شبصیر و  فجهان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای سرچشمه، وهور و تجلی نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.  

همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین،  آخرین قیمت ۲۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۴۱۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دوهزار و۲۴۵میلیارد تومان رسید.

اشخاص حقوقی ۳۳درصد یعنی ۷۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «تجارت عمده فروشی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «تاپیکو» و «نوری» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وحافظح»، «خودرو» و «قرن» معطوف بود.

کد خبر 652335 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس فرا بورس بیشترین تاثیر شاخص کل بورس بورس داشتند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۵۳.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۳۸۴.۹۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۱۹,۸۳۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳,۱۲۷.۵۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۸,۷۰۹.۸۸۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748263

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار