Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تیم ملی فوتبال کشورمان پنجشنبه پیش رو در یک بازی حساس و تعیین کننده در ورزشگاه آزادی، در دور هفتم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبان تیم ملی عراق است.

به گزارش طرفداری،محمد عماد عضو فدراسیون و مدیر روابط عمومی این سازمان درباره این بازی حساس و اوضاع بد عراق در این گروه و همچنین شانس صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ مصاحبه ای کرد که در ادامه می خوانید:

همیشه تقابل‌های تیم ملی ایران و عراق جذابیب خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظرتان چرا تیم ملی کشورتان در بازی رفت با نتیجه سنگین ۳ بر صفر مقابل ایران شکست خورد. دلیل این باخت بزرگ ضعف عراق بود یا ایران قوی تر شده است؟

دیدارهای تیم ملی ایران با عراق همیشه جذاب و تماشایی است و من به این دیدار بزرگ، لقب «دربی آسیا» را می دهم. من در آن زمان به عنوان مدیر روابط عمومی فدراسیون عراق فعالیت نمی‌کردم و عضوی از فدراسیون نبودم. به همین خاطر نمی توانم نظر خودم را بگویم. اما در این زمینه، کارشناسان فوتبال عراق معتقدند تیم ملی درحالی برای بازی با ایران در  دیدار رفت آماده شد که خستگی زیادی به خاطر سفر طولانی داشت. عراق قبل از دیدار برابر ایران، در سئول مقابل کره جنوبی بازی کرده بود و نتیجه تساوی ارزشمندی را کسب کرد. اما بعد از این نتیجه بزرگ، بلافاصله راهی قطر شد و فرصت استراحت نداشت. مسافت طولانی سئول با قطر و پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه باعث شد تا بازیکنان ما در شرایط ایده آل نباشند. البته نباید فراموش کرد در این بازی گل زودهنگام ایران باعث شد تا برنامه های تاکتیکی عراق فرو بریزد. تمام این مشکلات و سختی ها باعث شد تا عراق با نتیجه سنگین و تاریخی مقابل رقیب همیشگی اش ایران تسلیم شود.

تیم ملی عراق با هدایت سرکو کاتانچ در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ نتایج رضایت بخشی کسب کرد و به همراه ایران به مرحله نهایی صعود کرد. با وجود نتایج خوب اما فدراسیون عراق با این مربی قطع همکاری کرد. بعد از آن ادووکات سرشناس جانشین کاتانچ شد ولی نتوانست نتایج خوبی بگیرد و در نهایت رفتنی شد و پتروویچ سرمربی جدید عراق شد. تغییرات گسترده در کادر فنی چقدر در نتایج کسب شده موثر بود؟

در ابتدا درباره سرکو کاتانچ باید بگویم که فدراسیون نمی خواست این مربی را از دست دهد ولی مشکلات مالی که پیش از این برای وی رخ داد، تمایلی برای ادامه همکاری با تیم ملی عراق را نداشت. به همین خاطر بعد از صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی جدا شد. درباره تاثیر تغییرات باید بگویم که هر تغییری برای رسیدن به نتیجه نیاز به زمان دارد. کسب نتیجه با تغییر در یک روز یا چند روز محقق نمی شود. باید صبور باشید تا بتوانید به نتیجه موردنظر برسید. تغییرات صورت گرفته در کادر فنی تیم ملی غالبا اجباری بود و تصمیم گیرنده فدراسیون نبود بلکه خود مربیان بنا به دلایلی جدا شدند. تغییرات در کادر فنی بدون شک بر نتایج کسب شده تاثیرگذار بود.

اما دیک ادووکات مربی بزرگی بود و سابقه مربیگری در تیم های بزرگ را داشت. این مربی هلندی در ۳ سال گذشته روی نیمکت تیمی ننشسته بود. چرا فدراسیون عراق به او اعتماد کرد و در نهایت با او نتایج خوبی نگرفت. به نظرت در شرایط کنونی تیم ملی عراق، انتخاب پتروویچ به عنوان سرمربی جدید درست بود؟

فدراسیون عراق با انتخاب دیک ادووکات برنامه بلندمدتی داشت تا تیمی قدرتمند بسازد. در مقابل، سرمربی سرشناس هلندی علاقه زیادی داشت تا وارد این چالش بزرگ شود. اما در ادامه راه متوجه شد عراق بلندپروازی زیادی دارد و می خواهد به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند. به همین خاطر از ادامه همکاری عذرخواهی کرد. ادووکات متوجه شد کار سختی برای محقق کردن هدف اصلی عراق دارد. به همین خاطر از مربیگری این تیم کناره گیری کرد. در رابطه با انتخاب پتروویچ باید بگویم، ما فرصت کافی برای انتخاب سرمربی جدید نداشتیم. به دلیل کمبود وقت، مجبور شدیم به پتروویچ دستیار ادووکات اعتماد کنیم. البته این مربی یکی از شاگردان مدرسه مربی بزرگی مثل ادووکات است و باید به توانایی هایش اعتماد داشت.

اما پتروویچ در جام کشورهای عربی در ماه گذشته به میزبانی قطر نتوانست نتایج رضایت بخشی کسب کند اما با این وجود فدراسیون عراق به او در مسابقات حساس انتخابی جام جهانی اعتماد کرد. به نظرتان عراق با این مربی فرصتی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ دارد؟

پتروویچ قبل از مسابقات کشورهای عربی اعلام کرد هدفش از حضور در این تورنمنت این است که بازیکنان جوان و آینده دار را به اردوی تیم ملی دعوت کند و به دنبال پوست اندازی است. او می خواهد نسل جدیدی از فوتبالیست های عراقی را معرفی کند. به نظرم پتروویچ در این تورنمنت به هدف خود رسید. در مسابقات کشورهای عربی دیدیم که بازیکنان جوانی مثل حسن عبدالکریم، مناف یونس و حسن رائد به فوتبال ملی معرفی شدند. این بازیکنان آینده دار می توانند جانشین نسل کنونی که در حال پا به سن گذاشتن است، باشند.

با نگاه به لیست پتروویچ، اسامی جدیدی مثل زیدان اقبال پدیده منچستر یونایتد را می بینیم. به نظر شما تیم ملی عراق با حضور بازیکنان جوان و بی تجربه اش می تواند نتیجه مطلوبی را از بازی با ایران و دیگر دیدارها در ادامه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بگیرد؟

همیشه بازی های تیم ملی با ایران قابل پیش بینی نیست. این دربی آسیا است و نمی توان گفت تیم آماده تر و قوی تر برنده می شود و همیشه شرایط ویژه خود را دارد. به نظرم حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم در کنار بازیکنان باتجربه مثل بشار رسن هافبک سابق پرسپولیس کمک زیادی می کند تا نسل جدید فوتبال عراق شکل بگیرد. برای نمونه، زیدان اقبال بازیکنی است که در منچستر یونایتد حضور دارد و بسیاری از تیم های ملی خواهان جذب این بازیکن جوان عراقی الاصل بودند اما در نهایت فدراسیون با رایزنی هایش، موافقت این بازیکن را کسب کرد. بازی با ایران می تواند خوش آمدگویی خوبی برای زیدان در ترکیب تیم ملی عراق باشد.

در چند هفته گذشته اخبار زیادی درباره مصدومیت ها و غایبان تیم ملی عراق در بازی با ایران در رسانه های کشور شما منتشر شد. شما به عنوان عضوی از تیم ملی عراق می توانید درباره آخرین اخبار درباره مصدومان و غایبان مقابل ایران توضیح دهید؟

ابتدا درباره کرونایی های تیم ملی بگویم. ما احمد یاسین و ریبین سولاقا را به دلیل ابتلا به کرونا در بازی پیش رو مقابل ایران در اختیار نداریم. البته علی فائز نیز به کرونایی های ما اضافه شد و این مسابقه را از دست داد. درباره مصدومان باید بگویم یاسر قاسم و حسین علی مصدوم هستند. البته این ها در لیست تیم ملی حضور دارند و باید ببینیم در دو روز آینده روند بهبودشان به کجا می رسد تا تصمیم نهایی درباره حضور یا غیبت آنها در دیدار با ایران گرفته شود.

عراق در مرحله قبل انتخابی جام جهانی هم همگروه ایران بود. به نظر شما از زمان حضور دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید ایران روی نیمکت ایران نسبت به قبل تیم ملی کشورمان پیشرفت خوبی داشته؟ تفاوت عملکرد تیم ایران نسبت به مرحله قبل انتخابی چیست؟

ایران یکی از بهترین تیم های قاره آسیا است. تیم کنونی قدرت خود را در یک سال گذشته نشان داده و به هیچ تیمی نباخته است. به نظرم عملکرد ایران نسبت به مرحله قبل انتخابی جام جهانی بهتر شده است. البته باید بگویم ایران در زمان مربیگری کارلوس کی روش سیستمی دفاعی داشت ولی نتیجه خوب می گرفت. در زمان مربیگری اسکوچیچ تیم ملی ایران تاکتیکی تر شده و از لحاظ فنی بازی های بهتری را به نمایش می گذارد.

نظرت درباره بازی با ایران در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران چیست؟ این دیدار بعد از مدت ها با حضور تماشاگران برگزار می شود. به نظرت حضور تماشاگران ایرانی روی نتیجه تاثیر می گذارد؟

ما متاسفانه بنا به شرایط به وجود آمده نتوانستیم از رقبای خود در خاک عراق میزبانی کنیم. اما با این وجود در زمین های بی طرف هم نتایج بدی نگرفتیم. ولی این حکم AFC عادلانه نبود و ما از میزبانی خانگی محروم شدیم. بدون شک حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی فشار را روی تیم ملی عراق زیاد می کند اما ما کار خودمان را انجام می دهیم و برای رسیدن به هدفمان وارد زمین می شویم.

تیم ملی عراق در شرایط سختی قرار دارد و اکنون با ۴ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. بازی با ایران برای عراق اهمیت زیادی دارد. به نظرتان همچنان شانس صعود به جام جهانی را دارید؟

ما همچنان امیدوار هستیم. ما پیش روی خود ۱۲ امتیاز داریم  و تلاش می کنیم تا در بازی های پیش رو برنده شویم و بتوانیم به عنوان تیم سوم سهمیه پلی آف آسیا را کسب کنیم.

به عنوان سوال آخر، ما همیشه شاهد بازیکنان بااستعداد و خوب در ترکیب تیم ملی عراق بودیم. نتایج بازی های ما با عراق نشان می دهد این تیم همیشه رقیب قدرتمندی در آسیا برای ما بوده است. به نظرتان دلیل اصلی افت فوتبال عراق در دو سال گذشته چه بوده؟

اگر هر تیمی به جای عراق در شرایط کنونی ما قرار داشت، به هیچ وجه نمی توانست خودش را به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برساند. دلیل اصلی این نتایج این است که ما از میزبانی محروم شدیم. ما با وجود داشتن ورزشگاه های مجهز و میزبانی از مسابقات مختلف اما نتوانستیم رضایت فیفا را کسب کنیم. ما در فدراسیون عراق برنامه های بلندمدتی داریم. اولین برنامه جدی ما برداشته شدن تحریم فیفا از ورزشگاه هاست. ما با رهبری عدنان درجال رئیس فدراسیون به دنبال پیشرفت فوتبال عراق هستیم و در آینده نزدیک به اهداف خود می رسیم.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی

به گزارش همشهری آنلاین اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

کد خبر 847333 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد