Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@23:22:26 GMT

وضعیت مسکن در گران‌‌‌ترین منطقه تهران

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۳۴۲۸

وضعیت مسکن در گران‌‌‌ترین منطقه تهران

بازار مسکن منطقه یک تهران در روزهای اخیر با افزایش مراجعه متقاضیان خرید به واسطه‌‌‌ها روبه‌رو بوده است و به نظر می‌رسد بخشی از این مراجعات متعلق به سرمایه‌گذارانی است که قصد سکونت در واحد را ندارند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، میانگین قیمت مسکن در معاملات انجام شده در آذر ماه در شمالی‌‌‌ترین و گران‌‌‌ترین منطقه شهر تهران یعنی منطقه یک، ۶۹‌میلیون تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال بررسی فایل‌‌‌های عرضه شده برای فروش در بازار مسکن منطقه یک نشان می‌‌‌دهد قیمت آپارتمان نوساز در اغلب محله‌‌‌های این منطقه بین ۹۰ تا ۱۰۰‌میلیون تومان است و قیمت‌های پایین‌‌‌تر یا بالاتر از این مقدار نیز در تعداد کمی از محله‌‌‌های این منطقه به چشم می‌‌‌خورد.

بررسی فایل‌‌‌های موجود در بازار مسکن شمال شهر نشان می‌‌‌دهد کف متراژ عرضه در این منطقه 80 تا 90 مترمربع است و متراژ پایین‌‌‌تر از این، دست‌‌‌کم در میان فایل‌‌‌های عرضه شده در بازار کنونی بسیار اندک است.

متقاضیان بازار مسکن این روزها ترکیبی از دو گروه شامل متقاضیان تبدیل به احسن و سرمایه‌گذاران ملکی هستند. اگرچه سرمایه‌گذاران ملکی از ابتدای امسال تاکنون در رفت و آمد بوده‌‌‌اند و رفتار آنها در مقاطع مختلف متفاوت بوده است، اما به نظر می‌رسد در بازار مسکن شب عید آنها انگیزه کافی برای خرید را دارند و در بازار حاضر می‌‌‌شوند.

طی یکی دو روز گذشته اخباری از پیشنهاد معافیت خانه‌‌‌های تا 20‌میلیارد تومانی از پرداخت مالیات املاک لوکس در سال 1401 نیز منتشر شد که اگر در مجلس به تصویب نهایی برسد، خود می‌تواند بر انگیزه خرید سرمایه‌‌‌ای در شمال شهر بیفزاید. در واقع ابزار مالیاتی که قرار است برای تنظیم بازار به کمک سیاستگذار بیاید، در صورتی که به شکل پیش‌بینی معافیت گسترده عقیم شود، عملا در سال آینده نیز نخواهد توانست مانعی بر سر راه روانه شدن تقاضای مصرفی به سمت بازار باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسکن قیمت تهران بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر پنج شبه با همراهی علیرضا فخاری استاندار تهران و احمد قیومی فرماندار تهران و معاونین استاندار و شهردار منطقه ۱۸ و برخی دیگر از مسئولین شهری از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کردند.

بر اساس این گزارش وزیر کشور با هیأت همراه در مسجد صاحب الزمان (عج) این منطقه حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم این منطقه قرار گرفتند.‌

گفتنی است که در این پروژه، بزرگراه شهید بروجردی واقع در منطقه ۱۸ تهران، انتهای آزادراه ساوه را به میدان فتح متصل و در نهایت به انتهای جنوبی اتوبان یادگار امام (ره) خواهد رسید.

کد خبر 6088637

دیگر خبرها

  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد