Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@13:06:31 GMT

وزیر خارجه سوئد: فعلا قصد عضویت در ناتو را نداریم

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۰۵۷۳

وزیر خارجه سوئد: فعلا قصد عضویت در ناتو را نداریم

وزیر خارجه سوئد امروز (دوشنبه) گفت که سوئد در حال حاضر برنامه‌ای برای عضویت در ناتو ندارد اما به دبیرکل ناتو تایید خواهد کرد که این کشور تصمیمات امنیتی را به تنهایی و بدون دخالت دیگران اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، « آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد پیش از دیدار با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، اظهار کرد: حقیقتا نه ما و نه فنلاند این بار هیچ قصدی برای درخواست عضویت در ناتو نداریم، بنابراین این سوال در حال حاضر روی میز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، وزیر خارجه فنلاند در میان بحبوحه تنش‌های امنیتی میان دو همسایه‌اش، روسیه و اوکراین، گفت که کشورش در حال حاضر برنامه‌ای برای پیوستن به ناتو ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوئد ناتو فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق اسرائیل و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد