Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:36:43 GMT

حق رای ایران در سازمان ملل بازگشت

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۴۲۹۰

حق رای ایران در سازمان ملل بازگشت

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نامه ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد سهمیه جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از العالم، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی این نهاد بین المللی رسماً اعلام کرد ایران، مبلغ لازم برای خروج از فهرست کشورهای مشمول ماده ۱۹ را پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی تایید کرد بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده و به محض وصول در نیویورک، حق رای کشورمان باید طبیعتاً در آغاز هفته میلادی (امروز دوشنبه) بازگردد.

کره جنوبی بیش از ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل به تازگی در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اطلاع داده بود ایران حق رای خود را به دلیل افزایش حق عضویت معوقه در سازمان ملل از دست داده است.

بر اساس ماده ۱۹ منشور ملل متحد، حق رای یک کشور عضو سازمان ملل متحد، زمانی تعلیق می‌شود که بدهی‌های معوقه آن برابر یا بیشتر از میزانی باشد که باید طی دو سال پرداخت کند.

تخت روانچی ۲۴ دی ماه اعلام کرد رایزنی‌ها را با سازمان ملل برای رفع تعلیق حق رای ایران و واریز حق عضویت در این نهاد بین المللی شروع کرده‌ایم و امیدواریم این کار در اسرع وقت به نتیجه برسد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال سازمان ملل همیشه متعهد بوده است حق عضویت خود را به موقع پرداخت کند و ما در عمل نیز این موضوع را ثابت کرده‌ایم.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اما متاسفانه برای دومین سال پیاپی با مشکل پرداخت حق عضویت خود مواجه شدیم که دلیل آن به اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران برمی گردد.

وی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نه تنها در زمینه‌های مختلف از جمله دارو، تهیه اقلام انسانی، تجهیزات پزشکی و غیره تاثیر داشته بلکه در کار سازمان ملل نیز وقفه ایجاد کرده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات دولت کره جنوبی اعلام کرد: کره جنوبی و ایران در حال مذاکره درباره احتمال استفاده از دارایی‌های مسدود شده تهران برای پرداخت حق عضویت این کشور در سازمان ملل هستند.

خبرگزاری کره جنوبی به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش داد: کره جنوبی با ایران درباره پیشنهاد استفاده از دارایی‌های مسدود شده ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، به منظور کمک به پرداخت حق عضویت این کشور به سازمان ملل و به دست آوردن دوباره حق رای خود مذاکره می‌کند.

ایران بیش از ۷ میلیارد دلار دارایی در دو بانک کره جنوبی شامل بانک صنعت کره (IBK) و بانک ووری (worri Bank) دارد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا مسدود شده‌اند.

کد خبر 551096

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان ملل شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل متحد مجمع عمومی سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل متحد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ایران در سازمان ملل سازمان ملل کره جنوبی حق عضویت حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل از رشد ۶ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی در آران و بیدگل خبر داد و گفت: ۷۲۴ میلیارد تومان مستمری از سوی تامین اجتماعی آران و بیدگل پرداخت شد. - اخبار استانها -

محمدرضا معماری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل، اظهار داشت: در سال گذشته 415 نفر از کارگران آران و بیدگلی به افتخار بازنشستگی نائل شدند و تعداد مستمری‌بگیران این شهرستان با رشد شش درصدی به هفت هزار و 330 نفر رسید.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم و برنامه‌ریزی‌های سازمان تامین اجتماعی برای تحقق اصل 29 قانون اساسی، تاکید کرد: دولت سیزدهم به دنبال ارتقای رفاه و عدالت اجتماعی است و به همین دلیل موارد جدیدی همچون بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویی در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی را به تعهدات خود افزوده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته با معضل کرونا درگیر نبودیم، پرداختی‌های مربوط به تعهدات کوتاه‌مدت سازمان که غرامت ایام بیماری اصلی‌ترین مورد آن به شمار می‌رود باز هم افزایش داشته است و به 360میلیارد تومان رسید که نشان دهنده رشد چهار درصدی است.

رئیس تامین اجتماعی آران و بیدگل ضمن اشاره به بهره‌مندی اتباع مجاز از خدمات تامین اجتماعی در این شهرستان، ابراز داشت: 292 نفر از اتباع مجاز در شهرستان آران و بیدگل از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

معماری، گفت: در سال 1402 در زمینه تعهدات بلندمدت سازمان، به مستمری‌بگیران آران و بیدگلی 724 میلیارد تومان حقوق پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل از آن که 476 میلیارد تومان پرداختی انجام شده، رشدی 52 درصدی داشته است.

وی ضمن ابراز خرسندی از پایین‌ بودن پرداخت مستمری بیکاری در شهرستان آران و بیدگل، تاکید کرد: آمار پرداختی بیمه بیکاری در ماه گذشته تنها 176 نفر بوده که نشان از پایین بودن نرخ بیکاری در شهرستان آران و بیدگل است.

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل ضمن تاکید بر توجه به ارتقای رفاه و عدالت اجتماعی، بیان کرد: در راستای حمایت از بخش تولید و در راستای تحقق شعار سال تقسیط بدهی‌های کارفرمایان بدون اعمال جریمه اضافه و سود در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفت.

معماری با بیان اینکه شعبه تامین اجتماعی آران و بیدگل، برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جلسات مشاوره کارگاهی برای کارفرمایان و واحدهای تولیدی پیش‌بینی کرده است، گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای تعامل با کارفرمایان و پیشگیری از مشکلات آنان است.

وی حیات تامین اجتماعی را مرهون کارگر، کارفرما و واحدهای تولیدی دانست و گفت: کارگران و کارفرمایان شرکای اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند و هفته کار و کارگر بهانه‌ای برای گرامیداشت تلاش‌ها و زحمات این قشر است.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد