Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با رسیدن طرف ها بر مرحله تصمیم سیاسی احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و ۴+۱ در وین وجود دارد؟ گفت ما فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل وزیران خارجه تنظیم کردیم و امیدواریم در همین سطح وارد پروسه اجرا شویم و نیاز به دیدارهای سطح بالا نباشد اما متناسب با پیشرفت مذاکرات درباره هر نوع اقدام دیگر تصمیم گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم را زمانی در جریان مذاکرات می گذاریم که به نتایج خوبی رسیده باشیم


به نوشته ایسنا، وی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است و اگر دقت کرده باشید سعی داریم در صدر اخبار موضوع مذاکرات وین را قرار ندهیم این است که زمانی مردم در جریان دقیق مسایل قرار گیرند که در میز مذاکرات اتفاق خوبی رخ داده شود. امیدوارم به آن نقطه نزدیک شویم.

وی درباره مذاکرات مستقیم با آمریکا در وین گفت: آمریکایی ها مکرراً برای مذاکره درخواست دارند اما هنوز به این مسأله در جمع بندی های خودمان نرسیدیم.

وزیر خارجه درباره سفرش به هند و سریلانکا گفت: همتای من در چهار ماه گذشته دو بار به ایران آمده است و از روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با هند برخورداریم و موضوعات متنوع سیاسی و اقتصادی و همکاری ها در حوزه فناوری بین دو کشور جریان دارد. در سریلانکا هم علاوه بر مذاکرات دو جانبه در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی و اجرای پروژه هایی از جمله سد سازی و نیروگاه اقدامات مهمی انجام شده که در پیگیری آن موضوعات این سفر انجام می شود.
وی درباره سفر اردوغان به ایران تصریح کرد: در آخرین دیدار بین آقای دکتر رییسی و آقای اردوغان در حاشیه نشست سران اکو در عشق‌آباد توافق شد کمیسیون عالی همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در تهران برگزار شود و امیدواریم در آینده نزدیک این اجلاس را برگزار کنیم و همزمان هم ممکن است نشست سه جانبه سران آستانه را بتوانیم برگزار کنیم اما همه چیز به شرایط کرونایی بستگی دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: امیرعبداللهیان مذاکره ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم پست، چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اخیراً پکن میزبانی هیئت‌هایی از دو گروه «حماس» و «فتح» را به عهده داشته است.

به گفته «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، دو طرف برای انجام گفتگو‌های عمیق و صریح درباره پیشبرد مذاکرات آشتی گروه‌های فلسطینی، میهمان پکن بودند.

لین در ادامه افزود: نمایندگان جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) پیشرفت مثبتی در گفتگوهایشان داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت خارجه چین، دو هیئت تمایل سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق مذاکره بیان و درباره ادامه گفتگو برای تحقق وحدت فلسطینی در نزدیک‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

این وزارتخانه افزود: نمایندگان حماس و فتح به توافقی درباره ایده‌ها برای گفتگو‌های آینده دست یافتند.

چهار روز پیش که خبر برگزاری این نشست رسانه‌ای شد، «وانگ ونبین» سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین، اعلام کرد: پکن از تقویت اقتدار حکومت ملی فلسطین و همچنین همه جناح‌های فلسطینی در راستای آشتی و افزایش همبستگی از راه گفتگو و مشورت حمایت می‌کند.

این در حالی است که واشینگتن بااحتیاط تلاش‌ها برای ادغام فتح و حماس را دنبال می‌کند؛ چراکه حامی گروه اول است و دومی را تروریست می‌داند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که در سایه درک این واقعیت که نابودی حماس غیرممکن است، آمریکا هم ادغام فتح و حماس را به چشم یک راه‌حل می‌بیند.

این اولین بار بعد از شروع جنگ غزه است که هیئتی از حماس به چین می‌رود، اما ماه میلادی گذشته، یک مقام رسمی دولت پکن در قطر با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

به نظر می‌آید که به‌رغم بی‌میلی، آمریکا هم رفته‌رفته با نقش چین در حل مناقشات خاورمیانه کنار می‌آید و ظاهراً در سفر هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به پکن، یکی از موضوعات موردگفتگو این بوده است که چین چگونه می‌تواند نقشی سازنده در حل بحران‌های جهانی ازجمله مناقشه‌های خاورمیانه ایفا کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است