Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اعتماد با بررسی مذاکرات وین و پیشینه برجام نوشت: حالا رسیده‌ایم به جایی که موضوع «توافق موقت» گزینه جدی روی میز است. توافق موقت، در شرایط معمولی و عادی، حتما انتخاب خوبی نیست، اما در وضعیت امروزی، انتخاب چندان بدی هم نمی‌تواند باشد.

دولت بایدن، دولت یک‌دوره‌ای است. او به احتمال بسیار زیاد کاندیدای دوره بعدی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنامه یک‌ساله او ناموفق است و اگر همین روال ادامه یابد چه‌بسا نه او که حزب دموکرات را هم با خود به زیر بکشد.  به ‌این ‌ترتیب، ما فقط دو سال فرصت داریم که مستقیم با اروپایی‌ها (و به صورت غیرمستقیم با امریکایی‌ها) به تفاهم برسیم. درست است که سه سال تا پایان دولت بایدن باقی مانده، اما یک سال آخر را به‌ دلیل گرم شدن بازار انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌توان وقت مفید به‌ حساب آورد. با این توضیح، اگر مذاکرات به نتیجه برسد، از الان تا پایان دوره بایدن، فرصت طلایی برای تنفس دادن به اقتصاد تحریم‌زده کشورمان وجود دارد.

توافق وین (که هر روز وقت تلف کردن در آن، لطمات اقتصادی برای‌مان به همراه دارد) می‌تواند به رفع تحریم‌های نفتی و بانکی منجر شود و در کنار آن، از رهگذر ارتباط با شرق (به‌ ویژه چین و هند) راه‌های توسعه هموار و زیرساخت‌های مناسب برای آینده میان‌مدت فراهم آید.  طبیعتا در شرایطی که اوضاع اقتصادی نسبتا تثبیت‎شده باشد، تصمیم‌گیری برای آینده، با اعصاب راحت‌تر صورت می‌گیرد.  دولت البته برای این توافق موقت، باید زمینه لازم را برای آماده‌سازی افکار عمومی حامیان خود تدارک ببیند، چراکه با شعارهای غیرعملی که در ماه‌های گذشته توسط دولت و حتی شخص رییس‌جمهور در جریان تبلیغات انتخابات داده شد، ممکن است افسردگی حامیان را باعث شود. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: توافق موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

امریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی از رخدادهای اخیر به دنبال ایجاد مسئله در ایران هستد.

صهیونیست‌ها و دولت آمریکا اگر بتوانند در ایران جریان پرسروصدائی که خوراک تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای مشغول کردن افکار عمومی شود به وجود بیاورند، به هدف خود نزدیک خواهند شد.

جنایتکاران بین‌المللی همواره جنایاتشان را در زمان‌هائی مرتکب می‌شوند که افکار عمومی جهانی به چیزی مشغول باشد. اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آنها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است.

متأسفانه موضوعات بهانه‌ساز که بتوانند ابزاری برای عناصر نفوذی جهت جریان‌ سازی‌های مصنوعی شوند این روزها در کشور ما کم نیستند. همه باید حساسیت زمان را درک کنند و راه‌ها را بر عناصر نفوذی ببندند.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900013

دیگر خبرها

  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است