Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری» شامگاه دوشنبه در نخستین کنگره ملی یحیی بن زید(ع) که در حرم مطهر این امامزاده در گنبد کاووس برگزار شد، اظهار کرد: گنبد کاووس محور وحدت برادران شیعه و سنی است و با توجه به وجود بقعه مبارک یحیی بن زید (ع) همگرایی خوبی در این شهرستان دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی؛ برادران شیعه و سنی منطقه به ویژه مردم گنبد کاووس، ارتباط صمیمی با این امامزاده دارند.

امام جمعه قم، امامزادگان را کانون تجمع مردم و زمینه ساز حرکت های اجتماعی دانست و گفت:  وجود امامزادگان باعث یکدلی و نزدیک شدن مردم به همدیگر می شود.

وی، افزود: جایگاه امامزادگان و نقش کلیدی آنان در فرهنگ سازی و انسجام اجتماعی بر کسی پوشیدده است.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه هدف از نزول سوره کوثر، نشان دادن خیر کثیر به پیامبر اسلام (ص) بوده است، ابراز کرد: آن کسانی که پیغمبر اسلام (ص) را ابتر می دانستند امروز نام و نشانی از آنها دیده نمی شود.

وی، ادامه داد: ختمی مرتبت (ص) فرموده است: «اولاد مرا دوست بدارید و خوبانشان را به خاطر خدا دوست بدارید».

به گفته وی؛ شفاعت خداوند شامل حال کسانی می شود که با دست و زبانشان از کمک به ذریه فاطمه کوتاهی نمی کنند.

وی افزود: یحیی بن زید (ع) این امامزاده واجب التعظیم از سلاله پاک پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام اینکه امامزادگان کانون اجتماع مردم در ابعاد مختلف است، ابراز کرد: خیلی از افرادی که غرق در گناه بودند با زیارت این امامزاده از رابطه معنوی و عاطفی بالایی برخوردار شدند.

گفتنی است؛ در پایان این کنگره، از کتاب مجموعه مقالات این کنگره و همچنین پرچم حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: یحیی بن زید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: امروز به عینه شاهد تغییرات در جنگ و تقابل دشمنان می‌باشیم.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز مهم‌ترین اسلحه در دست کشورهای مستکبر و زورگو جنگ ترکیبی علیه مخالفین خویش است.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: دشمن با جنگ ترکیبی می‌خواهد که عملاً طرف مقابل را فلج نماید بنابراین شایسته است که همه کشورها به ویژه جهان اسلام با جنگ ترکیبی دشمنان به خوبی آشنا شوند.
 
حجت الاسلام سالمیان با اشاره به اینکه یکی از ‌هدف های جنگ ترکیبی دشمنان علیه جهان اسلام از بین بردن وحدت مسلمین است، یادآور شد: تا زمانی که وحدت در بین مسلمین باشد جهان غرب و استکبار هرگز نمی‌تواند بر مسلمانان مستولی شود بنابراین با جنگ ترکیبی که خود زیرمجموعه‌های بسیاری دارد می‌خواهد جهان اسلام را عملاً از هم بپاشاند.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم فراگیری روش‌های جنگ نرم و جنگ ترکیبی دشمنان، خاطرنشان کرد: امروز بر همه ما واجب است که با انواع و اقسام جنگ‌های دشمنان چه در فضای مجازی و چه در فضای فیزیکی به صورت کامل و عملی آشنا شویم تا خدای ناکرده دچار شبیخون نگردیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان