Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:13:32 GMT

پیشنهاد خواهرخواندگی اهواز با یکی از شهرهای ژاپن

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۰۶۱۹

پیشنهاد خواهرخواندگی اهواز با یکی از شهرهای ژاپن

ایسنا/خوزستان شهردار اهواز از ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی اهواز با یکی از شهرهای ژاپن خبر داد.

رضا امینی در نشست با سفیر ژاپن که امروز (۴ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ایران بیش از ۹۰ سال سابقه دیپلماتیک دارد و امیدواریم در همه زمینه‌ها شاهد افزایش این روابط باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: استان خوزستان یکی از استان‌های ثروتمند در کشاورزی و صنایع است و مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر اهواز نیز یکی از هشت کلانشهر ایران است که در موقعیت مرزی و در مجاورت عراق قرار دارد. متاسفانه خوزستان در سال ۱۹۸۰ مورد تعرض کشور همسایه یعنی عراق قرار گرفت و ویرانی زیادی را متحمل شد. امیدواریم با مشارکت شما و نگاه انسان‌دوستانه، به کاهش عوارض جنگ کمک کنیم.

شهردار اهواز با تشکر از کشور ژاپن در خصوص کمک‌های بشردوستانه در دوران کرونا، ادامه داد: روابط ژاپن و ایران قطعا می‌تواند موثر باشد به شرط اینکه دو طرف با هم در ارتباط باشند و دخالت کشور ثالث کاهش یابد.

وی با اشاره به بافت فرهنگی استان خوزستان، گفت: خوزستان دارای اقوام متنوع ایرانی است که در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و این فرصتی استثنایی از نظر اجتماعی و فرهنگی است و ظرفیت‌هایی در این حوزه وجود دارد.

امینی افزود: با این حال، در حوزه خدمات شهری و محیط زیست مشکلات اساسی وجود دارد که امیدواریم با کمک شما بتوانیم آن‌ها را رفع کنیم و بدین ترتیب زمینه گرشگری نیز ایجاد می‌شود.  یکی از این محورها، وضعیت پسماند شهر اهواز است که در اثر نداشتن مرکز پردازش، تفکیک و استحصال، وضعیت خوبی از نظر محیط زیستی نداریم.

وی با اشاره به پتانسلی‌های موجود برای همکاری، گفت: در زمینه انرژی و مخصوصا انرژی خورشیدی استعداد خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. یکی از عناصر توسعه شهرها می‌تواند رودخانه طبیعی باشد که در اهواز رودخانه کارون را داریم. اقداماتی که  در برنامه خود برای احیای حاشیه کارون داریم می‌تواند سرمایه‌گذاران را افزایش دهد. همچنین انجام اقدامات در بخش گردشگری می‌تواند اهواز را متفاوت کند.

شهردار اهواز گفت: یکی از زمینه‌های پیشرفت، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی است که اهواز باید از این فرصت استفاده کند. حضور سفیر ژاپن در اهواز حکایت از استقبال ژاپن برای کمک به توسعه شهر دارد.

وی بیان کرد: با سفیر در خصوص محیط زیست و موضوع پسماند و انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی صحبت شد و می‌توانیم از سرمایه‌گذاران ژاپنی استفاده کنیم. در خصوص احیای حاشیه کارون نیز برای ایجاد جاذبه سرمایه‌گذاری اعم از احداث هتل و ایجاد فضای تفرجگاهی صحبت شد تا به سرمایه‌گذاران ژاپنی منتقل شود.

امینی در خصوص پیشنهاد خواهرخواندگی شهر اهواز با یکی از شهرهای مشابه در ژاپن، گفت: پیشنهادی در این خصوص ارائه شد و قرار شد سفیر این موضوع را منتقل کند که اگر منجر به نتیجه شود زمینه خوبی برای ارتباط با  ژاپن خواهد بود. 

وی افزود: ژاپن در ایام کرونا، ۳.۶ میلیون دوز واکسن آسترازنکا به ایران هدیه کرد و یک دستگاه MRI  نیز اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شهرداری اهواز شهردار اهواز ژاپن ایران و ژاپن سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # ژاپن ، زلزله سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • (ویدئو) لحظه وقوع زلزله آخرالزمانی ژاپن
  • تصاویری از قدرت زلزله شدید امروز در ژاپن
  • تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا