Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارکینگ پلیس در مواقعی برای شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد که خودروهای رانندگان به دلایل و تخلف هایی صورت گرفته به پارکینگ پلیس منتقل شود. خودروهای منتقل شده به پارکینگ پلیس در این محل نگهداری می شوند تا وضعیت شان مشخص شود. خودروهای رانندگانی که دارای تخلف هستند با جرثقیل به پارکینگ پلیس انتقال داده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مشاهده کردید که خودروی شما در حال انتقال به پارکینگ پلیس با جرثقیل است، می‌توانید با استناد به یک تبصره کلیدی ماده ۱۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مانع از توقیف خودروی خود شوید.

به گزارش رکنا، برای بسیاری از شهروندان و مالکان خودرو این اتفاق رخ داده است که اتومبیل آنها به دلایل مختلفی مانند سد معبر، توقف در محدود پارک ممنوع، پارک دوبل و ... با جرثقیل حمل و به پارکینگ منتقل شده است.

چرا خودروها به پارکینگ پلیس منتقل می شوند؟

روند ترخیص خودروهای توقیفی هم به این نحو است که ابتدا باید تمامی عوارض دولتی و شهرداری و خلافی خودرو تسویه شود و پس از حضور در کلاس‌های بازآموزی مراکز ترخیص خودرو، وجه کرایه جرثقیل به نماینده شرکت پیمانکار پرداخت می‌شود و بعد از دریافت نامه ترخیص و تحویل آن به پارکینگ و تسویه تعرفه پارکینگ، خودرو آزاد می‌شود.

توقیف خودرو از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی بر اساس ماده 13 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی صورت می‌گیرد که در آن آمده است؛ "در مواردی که طبق این قانون انتقال وسیله نقلیه ضرورت داشته باشد، وسیله نقلیه با استفاده از وسایل مطمئنه که برای این کار معمول است، حسب مورد به نزدیک‌ترین توقفگاه یا مقر انتظامی یا راهنمایی و رانندگی مربوط یا تعمیرگاه انتقال می‌‌یابد. هزینه‌های حمل و نقل و توقف وسیله نقلیه که توسط بخش خصوصی وصول می‌‌شود حسب مورد به عهده متخلف، مالک، متصرف یا قائم‌مقام قانونی آنان خواهد بود. هزینه‌‌های یاد شده برابر تعرفه‌‌هایی می‌‌باشد که به پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید."

اما این قانون یک تبصره مهم دارد که بسیاری از شهروندان از آن بی‌خبرند و متأسفانه تعدادی از مأموران راهنمایی و رانندگی هم نسبت به اجرای آن بی‌اعتنا هستند!

تبصره 2 این قانون می‌گوید: "در کلیه موارد اگر قبل از حمل یا در حین حمل خودرو، مالک آن حاضر شود و تقاضای تحویل خودرو را نماید، مأموران مکلفند ضمن صدور قبض جریمه، خودرو را به وی تحویل نمایند."

بر اساس این تبصره مهم، اگر مشاهده کردید که خودروی شما در حال بار زدن به جرثقیل یا حتی در حال حمل آن توسط جرثقیل به پارکینگ است، می‌توانید با ارائه مدارک مالکیتی و هویتی، از مأمور راهنمایی و رانندگی درخواست کنید تا اتومبیل‌تان را به شما تحویل دهند و این تکلیفی است که قانون تعیین کرده است همچنین طبق این تبصره مهم، در صورت تحویل خودرو در این شرایطی که عنوان شد، نباید وجهی به‌عنوان هزینه بالابر و جرثقیل از شما مطالبه شود.

این آزادسازی خودرو شامل خودروهایی که به اتهام و جرم حمل قاچاق توقیف شوند، نیست؛ قانون تصریح دارد در صورتی که در اتومبیل، مشروبات الکلی بالای 20 لیتر یا موادمخدر وجود داشته باشد، پلیس ملزم به توقیف وسیله نقلیه است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا پارکینگ پلیس پارکینگ پلیس پارکینگ پلیس اخبار حوادث پارکینگ پارکینگ پلیس انتقال به پارکینگ پلیس سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت فریبا نادری بازیگر بازار آزاد قیمت دلار مهناز افشار قیمت سکه اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا راهنمایی و رانندگی پارکینگ پلیس وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است

حجم ویدیو: 2.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس درباره توقیف خودروها
  • سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد
  • طرح نور در کنار ماموریت‌های دیگر پلیس ادامه خواهد داشت/ پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد
  • پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده