Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه «گلوبال تایمز» چین، مقامات بهداشتی چین با ترغیب مردم به آزمایش و ضدعفونی کردن بسته های پستی و رصد کارکنان اداره های پست جهت اقدامات پیشگیرانه نخستین راهنمای استفاده از بسته های پستی بین المللی را در دوران همه گیری ویروس کرونا منتشر کردند. 

برپایه این گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های پکن با انتشار راهنمای فنی ضد همه گیری ویروس کرونا برای استفاده از بسته های پستی، از مردم خواست تا بسته های پستی که از خارج بدست شان می رسد را خارج از منازل و با استفاده از ماسک و دستکش باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدین ترتیب به مردم  پیشنهاد شده است تا قسمت های خارجی بسته های پستی را ضدعفونی کرده و در صورت بروز تب یا سرفه طی ۱۴ روز پس از لمس بسته های پستی، به صورت داوطلبانه تست شناسایی ویروس کرونا را انجام دهند. 

براساس این راهنما، نیاز است بخش رصد ویروس کرونا تمامی بسته های پستی را در طول روند جا به جایی، انتقال و ارسال  از مرزها ضدعفونی کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. 

علاوه بر آن لازم است تمامی کارکنان ادارات پست به صورت کامل واکسینه شده باشند و دستکم هفته ای یک بار تست شناسایی ویروس کرونا را انجام دهند. 

این راهنما پس از شناسایی اولین مورد ثبت ویروس جهش یافته کرونا «اومیکرون» ۱۵ ژانویه در پکن و در پی ردیابی آن که به مدارکی از کانادا می رسید منتشر شد. این بسته پستی در تاریخ ۷ ژانویه از کانادا و از طریق آمریکا و هنگ کنگ ارسال شده بود و در تاریخ ۱۱ ژانویه به پکن رسیده بود. 

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های پکن گفتند ویروس اومیکرون بر روی بخش خارجی بسته و سطوح داخلی و کاغذهای درون آن شناسایی شده بود. 

همزمان مقامات بهداشتی «شنزن» در کنفرانس خبری اعلام کردند، گزارش ابتلای فردی به ویروس اومیکرون در این منطقه در تاریخ ۱۶ ژانویه به دلیل آلوده شدن وی به ویروس از طریق وسایلی بوده که از خارج از کشور دریافت کرده است. این فرد در بخش جمع آوری و ارسال محموله ها از آمریکای شمالی کار می کرده و بدون در نظر گرفتن دستورالعمل های کرونایی بسته ها را باز می کرده است. 

در پایان این گزارش آمده است، اداره پست چین نیز تعهد کرد قوانین سخت و پیشگیرانه برای موارد وارداتی بین المللی  به این کشور اعمال کند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون چین پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون چین ویروس کرونا اومیکرون چین بسته های پستی ویروس کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد

ابوالفضل باقری منش ، با اشاره به برنامه شرکت ملی پست برتکمیل پروژه جی‌نف تا پیش از پایان دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این طرح می‌بایست تا اردیبهشت ۱۴۰۴ تکمیل شود تا عموم مردم، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خدماتشان مکان محور است بتوانند از بانک اطلاعات کدپستی بهره برداری کنند.

مدیرکل پست قم  افزود: خوشبختانه استان قم با تحقق بالاترین درصد در این پروژه در سطح کشور همواره جایگاه نخست را کسب نموده است و با بروز رسانی اطلاعات توصیفی و ژئوکدینگ کد‌ها و با اتکا به توان داخلی مجموعه در سال ۱۴۰۲ پیش بینی‌ها بصورت کامل محقق گردیده است.

باقری منش افزود: در پست قم روزانه ۳۵ هزار مرسوله بصورت متوسط جابجا می‌شود که نشانگر ظرفیت بالای پست استان در جابجایی مرسولات است.

مدیرکل پست قم  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد اداره کل پست قم در سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲ با آماری بالغ بر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله پستی رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ را شاهد بودیم.

باقری منش عنوان کرد: تداوم تغییرات دربخش‌های مختلف شبکه پست در سالیان اخیر بسیار چشمگیر بوده با توجه به اینکه هوشمندی خدمات یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم است لذا پرداختن به این مبحث در پست در دولت مردمی سرعت گرفته و پست قم نیز برای همسویی با این مسیر گام‌های اساسی برداشته بطوری که از سال گذشته برنامه‌های توسعه در فضای ساختمان تجزیه و مبادلات صورت گرفته‌است و در گام‌های بعدی راه اندازی مرکز مکانیزه و هوشمند تجزیه و مبادلات، سورتینگ و نقاله در برنامه خود دارد.

مدیرکل پست قم  افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات و رضایت‌مندی را از جمله مزیت‌های بهره مندی از مراکز مکانیزه و هوشمند برشمرد.

باقری منش با اشاره به موضوع تحول دیجیتال بیان کرد: بخش قابل توجهی از ترافیک مرسولات در قم سهم تجارت الکترونیک است و در سال گذشته مرسولات مربوطه ۲۳ درصد رشد داشته‌است.

مدیرکل پست قم  عنوان کرد: رونق کسب و کار‌های اینترنتی در قم، اعتماد مردم و قیمت مناسب ارسال مراسلات پستی منجر به افزایش تعداد قرارداد‌های تجارت الکترونیک اداره پست استان شده‌است، هم اینک ۹۳۳ قرارداد تجارت الکترونیک فعال در مجموعه داریم و در تحقق ترافیک و درآمدی قراردادی در صدر جدول کشوری می‌باشیم.

باقری منش با اشاره به ظرفیت‌های زیر ساختی و بستر‌های مناسب در پست تاکید کرد: پست می‌تواند در راستای تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نقش‌آفرین باشد و با هموار کردن مسیر عرضه و فروش محصولات تولید کنندگان کالا و خدمات، خدمت رسانی نماید.

مدیرکل پست قم  بیان کرد:به منظور ایجاد و خلق فرصت‌های شغلی و امیدآفرینی به خصوص در جوانان، بخشی از خدمات پستی در استان همچون ایجاد دفاتر پیشخوان، جمع آوری مرسولات از سطح دفاتر استان، توزیع امانات پستی و بخش اجرایی در واحد تبصره ۴۰ به بخش خصوصی واگذار گردیده‌است.

باقری منش در مورد فعالیت پست استان در نمایشگاه کتاب نیز گفت: به جهت تعدد ناشران و تقاضای زیاد کتاب در قم در تمامی دوره‌هایی که نمایشگاه کتاب کشور دارای بخش فروش مجازی بوده‌است، پس از استان تهران در رتبه دوم بیشترین خرید اینترنتی کتاب قرار داشته‌ایم و سال گذشته نیز با آماری قریب به ۲۰۰ هزار مرسوله وارده و صادره حاوی کتاب با تلاش و همت بی نظیر کارکنان خدوم مجموعه موفق به خدمت رسانی شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت