Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف افضلی معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین فعالیت‌های این ستاد در توسعه اعتاب مقدسه در کربلای معلی گفت: با توجه به پیشینه ستاد بازسازی عتبات عالیات در توسعه حرم های مقدس اعتماد فی مابین ایران و طرف عراقی پدید آمده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) سه صحن اصلی به نام‌های صحن امام حسین (ع)، صحن حضرت زینب (س) و صحن امام زمان (عج) دارد که فاز نخست آن در قالب احداث صحن حضرت زینب (س) به ایرانیان و ستاد بازسازی عتبات سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی گفت: احداث صحن حضرت زینب با مساحتی بالغ بر ۵ هکتار از اواخر سال ۹۴ آغاز و قرار بود تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد. بر همین اساس، در مرحله نخست با شیوع کرونا، فعالیت ستاد بازسازی عتبات در عراق متوقف شد و فقط احداث صحن حضرت زینب (س) با وجود محدودیت‌ها ادامه پیدا کرد؛ تا جایی که نیروهای ستاد، مهندسان و کارگران ایرانی بیش از ۵ ماه در کربلا ماندند تا بتوانند روند اجرای سازه بتنی را وجود کرونا انجام دهند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: به تازگی ایجاد صحن امام حسن مجتبی (ع) در سمت شرق خیابان قبله به ستاد بازسازی ابلاغ شده است. آن صحن هم حدوداً نصف صحن عقیله است که اجرامی شود.

افضلی گفت: در حال حاضر در حال تجهیز کارگاه‌ها برای مقدمات احداث این صحن جدید در سمت شرق حرم امام حسین (ع) هستیم تا با حضور مسئولین عراقی و عتبه امام حسین (ع) کلنگ زنی آن را در کنار صحن حضرت زینب (س) شروع کنیم.

وی افزود: این صحن دو هکتار زمین و چهل هزار متر مربع زیر بنا دارد و در سیزدهم رجب یا نیمه شعبان مراسم کلنگ زنی آن انجام می‌شود.

کد خبر 5407574 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: نجف اشرف ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا کربلای معلی امام حسن مجتبی ع ولادت حضرت زهرا فعالیت های قرآنی حضرت زهرا س قرآن کریم آیت الله خامنه ای انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری قرآن حوزه علمیه مداحان سازمان تبلیغات اسلامی آیت الله مصباح یزدی امام خمینی پاکستان ستاد بازسازی عتبات صحن حضرت زینب امام حسین احداث صحن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست

سردار سرتیپ دوم پاسدار ظهراب قنبری در پیش کنگره یادواره ۱۵۰۰۰ هزار شهید استان فارس کازرون گفت: یکی از عملیات‌های سرنوشت ساز که فشار بر پیکر ارتش بعث عراق وارد کرد و باعث صدور قطعنامه شد عملیات در شلمچه بود که توسط گردان حضرت زینب (س) و امثال آن انجام شد.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر گفت: دفاع مقدس ما برگرفته از تاسوعا و عاشورا حسینی است و جبهه‌های مقاومت در منطقه خروجی دفاع مقدس است.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق و تنبیه متجاوز نتیجه خون شهداست و باید قدردان خون شهدا و خانواده‌های آنان و ایثارگران باشیم.

سردار ظهرابی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس دشمنان می‌خواستند انقلاب را خاموش کنند که امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودنند ما در هشت سال دفاع مقدس انقلابمان را به جهانیان صادر کردیم.

او در این ما با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهدای گردان حضرت زینب (س) از دلاور مندی‌ها و رشادت‌های رزمندگان این گردان در هشت سال دفاع مقدس نکاتی را بیان داشتند.

همچنین در این مراسم امام جمعه کازرون حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی با گرامیداشت یاد شهدا حضور همه رزمندگان گردان حضرت زینب (س) دوران دفاع مقدس در شهرستان کازرون را خیر مقدم گفت و تعدادی از فرماندهان و یادگاران به جا مانده از این گردان حاج کاظم پدیدار، امین افشار، بازیار و ساجدی به خاطره گویی از رشادت‌های رزمندگان پرداختند. 

شعر خوانی شاعر انقلابی دکتر دهقانیان فرد و اجرای سرود مالک اشتر از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود