Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان نماینده ولی‌فقیه در کردستان، گفت: بانوان کردستانی محور اصلی در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع‌دستی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز (٤دی) در بازدید از روند آموزش و تولید در کارگاه صنایع‌دستی حوزه بانوان سنندج، که با حضور جمعی از مسئولان استان انجام شد، اظهار کرد: کردستان در تولید محصولات حوزه‌ صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی که باید از آن در راستای توسعه استان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، عنوان کرد: بانوان در استان کردستان نقش محوری در تولید محصولات صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال برای بسیاری از بانوان دیگر به ویژه بانوان سرپرست خانواده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی، افزود: فعالیت بانوان کارآفرین در بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، زمینه توسعه اقتصادی و فرصت‌های موثر برای اشتغال به ویژه برای زنان و در برخی موارد برای آقایان نیز فراهم می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خواستار تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به کارآفرینان و فعالان این حوزه در استان شد و گفت: مسئولان متولی، در صورت تمایل فعالان این کارگاه، شرایط دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی برای تهیه ابزار و مواد اولیه مورد نیاز برای این قشر تلاش‌گر را فراهم کنند.

وی با بیان این‌که اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده بانوان در این کارگاه‌ها قابل تقدیر است، یادآور شد: مجددا از این کارگاه‌های تولیدی به منظور بررسی وضعیت پیشرفت و تغییرات لازمی که در این بازدید مورد تاکید بود، بازدید خواهیم کرد.

از بانوان کارآفرین و صنعت‌گر در کردستان حمایت خواهیم کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از برنامه‌ریزی و انجام اقدام‌های لازم برای حمایت بیشتر از بانوان کارآفرین و فعال در زمینه صنایع‌دستی استان خبر داد. 

یعقوب گویلیان در این بازدید، گفت: رفع موانع پیش‌روی فعالیت بانوان کارآفرین استان، حمایت و پشتیانی از آن‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره را به کارگاه‌های مورد بازدید و سایر کارگاه‌های استان را در اولویت قرار داده و با تمام امکانات از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار کرد: هر چه تولید رونق بیشتری پیدا کند، اشتغال‌زایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

گویلیان، افزود: امیدواریم با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات بانوان حوزه صنایع‌دستی، روند تولید در این حوزه رو به رشد و توسعه حرکت کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان این‌که در کارگاه آموزشی صنایع‌دستی روستای ننله سنندج برای بیش 30 نفراشتغال‌ ایجاد شده است، یادآور شد: در این کارگاه تولیدی و آموزشی محصولاتی از قبیل قالی‌، گلیم‌بافی، سجاده، سفال‌گری، فرش حجمی، کاموابافی و کلاش‌بافی آموزش و تولید می‌شود.

وی بیان کرد: این بازدید با هدف بررسی روند فعالیت واحدهای تولیدی در سطح شهرستان سنندج و بیان مسائل و مشکلات آن‌ها و همچنین بررسی نیازهای فعالان این عرصه انجام شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بانوان کارآفرین صنایع دستی کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، محمد ثابت اقلیدی در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: با توجه به ثبت ملی مهارت کیسه بافی شهر دژکرد به عنوان میراث ناملموس در سال ۱۴۰۰ و همچنین حمایت معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این ثبت فراهم شده و دژکرد به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
وی با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان گفت: شهر دژکرد با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان در مسیر این آزادراه قرار دارد و با توجه به آینده این شهر برنامه ریزی می‌کنیم زیرساخت‌های گردشگری برای جذب گرشگر در منطقه نیز تقویت شود.
در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد.
همچنین از افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی کمک کردند تقدیر شد.
جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام با هدف معرفی بادام دژ کرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی، معرفی صنایع‌دستی، تولید محصولات کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار درزمینهٔ‌های صنایع‌دستی و تبدیلی و گردشگری برگزار شد.
بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی محلی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، نمایش آداب‌ و رسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات کشاورزی از برنامه‌های این جشنواره بود.
شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، چشمه‌سار‌های چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و باغ های بادام، گردو، سیب، هلو، آلو و گیاهان دارویی از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

دیگر خبرها

  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد