Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بورس اوراق بهادار تهران این روزها روند رو به ریزش در پیش گرفته، به گونه‌ای که امروز هم روند کاملا ریزشی در پیش گرفت و شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش 21 هزار و 824 واحد به رقم یک میلیون و 234 هزار و 688 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 4 هزار و 273 واحد به رقم 323 هزار و 973 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 935 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 299 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 97 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر 2 درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.7 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن 1.3 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.4 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.9 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.4 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ چادرملو، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری امید، فولاد مبارکه و پتروشیمی جم بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با کاهش 112 واحد به رقم 17 هزار و 242 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 955 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به 311 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 4.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 161 هزار فقره معامله و به ارزش حدود 1500 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته ارزش معاملاتی که در سامانه معاملات نمایش داده می‌شود 156 هزار میلیارد تومان است که این رقم عمدتاً مربوط به عملیات بازار باز و خرید و فروش اوراق بانک مرکزی بین بانک‌ها است که 155 هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.

خرید سهام در فرابورس 2.7 میلیارد سهم به ارزش 714 میلیارد تومان بوده و اوراق مالی اسلامی در فرابورس 4.3 میلیون ورقه به ارزش 291 میلیارد تومان بوده، بنابراین عمده ارزش نمایش داده شده معاملات فرابورس مربوط به عملیات بازار باز و خرید و فروش اوراق مالی بین شبکه بانکی است.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید برای سرمایه‌گذاری در بورس مطالعه، مشورت و تحلیل انجام شود. امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، هلدینگ گردشگری میراث فرهنگی،‌سنگ‌آهن گهرزمین، پتروشیمی قائد بصیر و  جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، دولت هنوز نتوانسته اعتماد مردم برای حضور در بازار سرمایه را جلب کند و با وجود اینکه اکثر کارشناسان می‌گویند سهام موجود بازار ارزنده شده است اما برخی از سرمایه‌گذاران عجول سهام خود را با ضرر می‌فروشند و از بازار خارج می‌شوند. سرمایه‌گذاری در بورس یک فرآیند بلندمدت است البته باید حتما همراه با تحلیل و مطالعه صورت گیرد.

از طرفی باید در بازار واقعی و بازار اولیه یعنی تولید  کارخانه‌ها رونق صورت گیرد تا در بازار ثانویه یعنی بازار سهام شاهد رونق سرمایه‌گذاری باشیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار تهران ریسک و بازده شاخص کل بورس هزار میلیارد تومان رسید سرمایه گذاری اوراق مالی درصد کاهش شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس