Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مهدی باب الحوائجی» روز دوشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی خوشنویسی بانوی بهشت (ویژه بانوان) با تاکید بر اینکه از ظرفیت غنی هنرمندان برای اعتلای فرهنگ استان استفاده شود خاطرنشان کرد: استان همدان ظرفیت های زیادی در خوشنویسی دارد که با حمایت از این هنر در معرفی تاریخ و تمدن همدان کوشیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کتابت قرآن و به تحریر درآوردن دیگر آثار دینی را رمز ماندگاری و تقدس هنر خوشنویسی دانست و افزود: خوشنویسی هنر مقدس و برتر است که هنرمندان این حوزه با کتابت آثار دینی هنر خود را جاودانه و ماندگار می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه خدمت هنر خوشنویسی به اسلام این بود که آیات نورانی خداوند با نگارش و خط به دست مردم رسید گفت: هنر دینی برای گسترش خود از منابع بسیاری الهام گرفت از جمله خوشنویسی و این هنر در واقع بارزترین هنر اسلامی است.

باب الحوائجی با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن گفت:  خوشنویس ایرانی اسلامی که مادر هم باشد و برای مادر بنویسد هنر او موجب رشد و کمال خود و دیگران می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «اذان منتظران» برای اولین بار به میزبانی استان همدان، به هنرمندان توصیه کرد که با ارسال آثار و شرکت در این جشنواره هنر و فکر خود را به معنویت گره بزنند و در سطح کشوری و جهانی ظرفیت های خود را نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این آیین اظهار داشت: این جشنواره نخستین جشنواره خوشنویسی در راستای ماندگاری هنر اصیل ایرانی و تخصصی بانوان در همدان برنامه ریزی شده که اساتید خوشنویسی استان در این جشنواره به رقابت پرداختند.

«احمدرضا احسانی» با بیان اینکه هنر خوشنویسان آنقدر مقدس است که خداوند به قلم آنها قسم می‌خورد افزود: هنرمندان این حوزه سهم بسزایی در به یادگارماندن سایر هنرهای این مرز و بوم دارند.

وی هنر خط و خوشنویسی را ظریف‌ترین و نفیس‌ترین هنر برشمرد و گفت: این هنر والا امروز نیز نه‌ تنها افت نکرده بلکه ارتقا یافته و هنرمندان اصیل با کوشش و تلاش بی‌وقفه به آن عمر دوباره بخشیده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطر نشان کرد: بانوان در بیشتر زمینه ها به خصوص عرصه هنر پیشتاز هستند و وظیفه مسئولان فراهم آوردن زمینه فعالیت های هنری برای این قشر از جامعه است.

احسانی با اشاره به اینکه برنامه‌ حمایت دولت از هنرمندان با عنایت ویژه رییس جمهور، اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته افزود: رویکرد جدید دولت و نگاه فرهنگی ویژه دولتمردان در راستای حمایت از بانوان هنرمند در رفع مشکلات آنها راهگشا است.

وی از استقبال بانوان هنرمند استان برای شرکت در این جشنواره خبر داد و افزود: شورای انتخاب پس از ارزیابی ۸۰ اثر ارسالی، برگزیدگان را انتخاب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث پیش‌بینی شده بود ادامه داد: آثار بانوان هنرمند از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، بهار، اسدآباد، فامنین و درگزین در بخش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث در قالب اشعار و متون ادبی با موضوع پاسداشت مقام مادر و زن، احادیث، روایات و متون مرتبط با حضرت فاطمه (س) تا ۲۵ دی‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

احسانی خاطرنشان کرد: داوری آثار ارسالی را "علی سجادی"، "خسرو نجومی" و "کیوان کاظمی" از اساتید خوشنویسی استان همدان بر عهده داشتند.

آیین اختتامیه اولین جشنواره خوشنویسی ویژه بانوان استان همدان با مدیریت هنری "خسرو نجومی"، رئیس انجمن خوشنویسان استان مجتمع فرهنگی، سینمایی شهید آوینی همدان و با حضور روسای فرهنگ و ارشاد شهرستانهای تابعه برگزار شد که در این آیین از «سوسن شیخ» هنرمند پیشکسوت استان همدان در عرصه خوشنویسی قدردانی شد.

شایستگان تقدیر در رشته نستعلیق "زهرا جوادی"، "زهرا فروزنده طاووسی"، "فتانه شوقیان" و "سپیده بیگلری" و نیز در رشته شکسته نستعلیق "یلدا بهرامی شادپی"، "فریبا یار محمدی دوستی" و "الهه فرجی" شدند که لوح تقدیر و جایزه نقدی سه میلیون ریالی به آنان تعلق گرفت.

نفرات اول تا سوم در رشته نستعلیق "مهری فتاحی زرین"، "حدیثه حاجیلوئی ناصر" و "پروانه محمدی" و نیز در رشته شکسته نستعلیق "زهرا حیدریان"، مونا منوچهری" و "معصومه ذوالنوری" معرفی شدند که لوح تقدیر و جوایز نقدی ۱۵ میلیون ریالی، ۱۰ میلیون ریالی و پنج میلیون ریالی را از آن خود کردند.

در رشته نسخ و ثلث لوح تقدیر و جایزه نقدی پنج میلیون ریالی به "وحیده حسنی پرست"، "فاطمه هادیان" و "معصومه زهره وندی" اعطا شد.

در این آیین همچنین از "پرنیا محمودی" به عنوان جوان‌ترین شرکت کننده و "مهتاب قنبری" به علت نوآوری و ابتکار قدردانی شد.

نمایشگاه خوشنویسی «بانوی بهشت» نیز همزمان با آیین اختتامیه جشنواره افتتاح شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خوشنویسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خوشنویسی فرهنگ و ارشاد اسلامی شکسته نستعلیق میلیون ریالی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ بود که به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد.

در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی، چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاورد‌های این کنگره امضا۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاورد‌های بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشور‌ها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • برگزاری اولین جشنواره ی خوشنویسی امیرنظام گروسی
  • معرفی برترین‌های مسابقات کاتا جودو بانوان استان همدان