Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان قم - علی اصغری گفت: حجم آب ذخیره شده در این دو سد در مدت مشابه سال قبل حدود ۲۴۷ میلیون متر مکعب بوده که این موضوع نشان دهنده کاهش حجم آب ذخیره شده و لزوم صرفه جویی در مصرف آب در استان قم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به این که تا دوم بهمن‌ماه جاری حجم مخزن سد کوچری ۷۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲۹ میلیون متر مکعب و حجم مخزن سد ۱۵ خرداد ۸۳.۵۰۰ میلیون متر مکعب برآورد شده‌است، گفت: حجم مخزن این دو سد در مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴۶.۹۱۹ و ۱۰۰.۳۴۰ میلیون متر مکعب بوده‌است.

اصغری با اشاره به این که تامین آب مورد نیاز قم از طریق سد‌های مورد نظر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی آن‌ها به سختی و با هزینه بالا صورت می‌پذیرد، گفت: نیاز است تا همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم، همکاری لازم را در رعایت الگوی مصرف تعیین شده داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: برنامه‌های متنوعی برای مدیریت مصرف آب دربخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب استان در دست اقدام است و امیدواریم با فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر در این زمینه و اجرای طرح‌های مورد نظر، شاهد استفاده مطلوب از منابع آبی در قم باشیم.

اصغری با اشاره به این که رعایت الگوی مصرف آب در قم برای دسترسی هرچه بهتر به منابع آبی یک موضوع بسیار مهم است،گفت: روند تامین آب مورد نیاز قم به صورت شبانه روزی دنبال می‌شود و آب مورد استفاده مردم در این استان از کیفیت خوبی برخوردار است.

سد کوچری در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان گلپایگان شهریورماه ۱۳۹۵ با هدف تأمین آب شرب درازمدت شهر‌های دلیجان، ساوه، قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیم‌ور، سلفچگان به طور رسمی به بهره برداری رسید.

سد ۱۵ خرداد در شمال شرقی شهرستان دلیجان و در فاصله ۵ کیلومتری آن قرار دارد، این سد با حداکثر ارتفاع از کف رودخانه ۳۰.۵۴ متر و ارتفاع از روی پی ۹۶ متر، طول تاج ۳۲۰ متر و عرض آن در تاج ۱۰ متر است. حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون متر مکعب می‌باشد. این سد توسط آب‌های حوزه قمرود تغذیه می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد آب میلیون متر مکعب حجم مخزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شیر خوردن و شیطنت بچه گرازها در دامان طبیعت ایران (فیلم) ترس شدید شیر نر از کروکودیل (فیلم) محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر (فیلم)

دیگر خبرها

  • عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم)
  • (ویدئو) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ