Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از زیرساخت‌های اصلی برای اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، ساماندهی کارتخوان فعالان اقتصادی است.

طبق گفته رییس سازمان امور مالیاتی، قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی باید از چند ماه گذشته اجرایی می‌شد، اما از آنجایی که زیرساخت‌های آن فراهم نبود، به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم هرچه سریعتر این بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود تا بتوانیم فراخوانی به مودیان بزرگ داشته باشیم.

منظور گفت: در تلاشیم تا در سامانه‌های موجود، پرونده‌های مالیاتی در اختیار مودیان قرار گیرند تا هر فرد پرونده خود را مطالعه و در صورت لزوم اطلاعات تکمیلی یا اعتراض خود را ثبت کنند.

در همین راستا، ثبت کارتخوان فعالان اقتصادی در سامانه سازمان امور مالیاتی تا پایان دی فرصت داشت که به علت تعداد مراجعان زیاد و اختلالاتی که در پایان دی ایجاد شده بود، تصمیم به تمدید این مهلت زمانی گرفته شد.

به گفته برزگری مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند و هوشمندسازی نظام مالیاتی، مرحله ابتدایی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تعیین تکلیف کارت خوان هاست. از تعداد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کارتخوانی که از بانک مرکزی داشتیم، ۳ میلیون و ۵۱۸ هزار تعیین تکلیف شده اند.

ثبت به موقع کارتخوان ها در سامانه، مشمول معافیت مالیاتی می شود

صاحبان کارتخوان‌ها اگر تا پایان بهمن ماه نسبت به رسیدگی به دستگاه‌های خود اقدام نکنند، سه اقدام عدم استفاده از مشوق برای فعالان اقتصادی، جرایم و غیرفعال سازی کارتخوان‌ها نسبت به آن‌ها اعمال خواهد شد.

او گفت: اصناف و دارندگان کارتخوان در صورت ثبت کارتخوان‌های خود در سامانه سازمان امور مالیاتی، می‌توانند از مشوق‌هایی از جمله معافیت مالیاتی که برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۶ میلیون تومان است، بهره‌مند شوند.

مالیات بر دستگاه کارتخوان وجود خارجی ندارد. بلکه از سود فعال اقتصادی مالیات گرفته می‌شود. ثبت کارتخوان‌ها سبب می‌شود تا از پرداخت مالیات بیشتر توسط مودی جلوگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارتخوان معافیت مالیاتی دستگاه کارتخوان سازمان امور مالیاتی کشور سامانه مالیاتی کارتخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت وزیران در جلسه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۵۵ مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ وزارت کشور، کارگرانی که در ساخت مساجد و حسینیه‌ها، امکان فرهنگی، سینماها و… فعالیت دارند از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

گفتنی است کارگران فعال در ساخت و ساز فضاهای تجاری مشمول این معافیت نمی‌شوند.

جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید.

کد خبر 6087346

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی