Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@00:10:48 GMT

نصب ۱۱۰ تابلوی هویتی در محله‌های جنوب سمنان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۳۶۸۹

نصب ۱۱۰ تابلوی هویتی در محله‌های جنوب سمنان

شهردار سمنان گفت: با هدف باززنده‌سازی هویت محله‌های قدیمی شهر و آشنایی نسل جوان با تاریخچه فرهنگی و تاریخی محل زندگی خود، تابلوهای هویت در ۱۱۰ نقطه محله‌های قدیمی شهر نصب شد.

سید علی مرتضی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بافت‌های تاریخی شهر، دربردارنده ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بوده و میراثی گرانبها برای نسل‌های آتی به شمار می‌آید که با نوسازی‌های صورت گرفته در محله‌های قدیم شهر، گذرها و کوچه‌های گذشته مورد تخریب قرار گرفته و تنها نامی از این محلات باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بعضی مواقع نیز با توسعه ساخت و سازهای جدید، شهروندان ساکن محله هنوز نتوانسته‌اند ارتباط مناسبی با هویت تاریخی و فرهنگی محله‌ها برقرار کنند. به همین دلیل باز زنده‌سازی هویت محله‌های قدیمی و تاریخی شهر در دستور کار شهرداری سمنان قرار گرفت.

شهردار سمنان با تاکید بر حفظ هویت بافت‌های قدیمی و تاریخی شهر، تصریح کرد: سمنان در گذشته محله‌هایی داشته که امروزه کمتر مردم با آن آشنا هستند، شاید شهروندان قدیمی شهر نام محله‌های گذشته شهر را در یاد داشته باشند، اما اکثریت نسل جدید جامعه، سمنان را با نام‌های جدید می‌شناسند، بنابراین در راستای باز زنده‌سازی نام‌های گذرها و محله‌های قدیم سمنان تاکنون حدود ۱۱۰ تابلو توسط مدیریت بافت تاریخی شهرداری در محله‌های جنوب این شهر نصب شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های ساختاری تابلوهای هویتی، خاطر نشان کرد: پیشینه محله، نقشه محله و سایر اطلاعات مفید از طریق بارکد و قابل اتصال به نسخه الکترونیک کتاب هویت قدیمی شهر بر روی این تابلوهای کاشی هفت رنگ که با نقوش طرح سنتی مزین شده، وجود دارد تا شهروندان و گردشگران با پیشینه محله‌ها آشنایی پیدا کنند.

کد خبر 550649

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تابلوهای شهری اسکن بارکد با گوشی هویت شهری کیو آر کد نسخه الکترونیکی بافت قدیمی بافت تاریخی شهرداری سمنان شورای شهر سمنان شهر سمنان شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تاریخی شهر قدیمی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان

ایسنا/کرمان رئیس شورای شهر رفسنجان درباره جابجایی مهمانشهر توضیحاتی را ارائه داد.

سید حسین رحیمی در سخنرانی بعد از نماز جمعه امروز رفسنجان به مناسبت روز ملی شوراها، اظهار کرد: در سه سال گذشته نهایت تلاش خود را در جهت بهینه‌سازی همه فرصت‌های شهر انجام دادیم. در مباحث مختلف اجتماعی، عمرانی و فرهنگی تلاش کردیم تا آنچه زیبنده مردم رفسنجان است، اتفاق بیفتد.

وی با قدردانی از زحمات شهردار رفسنجان، افزود: در سه سال گذشته اقداماتی انجام گرفت که از مهمترین آنها بازگشایی معابر و مسیرهایی که بعضاً در ۳۰ سال گذشته بی‌نتیجه باقی مانده بود.

وی بیان کرد: در بحث بهسازی و زیباسازی شهر رفسنجان که شهروندان رفسنجان نیز اذعان دارند که چهره شهر تغییر کرده، بر مبنای عدالت محوری تا حد امکان بودجه شهرداری را بین همه مناطق به صورت یکسان تقسیم شود. ۵۰ شورای محله در ۵۰ محله تشکیل و شهرداران جوان و نوجوانانی با آغاز الگوی حکمرانی مردمی در رفسنجان کار خود را شروع کرده اند که مشکلات محلات را ارائه دهند.

رحیمی افزود: برای هر محله ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم تا فقط در اختیار مردم باشد. ضمن اینکه قرار است الگوی حکمرانی مردمی رفسنجان به‌عنوان طرح پایلوت و نمونه در کشور اجرا شود.

رئیس شورای شهر رفسنجان به ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های متعدد در شهر اشاره و با بیان اینکه اولین اداره امور بانوان شهرداری رفسنجان ایجاد شد چرا که ۵۰ درصد جمعیت شهر را بانوان تشکیل می دهند، عنوان کرد: ساخت مهمانشهر جدید با هماهنگی استانداری، امور اتباع و اداره کل راه و شهرسازی در حال اقدام است و بیش از ۱۴۰۰ واحد در جاده کمربندی سرچشمه ساخته شده و تا ماه‌های آینده مهمانشهر که خواسته مردم بوده جابجا خواهد شد.

رئیس شورای شهر رفسنجان همچنین با اشاره به این موضوع که شهربازی رفسنجان قدیمی و فرسوه است، گفت: اخیراً ۵۰ هکتار زمین در اتوبان فاتحان اروند کنار مجموعه ورزشی مس تحویل گرفته شده که مجموعه توریستی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی برای مردم رفسنجان را بزودی کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان
  • سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی تمدن غربی است
  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت