Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با همکاری بنیاد سعدی به منظور پاسخ به نیاز خانواده‌های ایرانی مقیم خارج از کشور کتاب و برنامه‌های آموزشی تدوین خواهد کرد. ‌‌‌‌‌ - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی، به همراه معاون و مدیران این بنیاد، میزبان علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه و مالکی مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه درباره نیازهای آموزشی از جمله کتاب و نرم‌افزار برای آموزش فارسی به فرزندان ایرانی خارج از کشور بحث و تبادل نظر شد.

حدادعادل در ابتدا با ابراز خرسندی نسبت به فعالیت مجدد شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و همچنین عضویت بنیاد سعدی در این شورا گفت: تصمیم داریم با همکاری شما مسیر کاری جدیدی برای آموزش فارسی به فرزندان خارج از کشور در بنیاد شروع کنیم تا پاسخگوی این نیاز در خانواده‌های ایرانی خارج از کشور باشیم.

رئیس بنیاد سعدی از آمادگی بنیاد برای «نوشتن کتاب های مخصوص فرزندان ایرانی مقیم خارج از کشور»، «تربیت معلم» و «برنامه برای فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی در سطح جهان» خبر دارد و گفت: کتاب نوشتن برای ایرانی و غیر ایرانی اقتضای خاص دارد، برای این منظور نیاز به اطلاعات کلاس‌های مدارس ایرانی خارج از کشور و کتاب‌هایی که در آنها تدریس می‌شود و همچنین کلاس‌های آخر هفته داریم که با کمک وزارت امور خارجه و دستگاه‌های دیگر می‌توانیم به این اطلاعات دست یابیم. همچنین سعی داریم در تالیف کتاب ها مخاطب شناسی کرده و آگاهانه کتاب هایی تالیف کنیم که موجب برقراری بیشتر قاطبه ایرانیان خارج از کشور با داخل ایران شود.

وی با اشاره به دوره‌های دانش‌افزایی که بنیاد سعدی با حضور فارسی‌آموزان در ایران برگزار کرده است، یادآور شد: بنیاد آمادگی دارد فرزندان ایرانیان مقیم را به ایران دعوت کرده و ضمن آموزش فارسی در محیط، با فرهنگ و جامعه ایران آشنا کند.

بیگدلی، معاون امور کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه مطالب مطرح شده، مشخص می‌کند کار تخصصی و علمی در بنیاد در حال انجام است، گفت: با توجه به رویکرد تعامل‌گرای دولت جدید، امید است اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود ما نیز در شورای عالی امور ایرانیان در این زمینه جدی‌تر از گذشته فعالیت خواهیم کرد.

دانش‌آموزان ایرانی در " زبان فارسی" هم ضعیف هستند/نمره کمتر از 10 در کنکور!زبان فارسی دروازه ورود به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است

وی پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک هر سه ماه یکبار با بنیاد سعدی را مطرح کرد و یادآور شد: یکی از وظایف مهم شورای عالی امور ایرانیان، احیای زبان فارسی است. لازم است با بنیاد سعدی در این حوزه همکاری مستقیم داشته باشیم. با توجه به اینکه از وزارت امور خارجه در جهان 125 نمایندگی داریم که 95 سفارت و بقیه کنسولگری هستند، نیازمند منابع آموزشی استاندارد و به روز هستیم. ضمن آنکه در مدت تشکیل دولت جدید، توانسته‌ایم کارگروه‌هایی را با مرکزیت ایرانیان مقیم تشکیل دهیم.

رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پروهش بنیاد سعدی، نیز در ادامه این جلسه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی ارائه کرد. همچنین شهروز فلاحت‌پیشه، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی به رابطه بنیاد سعدی با مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: لازم است مفاد تفاهم‌نامه نهایی و سهم مشارکتی هر یک از دو طرف مشخص شود.

وی با اشاره به برگزاری سه نشست مجازی معرفی دستاوردها و خدمات بنیاد سعدی با سفرای ایرانی که در کشور محل ماموریت آنها، رایزنی فرهنگی فعالیت ندارد، پیشنهاد کرد چنین جلسه‌ای با دیگر سفرا و سرکنسول‌‌ها در فضای مجازی برای آشنایی بهتر با خدمات بنیاد سعدی برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد سعدی زبان فارسی آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی زبان فارسی آموزش زبان فارسی شورای عالی امور ایرانیان ایرانیان خارج از کشور فرزندان ایرانی بنیاد سعدی وزارت امور زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است