Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای کاهش اثرات گاز‌های گلخانه‌ای به لحاظ اخلاقی و تکلیف شرعی ملزم هستیم به با استفاده از نیروی انرژی هسته‌ای در این زمینه فعالیت کنیم. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی سازمان انرژی اتمی مهندس «محمد اسلامی» دیروز دوشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید صالح پورحمزاوی در آبادان اظهار داشت: در چند سال گذشته استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر باعث صرفه جویی ۸۰ میلیون بشکه نفت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تولید برق از نیروگاه‌های اتمی کمک شایانی به کمبود برق در کشور کرده است، اظهار داشت: توسعه ظرفیت‌های تولید برق در نیروگاه‌های اتمی یکی از اهداف دولت سیزدهم است که سایت دارخوین یکی از سایت‌های مدنظر در این خصوص است تا از این طریق بتوانیم کمبود برق کشور را جبران نماییم.   وی گفت: امروزه پاک‌ترین، پایدارترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی‌ترین ظرفیت تولید برق در جهان استفاده از نیروگاه‌های اتمی است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید ۱۷ هزار مگاوات برق در کشور از طریق انرژی هسته‌ای تولید ۱۰ هزار مگاوات در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق تایید شده است.   اسلامی گفت: با برنامه ریزی دقیق تولید ۱۷ هزار مگاوات برق تا افق ۱۴۲۰ در مدار قرار خواهد گرفت و باید تمام تلاشمان را برای رفع نیاز آیندگان نسبت به تولید انرژی برق به کار ببریم.   شهید صالح پورحمزاوی از شهدای نیروگاه اتمی بوشهر می‌باشد که در بمباران این نیروگاه در سال ۱۳۶۶ به فیض عظیم شهادت نائل آمد.   معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه ۴بهمن ۱۴۰۰ به استان خوزستان سفر کرد و از سایت اتمی دارخوین شادگان بازدید کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: محمد اسلامی نیروگاه اتمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد اسلامی نیروگاه اتمی سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدارهایی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.
اسلامی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

کد خبر 848651 منبع: فارس برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳