Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@15:55:03 GMT

روز پر رفت و آمد رییسی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۹۶۶۴

روز پر رفت و آمد رییسی

تهران برای توسعه روابط با الجزیره اهمیت زیادی قائل است ایران به دنبال گسترش تعامل با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان است  جمهوری اسلامی ایران از استقلال و پیشرفت مردم آفریقا حمایت می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین، سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه استوارنامه سفرای سه کشور  توگو،  الجزایر و برونئی را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران برای توسعه روابط با الجزیره اهمیت زیادی قائل است

سید ابراهیم رییسی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «علی عروج» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر با اشاره به اینکه سطح فعلی روابط اقتصادی دو کشور هم‌تراز روابط سیاسی ممتاز تهران و الجزیره نیست، افزود: امیدوارم در دوره جدید با تکیه بر روابط قبلی و قلبی دو کشور همه تلاش‌ها برای ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی طرفین به کار گرفته شود.

دکتر رییسی با اشاره به مقاومت و ایستادگی درخشان مردم الجزایر در برابر استعمار فرانسه اظهار داشت: استعمارگران هیچ‌گاه روحیه استعماری خود را کنار نگذاشته‌اند و هر بار با رویکردی جدید به دنبال اهداف استعماری خود هستند و البته مردم الجزایر همواره روحیه مقاومت خود را حفظ می‌کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با الجزایر اهمیت زیادی قائل است، خطاب به سفیر جدید این کشور گفت: از ابراز علاقه رییس جمهور الجزایر برای گسترش روابط با ایران قدردانی می‌کنم.

«علی عروج» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر نیز در این مراسم با ابلاغ سلام رییس جمهور کشورش به آیت‌الله رییسی گفت: باور داریم که سطح فعلی روابط اقتصادی دو کشور هم‌تراز روابط ممتاز سیاسی نیست و همه تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های چشمگیر موجود در دو کشور، سطح مناسبات اقتصادی و تجاری کشورم با ایران را به عنوان یک شریک اقتصادی مهم ارتقا بخشم.

«علی عروج» اظهار داشت: می‌خواهم این اطمینان را به شما بدهم مواضع و سیاست‌های اصولی الجزایر از جمله در زمینه حمایت از آرمان فلسطین که برای آن هزینه‌های گزاف نیز پرداخته‌ایم، با قوت ادامه خواهد یافت.

ایران به دنبال گسترش تعامل با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان است

به گزارش اقتصاد آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «اسماعیل عبدالمناپ» سفیر جدید پادشاهی برونئی دارالسلام با اشاره به روابط فرهنگی دو ملت گفت: روابط دو کشور برآمده از رابطه قلبی دو ملت مسلمان است و ضروری است روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور نیز بر مبنای این روابط گسترش یابد.

رییس جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود به دنبال گسترش تعامل با همه کشورهای جهان و به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان است. امیدواریم همکاری‌ها و تعاملات دوستانه دوجانبه ایران و برونئی، بیش از پیش به عرصه روابط منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور نیز گسترش یابد.

«اسماعیل عبدالمناپ» سفیر جدید برونئی دارالسلام نیز در این مراسم با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به رییسی گفت: به عنوان سفیر برونئی تمام تلاش خود را برای گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌های دو ملت مسلمان برادر و دوست به کار خواهم گرفت.

 جمهوری اسلامی ایران از استقلال و پیشرفت مردم آفریقا حمایت می‌کند

سید ابراهیم رییسی روز دوشنبه در دیدار «رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ذخایر طبیعی، معدنی و نیروی انسانی غنی و با استعدادی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران بدنبال توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله توگو در راستای منافع مشترک ملت‌ها است.

دکتر رییسی با بیان اینکه غربی‌ها در طول تاریخ عمدتا بدنبال استعمار و استثمار کشورهای قاره آفریقا بوده و امروز نیز به اَشکال مختلف امیال و منافع خود را در این قاره دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مردم این قاره برای حفظ استقلال خود ارزشمند است و موفقیت‌شان در گرو تاکید بر هویت ملی، فرهنگی و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی‌ها است.

رییس جمهور تصریح کرد: کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های لازم برای توسعه و بالندگی برخوردار هستند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و رفاه مردم آفریقا حمایت می‌کند.

«رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش خواهان برقراری روابط گسترده و همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: «لومه» به رویکردهای تهران در روند توسعه روابط اعتماد و اطمینان دارد و امیدوار است سیاست توسعه همکاری‌های اقتصادی با آفریقا با شراکت متقابل تقویت شود.

وزیر امورخارجه توگو با محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورها و ملت‌های مستقل،‌ تاکید کرد: ما خواهان همکاری های مشترک با ایران برای فعال کردن ظرفیت‌هایمان در راستای منافع متقابل است.

 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسلمان سید ابراهیم رییسی استوارنامه قاره آفریقا بین المللی جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی توسعه روابط رییس جمهور برای توسعه سفیر جدید همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود