Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@07:10:59 GMT

طالبان در نروژ به دنبال چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۳۲۰۹

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، از روز یکشنبه ۳ بهمن ماه، در جلسات پشت درهای بسته در پایتخت نروژ، شاهد دیدار نمایندگان طالبان با فعالان حقوق زنان و مدافعان حقوق بشر از افغانستان و دیاسپورای افغانستان خواهیم بود.

«اسامه بن‌جواد» گزارشگر الجزیره در گزارش ۲۳ژانویه در این رابطه نوشت، این هیات با وعده‌هایی مبنی بر حمایت از حقوق بشر در ازای دسترسی به میلیاردها دلار کمک های بشردوستانه بلوکه‌شده، تحت فشار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرنگار الجزیره: « اهرمی که غرب بر طالبان دارد، نزدیک به ۱۰میلیارد دلار از پول افغانستان است که عمدتا در ایالات متحده نگهداری یا بلوکه‌ شده است.»

او گفت: «امیرخان متقی تلاش خواهد کرد تا مقداری از این پول را برای پرداخت حقوق کارمندان دولتی پس بگیرد و اطمینان حاصل کند که غذای کافی در کشور وجود دارد؛ زیرا وضعیت بشردوستانه بسیار ناامیدکننده شده است.» به نوشته اسامه بن‌جواد: «جنبه دیگر وعده‌هایی است که طالبان هنگام به قدرت رسیدن درباره حقوق زنان، تحصیل دختران، آزادی‌های مدنی و غیره داده اما هنوز به آن عمل نکرده است.»

«عبیدالله بُهِیر»، استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان، از کابل، پایتخت افغانستان به الجزیره گفت که نفس نشستن طالبان و گفت‌وگو کردنِ آنها، پیشرفت است. او گفت: «واقعیت این است که طالبان به قول معروف در امر حکمرانی تازه وارد محسوب می‌شوند و فرصتی وجود دارد که آنها را به چیزی بهتر تبدیل کند.»

او افزود: «می‌دانم که آنها در برخی جنبه‌ها سخت‌گیر بوده‌اند، اما با فشار مناسب بین‌المللی و کنشگری مناسب در داخل افغانستان، طالبان می‌توانند به سمت اقدامات خاص سوق داده شوند.» طالبان در اولین سفر خود به اروپا پس از بازگشت به قدرت در ماه آگوست، با مقامات نروژی و همچنین نمایندگان ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا دیدار خواهند کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: «در نروژ، ما با ایالات متحده و همچنین با اتحادیه اروپا درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه دیدار خواهیم داشت. یک بخش از دیدارهای ما با دیاسپورای افغان خواهد بود که در خارج از کشور به‌ویژه در اروپا هستند.» «مریم عطحی» روزنامه‌نگار افغان و فعال حقوق زنان، در گفت‌وگو با الجزیره از استانبول از طالبان خواست تا سه زن را که به گفته او در اعتراض به حق تحصیلشان ربوده شده‌اند، آزاد کنند.

او گفت: «اگر آنها می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند، اگر می خواهند بر افغانستان حکومت کنند، باید حقوق بشر، حق تحصیل، حقوق مشارکت سیاسی و اموری از این دست را به رسمیت بشناسند.» با این حال، مقامات طالبان ضرب و شتم و دستگیری فعالان حقوق زنان را رد کرده‌اند. این گروه افغان در سال ۲۰۰۱ در تهاجمی به رهبری ایالات متحده سرنگون شد؛ اما در آگوست۲۰۲۱ با آغاز خروج نهایی نیروهای بین‌المللی بار دیگر به قدرت بازگشت. هنوز هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است و «آنیکن هویتفلد» وزیر امور خارجه نروژ تاکید کرد که این گفت‌وگوها «به معنای مشروعیت یا به رسمیت شناختن طالبان نخواهد بود.»

هویتفلد افزود: «اما ما باید با مقامات رسمی کشور صحبت کنیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که وضعیت سیاسی به یک فاجعه انسانی بدتر منجر شود.» وضعیت بشردوستانه در افغانستان از ماه آگوست به‌شدت بدتر شده است. کمک‌های بین‌المللی که حدود ۸۰درصد بودجه افغانستان را تامین می‌کرد، ناگهان متوقف شد و ایالات متحده ۵/ ۹میلیارد دلار دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرد. بیکاری به‌شدت افزایش یافته  و حقوق کارمندان دولت ماه‌هاست پرداخت نشده؛ آن هم در کشوری که از قبل توسط چندین خشکسالی شدید ویران شده است. به گفته سازمان ملل، گرسنگی اکنون جان ۲۳میلیون افغان یا ۵۵درصد جمعیت کشور را تهدید می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۴) افغانستان طالبان نروژ امیر خان متقی مدافعان حقوق بشر بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط سفر امیرخان متقی به نروژ هفت کشته در انفجار افغانستان حق آبه‌ای که به سیستان نرسید تکذیب دریافت حق آبه از طالبان طالبان: دارایی های ما را آزاد کنید مجوز ترانزیت گازوئیل به افغانستان صادر شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها سال آینده قانون بانک مرکزی اصلاح می شود شناسایی ریسک ها و فرصت ها در بازار سهام نوبت به اخذ مالیات از صادرات رسید؟ قیمت یخچال (ساید بای‌ ساید / جدول) پیشنهاد بازگشت کوپن به عنوان جایگزین ارز ترجیحی مغازه داران کارت واکسیناسیون خود را در سامانه ثبت کنند مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشید بساط قاچاق را جمع کنید قیمت پراید امروز (جدول) اثر کافئین بر عملکرد ورزشکاران مانور چین، تهدید تایوان طالبان در نروژ به دنبال چیست؟ سایه سنگین شایعات بر بازار موبایل خواب نهنگ‌ ها در بازار رمزارز صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۰۵) ساخت یک خانه مسکونی بوسیله پرینتر سه بعدی + فیلم غذای تند از مشکلات قلبی و سرطان پیشگیری می کند به روزرسانی واتساپ با یک ویژگی جدید نشست بایدن و شرکای اروپایی درباره اوکراین سریع ترین ابررایانه جهان ساخته شد! ارمنستان خواستار عادی سازی روابط با ترکیه شد هیچ مورد بومی مالاریا در ایران ثبت نشده است منفعت طلبی دونالد ترامپ از زبان برادرزاده اش میوه های زمستانی که معدن مواد مغذی هستند! توضیحات امیرعبداللهیان درباره حواشی سفر رییسی به روسیه عوارض عمل های زیبایی را دست کم نگیرید اندمیک برای کرونا به چه معناست؟ تیم مذاکره کننده آمریکا در وین تغییر کرد دختران ایران می توانند به مرحله حذفی صعود کنند آماده ایم با ایران به صورت مستقیم دیدار کنیم چطور لوگوی اپل در آیفون را به دکمه تبدیل کنیم؟ حذف وام ازدواج از ردیف بودجه مغایر با قانون است نقش انگل‌ ها در بروز عفونت آپاندیس تست کرونای احسان حاج‌صفی‌ هم مثبت شد دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه هلند با باقری در وین کدام روغن ها برای سلامتی مفید هستند؟ گل‌ محمدی هم از پرسپولیس می‌ رود سربازی که ۳۰سال پس از جنگ در پست‌ خود نگهبانی می‌ داد! + تصاویر آیا مصرف همزمان چند نوع غذا مضر است؟ ۲۰نفر از عوامل درگیری مسلحانه در اردبیل دستگیر شدند شیوع نوع جدیدی از سویه اومیکرون در اروپا آخرین تصمیمات درمورد ارز ترجیحی کسی به افتخار دولت کف نخواهد زد عرضه ٥٢١هزار تن گوشت مرغ در پاییز امسال قیمت چای (جدول) سود رسوب کرده سهامداران، حق الناس است طارمی در یکی از روستاهای دور افتاده استانبول! توافق بازخرید ۸۱.۱۴ هزار میلیارد تومان در چارچوب عملیات بازار باز انتقال نوزاد بیمار خوزستانی با جت اورژانس به تهران چهار گزارش سازمان بورس از تخلف در واگذاری فروشگاه رفاه DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان نروژ امیر خان متقی مدافعان حقوق بشر ایالات متحده حقوق زنان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم