Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی طی بازدیدهای به عمل آمده از مدارس نیشابور تاکنون مدیر ۱۰ مدرسه به دلیل عدم رفع نواقص مربوطه در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به منظور نظارت بر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازدید از مدارس، اصناف، بازار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. توسط همکاران بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای به طور مستمر و روزانه انجام شده و به متخلفان تذکرات لازم داده می‌شود.

عصمت تقی‌آبادی اظهار کرد: مسئول رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خود آموزش و پرورش است و در بعضی موارد نیز تیم‌های مشترکی از سوی آموزش و پرورش و معاونت بهداشت دانشگاه از مدارس بازدید کرده و میزان رعایت پروتکل‌ها ارزیابی و کنترل می‌شود.

تقی‌آبادی خاطرنشان کرد: در بازرسی اولیه از مدارس بر اساس چک‌لیست مربوطه موارد چک شده و چنانچه نمره پایین‌تر از ۸۰ کسب شود، تذکرات لازم داده شده و فعالیت‌های مدرسه باید تا هنگام رفع نواقص به صورت غیرحضوری دنبال شود و اگر در بازرسی‌های بعدی نواقص برطرف نشده باشد، مدیر مدرسه به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

شناسایی مواردی از سویه جدید موسوم به اُمیکرون در نیشابور 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور در ادامه با ارائه گزارشی از میزان پوشش واکسیناسیون در شهرستان نیشابور به اهمیت واکسیناسیون اشاره کرد و  گفت: واکسیناسیون همواره به عنوان راهکاری مهم در دستور کار ستاد مقابله با کرونا شهرستان بوده و همچنان بر واکسیناسیون تأکید می‌شود.

تقی‌آبادی افزود: بنا بر آمار منتشر شده در تاریخ ۲ بهمن ماه میزان پوشش دوز اول واکسن کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال در شهرستان نیشابور ۹۴.۴۹ درصد گزارش و درصد واکسیناسیون کامل نیز تاکنون ۸۳.۵۳ درصد اعلام شده است.

وی به اهمیت تزریق دوز سوم در کاهش ابتلا به بیماری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به آمارها درصد تزریق دوز سوم واکسن کرونا در جمعیت بالای ۱۸ سال ۲۶.۶ گزارش شده که برای رسیدن به درصد قابل قبول هنوز فاصله زیادی داریم.

تقی‌آبادی به شیوع سویه جدید موسوم به اُمیکرون اشاره کرد و گفت: تا کنون ۹ مورد مشکوک به اُمیکرون در شهرستان نیشابور شناسایی شده است.

وی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا و شناسایی موارد مشکوکی از آن در شهرستان واکسیناسیون و تکمیل آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم افراد واجد شرایط هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون و به خصوص تزریق دوز سوم اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: شهرستان نیشابور مانند تمام شهرستان‌های دیگر تابع مصوبات ستاد ملی کروناست و در جلسات ستاد کرونای شهرستان برای اجرای بهتر و بیشتر مصوبات تصمیم‌گیری می‌شود و در حال حاضر راهکارهایی که بیشتر روی آن تأکید می‌شود، افزایش پوشش واکسیناسیون و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

وی یادآور شد: در ادارات، نهادها، سازمان‌ها، اصناف، مدارس و... هر کس در حیطه مسئولیت خویش مسئول رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر در اداره، مدرسه و یا سازمانی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، مسئول این امر رئیس آن نهاد، سازمان و یا اداره است و باید پاسخگو باشد.

بنا بر آخرین به روزرسانی نرم‌افزار ماسک در تاریخ چهار بهمن ماه شهرستان نیشابور همچنان در وضعیت آبی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس نيشابور خبرهای شهرستان نیشابور رعایت پروتکل های بهداشتی شهرستان نیشابور تقی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز