Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@22:45:59 GMT

آیا زیرسویه اومیکرون خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۴۸۲۵

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ نیوز، کاتلین جتلینا، اپیدمیولوژیست مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس(UT) در هیوستون ایالات متحده، گفت: اواخر هفته گذشته آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا این زیرسویه را به‌ عنوان «سویه تحت بررسی» تعیین کرد زیرا موارد ابتلا به کووید با این سویه هر چهار روز ۲ برابر می‌شد و رشد ۱۲۰ درصدی را نسبت به  اُمیکرون اصلی معروف به BA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱  نشان می‌داد.

وی ادامه داد: سایر کشورها از جمله دانمارک، نروژ، سوئد و هند رشد مشابهی برای BA.۲ داشته‌اند؛ با این حال به احتمال زیاد چیزی شبیه به جهش عظیم انتقال‌پذیری که از دلتا به اُمیکرون مشاهده شد؛ یعنی رشد ۵۰۰ درصدی نخواهد بود.

بر اساس گزارش‌های خبری منتشر شده تاکنون حدود ۸۰۰۰ مورد BA.۲ در ۴۰ کشور شناسایی شده است.

این زیرسویه موضوع جدیدی نیست و اولین بار در ماه دسامبر شناسایی شد؛ سپس به‌ عنوان سویه پنهان‌کار اُمیکرون به سرفصل اخبار تبدیل شد زیرا همانند سویه BA.۱ در آزمایش PCR قابل مشاهده نبود.

جتلینا افزود: BA.۲ سیگنال خاصی ندارد تا به آزمایشگاه‌ها بگوید که اُمیکرون است؛ بنابراین اکنون آزمایشگاه‌ها باید برای شناسایی سویه‌های مختلف به دنبال توالی ژنتیکی بروند.

این اپیدمیولوژیست گفت: در حالی که این زیرسویه بسیاری از جهش‌های BA.۱ را دارد اما تفاوت‌های زیادی نیز دارد به‌ طوری‌ که BA.۱ حدود ۶۰ جهش داشت اما BA.۲ حدود ۸۵ جهش دارد.

به نظر می‌رسد این جهش‌ها مزیت انتقال بیشتر ویروس را فراهم کرده اما مشخص نیست که جهش‌های اضافی چه معنایی برای شدت، فرار از سیستم ایمنی و سایر پارامترها دارد.

میگان کال، دانشجوی دکتری در بریتانیا، در توییتی گفت: ممکن است این مورد یک مزیت جزئی باشد اما هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این زیرسویه می‌تواند از مصونیت حاصل از BA.۱  فرار کند یا به هر طریق معناداری با اُمیکرون متفاوت باشد.

وی تاکید کرد: آژانس امنیت سلامت به تحقیقات در مورد ظهور سویه‌های جدید ادامه خواهد داد اما همه سویه‌ها مشکل‌ساز نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مزیت رشد BA.۲ بیش از ناچیز به نظر می‌رسد اما هنوز برای نتیجه‌گیری با نمونه‌های کم خیلی زود است.

کال افزود: تنها برخورداری از مزیت قابلیت انتقال در این مرحله از همه‌گیری(با مصونیت جمعیتی بسیار بالا) مورد تعیین‌کننده‌ای نیست.

اکنون تقریبا نیمی از موارد شناسایی شده در دانمارک BA.۲ است؛ با این حال داده‌های اولیه نشان می‌دهد با افزایش بستری شدن در بیمارستان همراه نبوده است. مقامات بهداشتی گفتند احتمالا تفاوت حداقلی در اثربخشی واکسن بین BA.۱ و BA.۲ وجود دارد.

نروژ افزایش سریع عفونت‌های BA.۲ را گزارش کرد و از هفت مورد شناسایی شده در چهار ژانویه به ۶۱۱ مورد شناسایی شده در ۱۹ ژانویه رسید که اکثریت آن‌ها در اسلو رخ داده است. مقامات نروژی موافق هستند که BA.۲ احتمالا مسری‌تر از BA.۱ است.

با این حال هنوز اطلاعاتی در مورد این سوال کلیدی وجود ندارد که آیا کسانی که به اُمیکرون اصلی آلوده شده‌اند، دوباره به BA.۲ آلوده می‌شوند یا خیر.

اُمیکرون اولین نسخه‌ای نیست که نسخه «پلاس» دارد. سال گذشته نیز نسخه دلتاپلاس تیتر خبرها شد اما هرگز نسبت به نسخه اصلی دلتا جایگاه خاصی کسب نکرد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آمارهای عجیب از بانوان معتاد در کشور ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس اومیکرون ابتلا به اومیکرون اومیکرون پلاس بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط بررسی تأثیر ۴ واکسن ایرانی و خارجی کرونا در ایران افزایش تعداد موارد مثبت ابتلا به اومیکرون در کشور ایجاد مصونیت در برابر سویه اومیکرون با تزریق دوز یاد آور شکست رکورد اومیکرون در غرب ایران! واکسن چه تغییراتی در علایم کرونا می دهد؟ هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره همه گیر شدن اومیکرون در اروپا ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها وعده عجیب وزیر درباره تولید خودرو حداقل دریافتی کارمندان در سال بعد چقدر است؟ آیا زیرسویه اومیکرون خطرناک است؟ طرح نوسازی و بازسازی صنایع بورسی و غیربورسی ابلاغ شد حذف دختر تنیسور ایران از مسابقات استرالیا قیمت مسکن در گران ترین منطقه تهران راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود ابتلای بیش از ۳۵۵ میلیون نفر به کرونا در جهان شستا پارچه ایربگ تولید می کند! نقش رژیم غذایی مدیترانه ای در کاهش مرگ و میر سالمندان موتور جستجوی «ذره‌ بین» با تلاش جوانان نخبه و با حمایت همراه‌ اول قابل استفاده است شرایط سفر ایرانی ها به آلمان تغییر کرد سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / بازگشت شیمیایی ها به صدر فروش سهامداران افت پنج هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات قیمت زمین در جزیره هرمز قیمت پژو ۴۰۵، ۳۱۲ میلیون تومان شد (جدول) واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از امروز آغاز شد قیمت دلار ۵ بهمن ماه۱۴۰۰ جیمز وب به مدارش رسید + فیلم بیت‌کوین کانال ۳۶ هزار دلاری را پس گرفت تعطیلی مدارس خراسان جنوبی به علت اومیکرون روسیه ایران را با خط لوله صلح سرگرم کرد واکنش قالیباف به اظهارات رییس اتاق بازرگانی آمار واکسیناسیون کرونا مبهم است! افزایش تعداد فوتی های اومیکرون به ۱۰ نفر دستورالعمل جدید در مورد دامنه نوسان اعلام شد نرخ رسمی ۳۰ ارز کاهش یافت مدارک مورد نیاز وام بدون ضامن اعلام شد نمونه های مثبت اومیکرون بر مبنای تست PCR غربالگری می شود جنگی در اوکراین شکل نمی‌گیرد با وجود تحریم ها، شرکت کروز توانسته صنعت قطعه سازی را سرپا نگه دارد هر چند وقت باید رایانه خود را یکپارچه سازی (Defrag) کنید؟ آمارهای عجیب از بانوان معتاد در کشور قیمت تب سنج (جدول) آغاز جلسه علنی مجلس پای AFC به تست‌های جنجالی کرونا در ایران باز شد! پیک جدید کرونا در راه است تردد روان در محور‌های مواصلاتی شمال کشور فشار مجلس برای نظارت بر تخصیص ارز مسافرتی بیشترین وام به کدام استان ها رسید؟ سیاست پولی موثر افزایش ۷ درصدی اهدای خون در کشور سال آینده قانون بانک مرکزی اصلاح می شود شناسایی ریسک ها و فرصت ها در بازار سهام نوبت به اخذ مالیات از صادرات رسید؟ قیمت یخچال (ساید بای‌ ساید / جدول) پیشنهاد بازگشت کوپن به عنوان جایگزین ارز ترجیحی مغازه داران کارت واکسیناسیون خود را در سامانه ثبت کنند مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشید بساط قاچاق را جمع کنید DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس اومیکرون ابتلا به اومیکرون اومیکرون پلاس شناسایی شده شناسایی شد ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود